Ga naar inhoud


Overdag goede ontvangst, s'avonds slecht op astra 3


zoo

Aanbevolen berichten


2 minuten geleden zei Sprietje:

Voor het goed afstellen van een multifeed schotel, moet je over het algemeen niet bij een schotelinstallateur zijn.

 

Waarheid als een koe, de welbekende uitzonderingen daargelaten.

Zelfde verhaal kun je voor auto's op LPG afsteken. Daar bakken de meerderheid van de garages ook niets van. Maar ondertussen wel onterecht mopperen door eigen gebrek aan kennis!

 

Onderstaande alles speculatie:

 

Ik gok erop dat meneer in Nederland woont en dat de gebruikte lnb's niet de geadviseerde smalle exemplaren zijn maar de alom geprezen black ultra's

Waardoor de lnb voor de Astra 1 en Astra 3 zeer moeilijk / niet optimaal af te stellen zijn.

Ik heb me eens laten vertellen / wijs maken dat een ultra een versterkertje ingebouwd heeft. En als er dus al een marginaal signaal binnenkomt overdag, opgepept door de ultra geeft die toch een mooie waarde als de versterker in de tuner er vervolgens ook nog eens overheen gegaan is.

Maar als dan door kruispolarisatie dat marginale signaal onder de treshhold zakt dan valt de zaak om.

 

Zou dit een mogelijk scenario zijn?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iets zegt mij dat het Vlaanderen is, die locatie.

Maar de laatste dagen is TS niet actief geweest op het forum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei theparasol:

 

Ik heb me eens laten vertellen / wijs maken dat een ultra een versterkertje ingebouwd heeft. En als er dus al een marginaal signaal binnenkomt overdag, opgepept door de ultra geeft die toch een mooie waarde als de versterker in de tuner er vervolgens ook nog eens overheen gegaan is.

Maar als dan door kruispolarisatie dat marginale signaal onder de treshhold zakt dan valt de zaak om.

 

Zou dit een mogelijk scenario zijn?

 

 

In iedere lnb zit een versterker het is een volledige ontvanger met voorversterker mixer enz. 

De lnb is niet goed geplaatst 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Sprietje:

Ja dat speelt alleen bij zeer zwakke signalen.

 

Daar heb ik heel andere ervaringen. Nog in het analoge tijdperk had ik enorme problemen met een wat grotere schotel die me nota bene op 19,2 Oost enorme kruispolarisatieproblemen gaf. Zo groot dat ik drie verschillende posities moest gebruiken omdat je anders last had van doorbrekende beelden van ernaast gelegen zenders die anders gepolariseerd waren. Bleek niet op te lossen wat ik ook deed. Pas nadat digitaal in plaats van analoog kwam verdwenen die storingen en kon ik weer gewoon op één vast punt alle Astra 1 zenders daarmee storingvrij ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik zo laat reageer, beetje heel druk geweest.

Sedert dat ik die post hier geplaatst is de ontvangst veel beter, nog één maal problemen gehad, de ontvanger (vu+duo2) herstart in deep standby en sedertdien geen problemen meer.

Ik zelf begrijp er niets van, maar het werkt.

 

 

 

Op 12/29/2017 om 21:29 zei Sprietje:

Tja, kom er maar in. Dat is leuk maar ik weet nog steeds niet om welke lnb's het gaat en heb ook nog steeds geen foto's gezien. Ook heeft hij niet aangegeven in welke plaats de schotel staat.
Daar kan ik dus niks mee.

 

Morgen zal ik een foto plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei zoo:

 

Sedert dat ik die post hier geplaatst is de ontvangst veel beter, nog één maal problemen gehad, de ontvanger (vu+duo2) herstart in deep standby en sedertdien geen problemen meer.

Ik zelf begrijp er niets van, maar het werkt.

 

 

 

Morgen zal ik een foto plaatsen.

Fijn te horen dat een herstart/reboot het probleem verholpen heeft. 

Concteto  is de tuner gerestart dus klopte iets niet met lnb spanning of diseqc. 

Vermoed dat een kortsluiting was in lnb coax die de tuner in tristate gezet heeft. 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...