Ga naar inhoud


Sporadisch Blokjes


GI30065

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, de oude problemen zijn van de baan, echter nu heb ik een nieuw probleem.

Om een lang verhaal kort te maken,...Ik richt altijd zelf mijn schotel uit en heb in het verleden nog nooit problemen gehad.

 

Nu net heb ik mijn schotel opnieuw moeten uitrichten wegens een verhuis, en nu heb ik sporadisch op een aantal zenders blokjes, héél frustrerend.

Het probleem doet zich niet voor op één en canvas, op VIER héél zelden, maar VTM heeft er veel last van.

Het kan zijn dat er een uur over gaat alvorens ik blokjes heb, maar het kan ook elke 10 minuten plaats vinden.

Het zijn maar enkele blokjes, en duurt maar enkele milliseconden, eigenlijk voor je het goed merkt is het alweer weg, maar wat enorm storend is, is het feit dat het geluid ook hapert.

 

Nu mijn vraag aan jullie alle lieve mensen, wat kan hiervan de oorzaak zijn?

In eerste instantie zou ik denken slechte uitlijning, maar zoals reeds eerder vermeld, ik doe dit nu al +/- 20 jaar, en nog nooit problemen gehad, ja ik richt ook mijn scew.

Mijn signaal op mijn box voor alle zenders is +/- 12.40dB, dit dit lijkt wel in orde.

 

Kan het zijn dat mijn box versleten is, of is dit pure onzin.

Zou het misschien de LNB kunnen zijn die stuk is, kan dit te maken hebben met Newnigma II 4.0.1, met CCcam 2.3.0?

Heeft TV Vlaanderen de laatste 3 maanden het coderingssysteem gewijzigd en kan het zijn dat CCcam 2.3.0 deze codering niet meer goed aankan?

Mijn schotel heeft een volledig vrij zicht, en staat goed vast, of het nu waait of windstil is, de problemen blijven.

 

ALLE TIPS zijn van harte welkom, waar moet ik beginnen, alle aansluitpunten lijken ook in orde, versterker kan het niet zijn daar ik er geen heb aangesloten.

 

Groetjes aan allen, en alvast VELE DANK voor al jullie tips, reacties en hulp.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb twee satelliet meters die ik gebruik, één daarvan is satlook lite.

De andere is met een ingebouwd TV schermpje.

Maar waarom eigenlijk deze vraag janneke, ik heb dit in het verleden reeds een 20 tal keren gedaan.

Met steeds dezelfde meters, zelfde schotel, LNB,....En heb nog NOOIT problemen gehad.

Vandaag ga ik mijn schotel terug volledig opnieuw uitrichten, maar ik denk niet dat dit het probleem is, daar ik een goed signaal heb.

Momenteel ben ik ten einde raad, en zou ik graag eens willen weten wat nog andere oorzaken hiervan zouden kunnen zijn, buiten uitrichting bedoel ik dan.

Bovendien had ik in het verleden ook een Wave Frontier (multi satelliet)  schotel met een dubbele reflector, en deze schotels zijn héél moeilijk uit te lijnen.

Toch was de uitlijning van deze schotel ook geen probleem 13.0E 19.2E 23.5E en 28.5E via disqec allemaal op één enkele dish.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou hier eens kijken.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@GI30065, nu weet ik hoe je je schotel uitricht. Daar kan het het mijns inziens niet aan liggen.

Ik heb mijn schotel draaibaar en regelmatig maak ik het mee, dat op sommige zenders "blokjes" verschijnen, terwijl andere zenders op dezelfde transponder vlekkeloos zijn.

Een beetje fijner afstemmen met de rotor heeft soms een goed resultaat.

Het vreemde daarbij is wel, dat de signaalsterkte genoeg hoog is, dwz  >50%, en toch zijn er blokjes te zien.

Misschien herken je dit.

In mijn fantasie (in het echt weet ik er te weinig van!) lijkt het signaal toch te zwak te zijn.

Ik maak soms mee, dat een zender met sterkte van 25% perfect beeld geeft en dat tegelijkertijd een zender van de dezelfde satelliet met sterkte 35% helemaal geen beeld geeft.

Ra ra hoe komt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv VELE DANK voor Uw reactie ceesv, een moderator whauw tof zeg!

Ik ga daar direct eens een kijkje nemen op die link "hiccups", nog NOOIT van gehoord, maar elke keer leren we een beetje bij hé.

 

@janneke, ja dat laatste is straf, begrijp ik ook niet, misschien H en V positie?

