Ga naar inhoud


vu+ zero heeeeeeeellemaal leeg


policedog68

Aanbevolen berichten

hallo

ik it met een heeeel groot probleem heb vorig jaar een vu+ zero gekocht altijd tv mee gekeken tot er wat fout ging weet niet precies wat maar ik weet dat hij helemaal leeg het enigste wat ik nog krijg is af en toe dat rose scherm van vu en die valt na enkele seconden weg verder helemaal niks.

heb diverse dingen geprobeerd maar niks wil lukken op diverse site bestanden gedownload maar niks lukt om alles er terug op te krijgen..

 

wat doe ik verkeerd 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen idee wat daar mis is. De VU+Zero heeft weinig geheugen en is bij zwaar plugingebruik zo vol. En daar gaat het helemaal mis...

Ik zou beginnen met het ding opnieuw te flashen. Liefst (om te testen) met de fabrieksimage om te zien of de box nog 100% in orde is..

Download de firmware. Formateer een kleine USB stick in FAT32 en pak daar de image op uit. Stick in de VU+Zero en hem dan aanzetten....

 

http://code.vuplus.com/index.php?action=image&image=30&model=vuzero

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat klopt... Wat voor kaart gebruik je om te kijken? TV-Vlaanderen kaart?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh geen meer had gewoon beeld via schotel en daar ben ik vanaf nu wil ik hem werkend krijgen zodat ik alles kan verkopen alles is 1jaar oud waarvan een half jaar gebruikt. Maar hoe werkt flashen de ene zegt zus de andere zo en wat ik gelezen heb mapje bv zero met inhoud op usb dan die in de vu dan aanzetten dan knippert hij voorkant en als die stopt is hij klaar dan usb eruit en opnieuw aanzetten en dan zou hij moeten doen, oja moet het een normale usb of mag dat er eentje met een memory kaartje zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ja dit komt bekend voor alleen bij voorberiding gaat het verkeerd via menu afstandsbediening afsluiten zover kom ik al niet het enigste wat ik te zien krijg is wanneer ik hem aanzet een rose beginscherm van vu die een paar sec blijft staan en weg is en niks meer te zien ,ik had juiste software van openpli gehaald dus ja zou toch goed moeten zijn bij verdere uitleg van jurgen stick achterzijde in usb dan aanzetten voorzijde in gaten gehouden paar keer geknipperd dan blijf die branden dit alles binnen een paar seconden en verder afgezet stick eruit en weer aan ook geen melding gehad dat de stick eruit kan. 
heb ff gekeken deze heb ik ook gehad via die link maar niks

aangepast door policedog68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eerst even de interpunctie in jouw tekst toe te passen, zo is de reactie nauwelijks te lezen.

 

Ook zou het handig zijn als je de aangegeven adviezen opvolgt zoals die b.v. van @Mimisikuom de originele FW van de Zero te downloaden en te installeren, zie zijn bericht van 18 uur geleden.

Zonder deze tussenstap kunnen wij jouw nauwelijks van dienst zijn....😉

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Jürgen zei:

Misschien eerst even de interpunctie in jouw tekst toe te passen, zo is de reactie nauwelijks te lezen.

 

Ook zou het handig zijn als je de aangegeven adviezen opvolgt zoals die b.v. van @Mimisikuom de originele FW van de Zero te downloaden en te installeren, zie zijn bericht van 18 uur geleden.

Zonder deze tussenstap kunnen wij jouw nauwelijks van dienst zijn....😉

 

sorry dat ik niet helemaal perfect ben, maar zoals ik dus heb geschreven  heb ik deze eerder gedownloaded en dus vertel ik dat hij het er ook niet op deed oja .

aangepast door policedog68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Wichtig: Bitte das Archiv auf dem USB-Stick entpacken, dann werden auch die Verzeichnisse korrekt erstellt.

  • Image am PC herunterladen (Zero (WE)) und abspeichern (USB Variante)
  • USB Stick mit dem Dateisystem FAT, bzw. FAT32 formatieren
  • Datei auf dem USB-Stick entpacken (z.B. mit WinRAR, WinZIP, 7ZIP, usw)
  • es sind dann die Verzeichnisse /vuplus/zero auf dem Stick erstellt worden
  • es befinden sich nun 5 Dateien in dem Verzeichnis /vuplus/zero auf dem Stick!
  • Vu+ STB ausschalten (in den Deepstandby oder Netzschalter)
  • alle USB Geräte von der Box entfernen
  • alle CI-Module und Pay-TV Karten aus der Box entfernen
  • USB Stick anstecken
  • Vu+ STB einschalten
  • Die weiße LED pulsiert während des Flashvorgangs
  • Warten bis die weiße LED in der Frontblende blinkt
  • Vu+ STB ausschalten
  • USB Stick entfernen
  • STB einschalten
  • Der VTi-Startwizard sollte starten, falls nicht ist etwas schief gelaufen
  • Wenn der VTi-Startwizard beendet und das Netzwerk eingerichtet ist, sollte unbedingt zuerst ein Online-Update über VTi-Panel - Neuigkeiten oder die Tasten Blau - Grün - Grün auf der Fernbedienung durchgeführt werden.

 

vertaald

 

Quote

 

Belangrijk: Pak het archief uit op de USB-stick, dan worden de mappen op de juiste manier aangemaakt.

    Download het image naar uw PC (Zero (WE)) en sla deze op (USB-versie)
    Formatteer de USB-stick met het FAT of FAT32-bestandssysteem
    Pak het bestand uit op de USB-stick (bijv. met WinRAR, WinZIP, 7ZIP, etc.)
    dan worden de mappen /vuplus/nul op de stick aangemaakt
    er staan nu 5 bestanden in de directory /vuplus/zero op de stick! Bij Openpli zijn het er 4
    Vu+ STB uitschakelen (in deepstandby of power switch)
    verwijder alle USB-apparaten uit de doos
    alle CI-modules en Pay-TV-kaarten uit de doos te verwijderen
    Sluit die USB-stick aan
    Schakel Vu+ STB in
    Je ziet de witte LED-pulsen tijdens het flashsproces (dus langzaam aan uit pulsen)
    Wacht tot de witte LED in het frontpaneel knippert. (dus snel knipperent)
    Vu+ STB uitschakelen
    Verwijder de USB-stick
    Schakel STB in
    De VTi start wizard zou moeten beginnen, zo niet dan is er iets misgegaan...
    Wanneer de VTi Startup Wizard klaar is en het netwerk is ingesteld, moet u eerst een online update uitvoeren met behulp van VTi Panel - Nieuws of de Blauw - Groen - Groene knoppen op de afstandsbediening.

 

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

 

Voor de oude Vu+ ZERO is bij VTI de image versie 11.x beschikbaar

 

aangepast door Tonskidutch
vertaalfoutje zero

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jürgen zei:

Mijn excuses dat ik dat niet goed uit jouw vorig verhaal kon opmaken.
 

 

is al goed

1 uur terug, Tonskidutch zei:

 

vertaald

 

 

Voor de oude Vu+ ZERO is bij VTI de image versie 11.x beschikbaar

 

probleem was dat mijn usb niet werkte zoals hoorde met een andere lukte het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...