Ga naar inhoud


Niet alle zenders te zien op Zero 4K


afred1

Aanbevolen berichten


Het kan zijn dat de LNB een probleem heeft waardoor je alleen de horizontaal gepolariseerde zenders kunt kijken en de verticaal gepolariseerde niet...of visa versa.

Ook kan het zijn dat de hoge en lage frequentiebanden niet goed meer wordt aangestuurd.

 

Noteer even een paar kanalen die je wel kunt ontvangen en welke niet, dan kunnen de doorgewinterde hobbyisten eens kijken of het daar aan ligt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke,

 

IK heb nog div. VU + tuners draaien en die geven geen problemen op de zenders die niet gezien worden door de VU Zero 4K.

 

Wat er wel gezien wordt door de VU zero + 4K is zeer divers als ik de Zero + 4K plaatst in de camper dan wordt er meer gezien dan de Thuis schotel.

Als ik handmatig ga zoeken op een HD op 12187,50 VH 29900 2/3. dan worden daar alle zenders op deze transponder wel gezien maar b.v. een HD niet weergegeven. terwijl de ander b.v NET5 wel gezien wordt. !

 

NPO 1,2 en 3 worden ook gezien.

Filmnet (op transponder12129.00 wordt weer gezien. Ik denk dat er iets niet klopt in de tuner conf. van de VU Zero + 4K

 

afred

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is best mogelijk. Maar het kan ook een instelling zijn in de tunerconfiguratie.

Welke image gebruik je?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Image is = VTI 2020-02-25 (216bc5d2a)

Image release 14.06.

 

Aan de Tuner configuratie kan ik weinig doen.

Die staat op enkelvoudig en Astra 3 verstuur DiSEqC uit.

 

Mijn schotel is een vlakke schotel van Selfsat maar die werkt voor de andere VU + Ulitmo,s perfect.

Het probleem heb ik ook in de Camper.

 

afred.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info;

 

Als ik kijk op de stream info van een HD staat er bij Provider niets, en PID,s zijn ook leeg.

Op een zender met beeld staat er bij provider CD en de PID,s zijn ook ingevuld.

 

Als ik de CD kaart in een andere Tuner stop dan heb ik wel beeld op een HD.

 

afred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
48 minuten geleden, afred1 zei:

Mijn schotel is een vlakke schotel van Selfsat

Heb je die schotel onder de juiste skew hoek geplaatst?

Wanneer de skew niet optimaal is kan je dit soort problemen krijgen.

 

Wanneer de skew wel optimaal staat en de schotel optimaal is uitgericht, ben ik bang dat de signaal sterkte toch net te laag is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook nog even kunt proberen, is een andere image op de ontvanger zetten. Probeer OpenPli even voor de test en installeer de Hans-settinglijst dan vanuit het menu.

 

@ceesv, andere vu+ ontvangers werken wel op de schotel, dus ik vermoed iets in de settinglijst of image.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of deze ontvanger is net iets ongevoeliger.

Wanneer de kleine vlakschotel gebruikt wordt houdt het signaal niet over.

 

17 uren geleden, afred1 zei:

Wat er wel gezien wordt door de VU zero + 4K is zeer divers als ik de Zero + 4K plaatst in de camper dan wordt er meer gezien dan de Thuis schotel.

 

Dit sluit het image of software uit, maar bevestigt mijn vermoeden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vuzero4k is juist een ultra gevoelige ontvanger, die heb ik zelf ook staan in een ruimte.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer bij een gevoelige ontvanger de skew niet optimaal staat, zal die meer last kunnen hebben van cross polarisatie overspraak.

 

j

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...