Ga naar inhoud


Wat is de meest waarschijnlijke oorzaak lnb's of switch?


humptydumpty

Aanbevolen berichten

De switch zat met tyraps vast aan de steun van de mast. (Zie link eerste bericht) Plastic van de tyraps wordt hard na 5 jaar en die zijn gebroken waardoor de switch op het dak lag ipv aan de mast. Dus heb ik alle tyraps verwijderd de switch vervangen, foto’s gemaakt en daarna de boel weer vast gemaakt met tyraps. Als laatste nog een doekje door de schotel gehaald ivm de vogelpoep.

De kabels zitten nu ongeveer weer zo als 5 jaar geleden.

 

Ja, had er graag een nieuwe lnb in gezet. Maar die had ik niet met kerst. (Was al blij dat ik een switch kon regelen.)

Wil er nu 2 lnb’s regelen voor het weekend. Die voor 13e en 19.2e denk aan een inverto black ultra voor 13e en een alps voor 19.2e.

vraag me alleen af of die alps gaat passen.

 

 

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

18 minuten geleden zei Tonskidutch:

lijkt op een zitplaats voor Kraaien, is het niet?

 

geen enkele LNB is bestand tegen die Vogelbek...

mooie Havikogen op de wok schilderen - plakken

 

Inverto Black Premium is een degelijke en goede LNB

 

Ja, vol op de zeewind en vol met meeuwen.

Inverto black premium voor 13e.

Nu nog iets wat past voor 19.2

 

Dank je wel voor het advies!

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kerst, kinderen willen tv. Ik stond met koude handen op het dak, in de wind, had ducktape en tyrips bij me.

Ducktape houd hier nog geen 1/2 jaar en ik moet van de zomer nog eens het dak op want ik wil er wat sats bij. Dus tyrips, snel klaar en ga de boel toch nog veranderen. Zo laten hangen vond/vind ik niets. Ga voor oud en nieuw nog 1 x terug voor lnb's op 13e en 19.2e te vervangen.

Ik neem in iedergeval een stuk coaxkabel en 2 f connectoren mee. Gezien de opmerkingen over de kabel.

Daarna hier op het forum maar eens foto's kijken hoe anderen dit oplossen en bedenken welke sats ik er bij wil en hoe dit te doen (schotel er bij e85 of t55? Of toch een t90, welke switch?). Ook ff kijken of ik er rainx op zal smeren. Sommige zweren er bij anderen niet. Op de verpakking staat in ieder geval niet op plastic en niet op verf gebruiken. Ga het gewoon de komende maanden uitzoeken.

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei humptydumpty:

had ducktape en tyrips bij me.

 

Zwarte ty-wraps heten trouwens beter zonbestendig te zijn dan die in andere kleuren.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo humptydumpty ,waarom boor je de disecq switch niet  zo hoog mogelijk aan de schoorsteen vast ,en maak je er een zinken kastje overheen zodat water geen kans heeft. Of steekt die betonnen schoorsteen regenkap er ver genoeg over heen zodat je geen zinken kastje hoeft te plaatsen.     

En is die extra antennemast er voor om hoogte te winnen voor de bovenste SCHOTEL???  Wand die onderste schotel klem die kan wel rechtstreeks op de achterste mast, ik zou die ene anders weg halen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei RicardoBelli:

Hallo humptydumpty ,waarom boor je de disecq switch niet  zo hoog mogelijk aan de schoorsteen vast ,en maak je er een zinken kastje overheen zodat water geen kans heeft. Of steekt die betonnen schoorsteen regenkap er ver genoeg over heen zodat je geen zinken kastje hoeft te plaatsen.     

En is die extra antennemast er voor om hoogte te winnen voor de bovenste SCHOTEL???  Wand die onderste schotel klem die kan wel rechtstreeks op de achterste mast, ik zou die ene anders weg halen .

Dat is een goed idee een zinkenkastje aan de schoorsteen. Ga er eens over nadenken hoe dat in elkaar te knutsellen. 

Die onderste arm was net tekort om de triax in een bepaalde hoek niet tegen de schoorsteen te laten komen. Die extra mast had ik nog over, de klemmen ook. Geeft

net de extra ruimte die ik nodig had. Nog een voordeel de lange mast buigt minder door, bij storm heb ik bijna altijd beeld. Daarvoor had ik vaker uitval bij storm.

Die triax kan er inderdaad af. Vervangen door?? of weghalen. 

 

 

5 uur geleden zei Sprietje:

In Spanje houden tyraps het amper een jaar uit vanwege de zon.
Daar kun je beter dun ijzerdraad nemen. Ik gebruik daar altijd geanodiseerd aluminiumdraad. Dat is heel makkelijk te buigen en zit na 25 jaar nog steeds goed.

 

geanodiseerd aluminium draad 1-1,5-2-2,5mm dik.png

 

Bedankt voor de tip! Ga ik bestellen. Welke dikte gebruik jij?

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké het is me nu duidelijk over de dubbele mast .en wat betreft de triax betreft ,of je die er af haalt is aan jezelf maar als je die toch niet meer gebruikt .eraf ermee ,vangt alleen maar wind.  En jou geval als je een andere schotel wil ,is misschien een kunstof schotel wel iets voor jou of aluminium .ivm zoute zeelucht dat kun je misschien beter aan sprietje vragen . En voor de switch kun je misschien ook wel een kunstof  bakje gebruiken zoals mede forum gebruikers dit ook al hebben gedaan  .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎28‎-‎12‎-‎2017 om 12:20 zei humptydumpty:

De switch zat met tyraps vast aan de steun van de mast. (Zie link eerste bericht) Plastic van de tyraps wordt hard na 5 jaar en die zijn gebroken waardoor de switch op het dak lag ipv aan de mast. Dus heb ik alle tyraps verwijderd de switch vervangen, foto’s gemaakt en daarna de boel weer vast gemaakt met tyraps. Als laatste nog een doekje door de schotel gehaald ivm de vogelpoep.

De kabels zitten nu ongeveer weer zo als 5 jaar geleden.

 

Ja, had er graag een nieuwe lnb in gezet. Maar die had ik niet met kerst. (Was al blij dat ik een switch kon regelen.)

Wil er nu 2 lnb’s regelen voor het weekend. Die voor 13e en 19.2e denk aan een inverto black ultra voor 13e en een alps voor 19.2e.

vraag me alleen af of die alps gaat passen.

 

 

Gaat het  nu om de LNB , de disceq switch of beide.

Welke disceq switch heb je nu precies en welk type ? :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei paaltjens:

Gaat het  nu om de LNB , de disceq switch of beide.

Welke disceq switch heb je nu precies en welk type ? :mellow:

Beiden, switch vervangen (voor een van het merk botelco) disecq schakelt weer en heb weer wat signaal op 13e. Lnb op 13e is slecht. Op de 19.2 nog steeds geen signaal (0 db) dat kan de lnb zijn (niets aan te zien) of de coax van lnb naar switch. Tot nu toe dus 1 lnb en 1 switch.

19 uur geleden zei Tonskidutch:

dit is geen oplos berichtgeving, maar een kan ook anders

veel meningen geen antwoord ( op Sprietje na die zich op gladijs begeeft met aluminium )

:P;)

Waarom? Vanwege galvanische corrosie?

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...