Ga naar inhoud


Zijn er nog vaktijdschriften voor de satellietliefhebber?


Zilverhippie

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of er in Europa nog tijdschriften zijn die zich richten tot de satellietliefhebber en ik heb het dan vooral over de technische kant.

De geprinte media moeten tegenwoordig vechten om hun voortbestaan, maar ik kijk toch met een beetje weemoed terug naar een vaktijdschrift zoals TELE Satellite van Alexander Wiese waar nieuwe apparatuur, technieken, schotelantennes voor extreem-ontvangst, enz... werden voorgesteld.

Internetfora hebben zeker hun waarde, maar vullen het gemis niet volledig op, vandaar mijn vraag....

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uur geleden zei Sprietje:

Dat is nu net het betreurde vaktijdschrift van Alexander Wiese waarover ik het had in mijn vraag...

 

Op een bepaald moment verscheen dit tijdschrift in meer dan 20 talen wereldwijd.

Ik ben er jarenlang op geabonneerd geweest, maar ik weet niet meer of ik ze nog ergens liggen heb. In elk geval heb ik hier nog de NL-versie van de jaren 2006 tot 2009 in pdf-formaat. Mocht er nog iemand interesse in hebben, dan kan ik ze altijd wel bezorgen.

Tot nu toe heeft dit tijdschrift zijn gelijke niet meer gevonden...

 

Misschien dat ik Dr Dish wel eens probeer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben momenteel op de InfoDigital (inclusief InfoSat) en de SatVision geabonneerd.

Bestaat de Tele Satelliet International nog? Ik zie dit blad helaas nooit in de kiosk.

Dit is de link die Sprietje hier boven heeft geplaatst.

https://www.yumpu.com/nl/document/view/18683428/internationaal-tele-satellite-international-magazine

 

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...