Ga naar inhoud


oscam voor vu+zero 4k


brinkie

Aanbevolen berichten


Voordat je er nu aan jouw nieuwe box gaat sleutelen lijkt het mij dat je eerst contact opneemt met de leverancier van jouw box en daar een goed werkende box claimt.

Ik veronderstel dat de leverancier al dan niet in jouw opdracht OpenPli op jouw box geïnstalleerd heeft, correct?

Zo ja, dan is hij nu de eerst aangewezen persoon die moet zorgen dat de geleverde box datgene doet waarvoor jij die hebt besteld.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heeft de leverancier alleen de garantie te verlenen op de technische kant van het verhaal. Zolang de box op zich goed werkt doet de leverancier daar niets mee.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt maar deels.

Als de dealer zelf OpenPli installeert dan behoort het apparaat te functioneren waarvoor men het apparaat heeft gekocht en je mag er dan ook verwachten dat de dealer de box op zijn goede werking heeft getest.

Anders moet de dealer maar weigeren om een Image van derden te installeren.

Misschien juridisch niet helemaal dicht maar een goede dealer zal zijn uiterste best doen om de box functioneel op te leveren.

 

Jaren geleden kreeg ik ook een box opgeleverd waarop ik zelf een Image van derden installeerde.

Toen dit niet goed functioneerde weigerde de dealer om de box onder handen te nemen en eisde dat ik eerst de originele Image op de box terug moest zetten.

Hier had ik toen nog wel begrip voor maar die tijden zijn voorbij want de meeste leverancier adviseren zelf om een Image van derden te laten installeren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb het zelfde probleem met deze ontvanger.

Ik heb de ontvanger nu ca. 4 weken in mijn slaapkamer staan en is goede vriendjes met de huiskamer, (VU+  Solo 4K).

Dank zij deze vriendschap kan ik op de slaapkamer TV kijken.

De CD kaart die achterin, ondersteboven in het bovenste slot zit krijg, ondanks 4 weken worstelen met informatie van het internet, niet aan de praat.

Kan iemand mij de goede richting opsturen.

B.v.d,

Jan. 

aangepast door Bronski
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag wel even langskomen met je box. OScam werkt prima met de Seca3 kaarten, alleen moet de reader wat aangepast worden. Na de aanpassing moet je de box even herstarten om de kaartlezer te resetten. Probleem met deze box is dat de kaartlezer geen tunneled seca/nagra aankan. Dit heeft te maken met de onmogelijkheid om de Baudrate 'on the fly' aan te passen. 

 

Ga vanavond weer even stoeien met deze box (het is weer weekend). Er is zojuist VTi 13.0.3 uitgebracht en een specifieke patch voor juist deze VU+ Zero 4K. Je zou zelf eerst eens deze nieuwe VTi 13.0.3 kunnen proberen..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+ Zero heeft toch maar 1 intern kaartslot? De andere (bredere) sleuf is voor de CI. Of praten we nu over een andere VU+?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...