Ga naar inhoud


Wat is de meest waarschijnlijke oorzaak lnb's of switch?


humptydumpty

Aanbevolen berichten

onder andere ook al is die geanodiseerd, die dunne laag breekt bij het vastbinden en roest dan net zo hard aan zee als bij jou de wok :grin:

maar er is ook geplastificeerd galvanische binddraad of zelfs de koperdraad uit je elektra buizen (als je een rolletje draad hebt liggen)

 

net als wapening vlechten / binden

Screenshot_111.jpg

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur geleden zei humptydumpty:

Beiden, switch vervangen (voor een van het merk botelco) disecq schakelt weer en heb weer wat signaal op 13e. Lnb op 13e is slecht. Op de 19.2 nog steeds geen signaal (0 db) dat kan de lnb zijn (niets aan te zien) of de coax van lnb naar switch. Tot nu toe dus 1 lnb en 1 switch.

Waarom? Vanwege galvanische corrosie?

Ik ben zelf altijd een fervent aanhanger van Spaun  disceq switches; nooit geen problemen met schakelen.

In jouw geval had ik gekozen voor  een Spaun Sar 411  WSG switch en ja............ hier hangt dan wel een ander prijskaartje aan , dan aan een switch van Botelco voor € 5,00 ; welke switch had je voor de  Botelco ? Ik ken het merk overigens niet.

Ik ben ook nieuwsgierig welke coaxkabel je nu gebruikt ; je vindt de naam en typenummer op de coax zelf .

Het is te hopen , dat het geen (Clad Copper Steel) CCS is , d.w.z. een ijzeren kern met een dun laagje koper .

Als dat zo is , dan schakelt de switch niet goed , alsmede de LNB's, omdat de weerstand te groot is en de componenten te weinig spanning krijgen !

De coax van Hirschmann, namelijk de Koka 799 TS heeft een prachtig mooie zuiver koperen kern en de lnb's en de disceq switch zullen uitstekend functioneren met deze coax .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie op RicardoBelli,

 

Water in je switch is heel eenvoudig te voorkomen.

Ik heb aan mijn Cahors Big BiSat de switches in plastic opbergdoosjes

van Blokker ondergebracht en het kan nog zo hard regenen, ze blijven lekker droog.

CAHORS 03    Big-BiSat 30-06-2017.JPG

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg, @humptydumpty , heb je , zoals @RicardoBelli ook al half en half heeft aangegeven, alle coaxkabels goed gecontroleerd op knikken en/of beschadigingen ?

Welke coaxkabels gebruik je , merk en typenummer , dit vind je terug op de coax .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Eindelijk vandaag het dak op geweest en 2 lnbs vervangen. Hotbird en 19.2 doen het weer. 13.8db op 19.2 bvn met een venton rocket. Kan misschien beter maar had geen wifi bereik voor het afstellen. 

Heb de kabels bekeken. Het zwarte op de foto hier boven is vuil en de kabels zijn niet stuk. (Koka? kabel van lnb naar switch, jammer dat de kabel van switch naar ontvanger, +15 meter, van bagger, gamma, kwaliteit is.) Mijn dank voor de prima tips, van sprietje (binddraad) en tonskidutch (voor het vlechten). Moet tonskidutch wel gelijk geven dat "geanodiseerd, die dunne laag breekt bij het vastbinden" klopt. Zag de eerste barsten al zitten na het vastdraaien. Werkt trouwens wel erg gemakkelijk. Maar kijken hoe lang het houdt. Zag dat de lnbs op 23.5 en 28.2 ook aan het einde van hun technische levensduur komen en daarna de schotel ook. (Krijg mijn foto's er FF niet op, die komen nog.) Eerst maar eens een nieuwe ontvanger. (VU+ zero 4k?)

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...