Ga naar inhoud


Strepen in beeld bij Samsung UE55ES8000 55" LED LCD TV


iemand

Aanbevolen berichten


Nee, nog niet opgelost.

Bekabeling mbt de benoemde stuursignalen doorgemeten en die zijn niet defect...

Kheb een nieuw Tcon board geprobeerd en flatcables en connectoren gereinigd, maar helaas.

Tcon mag je overnemen als je wilt.

 

Eigenaar vond TV weggooien nog te vroeg... en ergert zich "alleen" tijdens voetbalwedstrijden :crazy:

Als het nog erger wordt komt ie hier wel weer voor vervolgonderzoek.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de tv helemaal uit elkaar en in elkaar gezet. De twee printplaten links en midden heb ik los in mn handen gehad. Links had dacht ik een SDP1002 chip, en midden een SDP1003 chip. De printplaat rechts leek enkel als voeding te dienen, dus die heb ik maar niet aangeraakt, bang voor een optater van een van die grote condensatoren. Ieder kabeltje dubbel gechecked. Ik overwoog ze in de oven te gooien, maar werd bang dingen erger te maken. Een van die platen (links) had 2 kleine -ik denk- condensatoren er op, dus daar twijfelde ik sowieso over of dat wel een oven in kon.

 

Het lijkt in het signaal te moeten zitten, niet de leds of lcd. Of het nou RF, HDMI of zelfs Allshare over Wifi. Wit is gewoon echt wit, zonder strepen. Maar rood en groen ineens wel. Zie foto, alwaar het groen egaal groen had moeten zijn, en waar wit wel egaal wit is. Ik twijfelde eerst of het kon komen omdat in het verleden het scherm wel eens nat schoonmaakte, en dat er misschien water was gekomen op de led lichtjes, maar dan zou je dat ook op wit moeten terugzien, toch?

 

Ik weet het niet. Ik heb ook te weinig verstand van zaken; ik weet niet eens wat een t-con is. Is dat de platte kabel van de linker printplaat naar de middelste?

Ik weet wel dat het waarschijnlijk niet aan de platte witte kabels onderin naar de lcd zit, want beide kabels bedienen een helft van het scherm, en beide helften hebben de manko.

 

 

E46F32BA-9527-4719-8E1B-D16349283617.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, nou lees ik ergens op een forum dat iemand zijn probleem wel heeft weten te verhelpen door de contacten van de platte witte kabels die de T-con (ik weet eindelijk wat dat is!) met de LCD verbinden goed schoon te maken. Ik zal dat van de week ook eens proberen. Wie weet komt het door oxidatie van die contactjes?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...