 

Verder,.....Heb nu net mijn schotel terug volledig uitgericht, heb nu een signaal van 14.54dB, dus een grote verbetering.

Vorige uitlijning had ik maar rap, rap gedaan, daar de schotel nog niet op zijn vaste stek kan geplaatst worden vanwege constructie nieuwe muur.

Deze zou binnen de 14 dagen klaar moeten zijn, en dan kan ie op z'n nieuwe vaste definitieve locatie geplaatst worden, staat momenteel bij de buren :)

TV staat nu aan,.....Nu reeds 20min. aan, nog geen "hiccups" gehad, fingers crossed, maar zoals reeds eerder vermeld kan het een volledig uur duren alvorens dit voorvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja janneke, nu dus goed, goed,:P, nu net 2 keer kort na elkaar, TV staat nu reeds ongeveer een uur aan.

Een volledig uur dus niets, en nu net 2 keer kort achter elkaar.

Probleem is dus NIET opgelost, ik wordt hier zot (misschien was ik dit al) van.

Ik zou graag eens willen weten of dit probleem nu bij mij ligt of bij TV Vlaanderen,M7.

Heb nu tevens ook alles nog eens extra gechecked, aansluitingen, LNB, Kabel,......

Kan niets vinden, signaal nu perfect, ACG, BER, Signal, alles perfect.

Kan het aan mijn verouderende box liggen, CCcam 2.3.0, Newnigma II,....Nieuwe codering en kan CCcam 2.3.0 dit niet meer aan,.....LNB,....

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@grondstof, wij zijn net verhuisd, en heb mijn schotel maar rap even opgezet, dit opdat ik hem nog niet op zijn definitieve stek kon plaatsen.

Ik ben nu reeds 5 keer verhuisd (veel, weet ik) en elke keer pas ik dezelfde werkwijze toe, zodat we toch al TV kunnen kijken.

Hierbij heb ik nog nooit problemen gehad, nu dan dus wel schotel perfect uitgericht, maaaar,....Probleem is dus NIET opgelost.

SNR 81%, 14.50dB, al deze waarden lijken mij nu toch wel vrij goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoek  niet verder - het probleem zit bij m7/TVV. Vier & VTM zitten beiden op dezelfde transponder wat verklaart waarom beiden er last van hebben en één en canvas niet. Er zit blijkbaar een probleem bij de TVV/CD encoder van die transponder. Waarom VTM er het meeste last van heeft weet ik ook niet, maar het valt me wel op dat er 2 nieuwe TEST zenders op die transponder zijn bijgekomen. Het zou me dus niet verwonderen dat het probleem toen begonnen is.

kwestie van die encoder wat beter af te regelen waarschijnlijk, door de kwaliteit van nog wat meer zenders onderuit te halen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit gezegd zijnde zou dit dan een algemeen probleem moeten zijn, en niet enkel voor dreamboxen............. tenzij men met iets anders aan het rommelen is (bvb anti-cardshare) waar enkel enigma2 ontvanger (of meer specifiek dreamboxen) last van hebben.

heb 2 DM8000 toestellen, beiden PLI 4, interne kaart met CCcam 2.3.0

heeft iemand anders met een andere ontvanger er ook last van, of juist niet ? Dat zouden we nu moeten te weten komen ........

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot voor enkele dagen geleden had ik dit ook nog maar alleen op VTM gezien, maar nu (sedert enkele dagen) héél sporadisch ook op VIER.

Daar deze 2 zenders op dezelfde transponder zitten met hetzelfde probleem bevestigd misschien dat jouw vermoeden correct is Jean-Claude.

Enfin ben al blij dat het probleem dan niet mijn box is, en ook niet mijn image is, jij zit op openPLI en ik op Newnigma II.

Het is wel een enorm vervelende situatie, en ja ook vanmiddag gezien tijdens het nieuws.

Opnieuw uitrichten heeft helaas bij mij geen resultaat opgeleverd, heb dit vandaag 3X gedaan.

Schotel nu perfect uitgericht SNR 82% ACG en BER perfect (BER volledig 0), 14,50dB.

Firma's willen ALTIJD maar meer en meer geld, willen steeds meer en meer het onderste uit de kan halen, en dan krijg je natuurlijk dit soort situaties.

Misschien moet een mod maar deze 2 discussies samenvoegen, wat het gaat hier intussen wel om hetzelfde probleem.

 

Wel verontrustend is het wel dat dit bij bij ongeveer 3 maanden geleden begonnen is en dat het steeds erger wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...