Ga naar inhoud


W10 schoon opleveren (laptop overname)


Con

Aanbevolen berichten

Mijn broer neemt mijn laptop over.

 

Ik zal voor hem W10 installeren maar hoe?

Wat voer ik in met aanmelden of activeren

zodat hij zijn eigen identity eraan kan geven?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Windows toets plus de I en daarna Bijwerken en beveiliging aan klikken.
Dan aan de linkerkant Systeemherstel aanklikken en dan midden onderin Meer herstelopties en op Opnieuw beginnen met een schone installatie.

Dan hou je wel de meeste drivers goed na het herstel even door windows zelf de oude windows.old laten verwijderen en dan is het mooi schoon.

Als gebruiker zou je hem kunnen vragen welke naam hij er in wil hebben anders geef je gewoon de naam "Gebruiker" in als administrator, dat kan hij altijd veranderen of een nieuwe gebruikersnaam in te voeren als administrator en daarna "Gebruiker"te verwijderen. Zo hou je geen spookgebruiker over.

 

win10-new-1.png

win10-new-2.png

win10-ghost.jpg

win-old-weg.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk, dank.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog wel ff NET USER nodig om mijn account te verwijderen

maar dat is ook gelukt.

 

Het verbaasde mij echter dat er 2 mapjes in de root bleven staan,

achteraf gelukkig, was ik vergeten veilig te stellen... :)

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook de iso hier downloaden of de mediacreation tool hier (2de reaktie) gebruiken om een installatieDVD of een installati-usbstick te maken.

Hiervan start je de pc op en format de C: partitie (of gooi ze allemaal weg en creeer nieuwe) en je hebt een Win10 de volledig schoon is.

Vergeet niet bestanden te backuppen!

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor het 100% wissen van bestanden op een HD is alleen een vuistje van 5 Kg een gegarandeerd zeker middel.

Voor een doorsnee veiligheid zou ik in mijn eenvoud kiezen voor een format HD bevel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Tonskidutch

  • Sat4all verslaafd
  • Tonskidutch
  • Leden
  •  
  • 43312 berichten
  • Locatie: MAASTRICHT

 

Het overschrijven is in dit geval voldoende maar als jij je laptop over zou doen aan een "vreemde" en het niet zal vertouwen zijn er andere middelen die je kunt toepassen.
Je kan opstarten van Hiren's Boot CD en dan in het sub menu de HDD tools opzoeken waarmee je de harddisk kan overschrijven met nullen, duurt wel even en doe dat dan twee keer.

 

Daarna ga je met een andere tool een low level format uitvoeren en na een restart en weer met Hiren's Boot CD opstarten ga je de harddisk weer toevoegen en gewoon formateren.
Verder kan je dan een "officiële" windows op de harddisk gaan zetten, maar voordat je al deze dingen gaat uitvoeren kan je het beste er voor zorgen dat je de benodigde drivers voor de betreffende laptop op een USB stik of op een ander extern opslag medium hebt staan.

 

Het laatste natuurlijk om die drijvers te gebruiken voor de laptop en niet overal aangepaste microsoft drijvers in te hebben welke op hun eigen wijze werken, en deze kunnen de realtek pciE gbe family controller drivers echt niet vervangen maar windows of microsoft doet dat aldoor wel.

 

Op bovenstaande wijze ben je echt alle paswoorden en verwijzingen naar sex sites helemaal kwijt, maak ik op uit jou vraagstelling.;)

 

In geval van de vraag hier boven was dat dus allemaal niet nodig omdat het, volgens mijn interpretatie, gewoon een overname was door een familielid welke met een schone over genomen laptop aan de slag zou kunnen gaan.

web7.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Tonskidutch:

catw,

mijn vraag zou zijn

of de broer middels een herstel software gewiste bestanden kan terughalen van de HDD

 

of is een schoonmaken c.q. overschrijven van de lege HDD met bijvoorbeeld speciale wissoftware, zoals ook onderdeel van CCleaner uitmaakt, aan te bevelen???

Met     format C: /FS: NTFS /P  kom je al een heel eind in de richting dat het voor de meeste nooit meer is terug te halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...