Ga naar inhoud


Satelliet ontvangst TVV Kroatië


benjike13

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende probleem:

Ik woon sinds kort in Kroatië, en ik wil Vlaamse televisie kijken. Nu, ik heb een receiver, maar nu zeggen ze dat deze receiver oud is en ik er maar één Belgische post mee kan kijken. De naam Astra is gevallen. De ene zegt dat ik het naar het oosten moet richten de satelliet, een andere zegt naar het zuiden. 

Ook zeggen ze dat alles tezamen, voor de installatie, plaatsing en de schotelantenne enzovoort, ik 150 euro moet betalen, als hij dit in orde wil maken, zonder receiver.  Lijkt me toch veel geld he?

Ik heb dit voorstel dan ook geweigerd.

 

Iemand die mij kan helpen met de info die ik net heb gegeven? 

Thanks

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste benjike13

 

Welkom op dit forum

 

Geef eerst eens even aan welke satellietontvanger je hebt, merk en typenummer.
In welke richting je de schotel moet richten kun je zien met www.Dishpointer.com

Toets je adres in met straat en huisnummer.
Zoom zo ver mogelijk in totdat je je huis ziet en verplaats het ballonnetje naar de plaats van je huis waar je de schotel wilt plaatsen.
Toets de Astra 23,5e in en je kunt precies zien in welke richting je de schotel moet zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke belgische post of zender is het die je nu kunt zien?  Want voor dat je aan schotels gaat draaien lijkt me het handig om eerst te weten op welke satelliet je schotel staat uitgericht.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Beste Benjike

 

TVV kan je al met een 64 cm schotel in Kroatie ontvangen .

Ik weet niet waar jij precies zit aan de kust of land inwaards maar er zijn vast en zeker wel sat winkels die triax verkopen , de duo lnb indien nodig voor astra 1 en 3  en onvanger met ingeblikte kaart ( kleine sim smartcard ) zou ik via familie laten regelen in Vlaanderen in jouw geval .

Wil je alleen astra 3 ontvangen dan is een single ( enkele lnb ) ook lokaal te koop .

Houd er rekening mee je bent daar een outsider die er is komen wonen dus je hebt geld dat ruikt men dus men probeerd daar graag een slag uit te slaan .

De ontvanger en kaart in jouw geval adviseer ik gecertificeerde spullen daar je in Kroatie woont en niet ff naar een TVV/Canal digitaal dealer kan stappen en het altijd moet werken . Bestel dat via de TVV website met bijbehorende abo of laat dat door familie doen door een TVV dealer binnen te stappen in Belgie .

Koop onder geen beding in Kroatie je ontvanger daar zij geen TVV kunnen aanbieden en ondersteunen .

Meestal heeft men wel acties bij TVV net als Canal Digitaal waar men met een 24 maanden contract de complete set ( schotel enz geleverd kan krijgen ) zowel online als via de dealers ) in Belgie .

 

Lijep pozdrav ;-)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Sprietje:

Beste benjike13

 

Welkom op dit forum

 

Geef eerst eens even aan welke satellietontvanger je hebt, merk en typenummer.
In welke richting je de schotel moet richten kun je zien met www.Dishpointer.com

Toets je adres in met straat en huisnummer.
Zoom zo ver mogelijk in totdat je je huis ziet en verplaats het ballonnetje naar de plaats van je huis waar je de schotel wilt plaatsen.
Toets de Astra 23,5e in en je kunt precies zien in welke richting je de schotel moet zetten.

 

De naam van mijn digitale satelliet receiver is Comag Seca2CI

Denk je dat het een goede ontvanger is? Het is wel al een oude maar maakt niet uit denk ik he?

 

Thanks voor die website! Zie bijlage wat ik gevonden heb. Op hoeveel graden moet de satelliet dan staan? 37 graden oost dan? 

 

satelliet_Antonci.odt

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Codx:

En welke belgische post of zender is het die je nu kunt zien?  Want voor dat je aan schotels gaat draaien lijkt me het handig om eerst te weten op welke satelliet je schotel staat uitgericht.

 

Momenteel nog geen post, heb hem nog niet kunnen installeren omdat ik aan het uitzoeken ben hoe alles in zijn werk gaat, aangezien ik een gevoel heb dat ze in mijn zakken willen zitten, doe ik het liever zelf. iets meer werk en tijd, maar so be it. Zie bericht hierboven, heb een bijlage toegevoegd. Misschien weet jij er ook raad mee op mijn vraag hierboven op het vorige bericht? Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei acid:

 

Beste Benjike

 

TVV kan je al met een 64 cm schotel in Kroatie ontvangen .

Ik weet niet waar jij precies zit aan de kust of land inwaards maar er zijn vast en zeker wel sat winkels die triax verkopen , de duo lnb indien nodig voor astra 1 en 3  en onvanger met ingeblikte kaart ( kleine sim smartcard ) zou ik via familie laten regelen in Vlaanderen in jouw geval .

Wil je alleen astra 3 ontvangen dan is een single ( enkele lnb ) ook lokaal te koop .

Houd er rekening mee je bent daar een outsider die er is komen wonen dus je hebt geld dat ruikt men dus men probeerd daar graag een slag uit te slaan .

De ontvanger en kaart in jouw geval adviseer ik gecertificeerde spullen daar je in Kroatie woont en niet ff naar een TVV/Canal digitaal dealer kan stappen en het altijd moet werken . Bestel dat via de TVV website met bijbehorende abo of laat dat door familie doen door een TVV dealer binnen te stappen in Belgie .

Koop onder geen beding in Kroatie je ontvanger daar zij geen TVV kunnen aanbieden en ondersteunen .

Meestal heeft men wel acties bij TVV net als Canal Digitaal waar men met een 24 maanden contract de complete set ( schotel enz geleverd kan krijgen ) zowel online als via de dealers ) in Belgie .

 

Lijep pozdrav ;-)

 

 

Pozdrav :)

Ik zit aan de kust, Porec. Wat krijg ik meer als ik astra 1 extra neem? Kun je me de volledige naam geven van TVV? Ik vind de website niet direct...

Die kleine sim smartcard kan ik idd in mijn receiver stoppen. is dat een soort van abonnement waar ik maandelijks of jaarlijks voor moet betalen? Of is dit een éénmalige aankoop.

Heb ik dan geen satelliet meer nodig? Of wat is het verschil tussen een receiver met satelliet met en zonder simcard? 

 

Ja sorry voor de misschien banale vragen, maar ik ben het allemaal aan het leren kennen want ik start van 0 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip van Sprietje is het beste. En anders, in Kroatië stonden schotels typisch naar 13e of 19e gericht omdat er nauwelijks kroatische zenders beschikbaar waren. 

Tegenwoordig is er een zeer uitgebreid aanbod op 16e. Dus als er schotels in de buurt hangen, dat geeft wellicht een idee welke kant je op moet kijken.

 

Wat ik me afvroeg: hangt er al een schotel? Kroatië hangt vol met schotels :-)

 

 

 

 

 

 

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste benjike13

 

Kijk, niet ver van je vandaan ben ik vroeger heel veel jaren op vakantie geweest. Mooi daar aan zee.
Tja, veel informatie kan ik over die ontvanger niet vinden maar ik lees dat die ontvanger in 2004 te koop was bij een hele grote Duitse grootgrutter in België.
Al 14 jaar oud en daarmee hoogstwaarschijnlijk nog een SD-ontvanger en daar kun je tegenwoordig niet veel meer mee. In ieder geval niet de Vlaamse of Nederlandse zenders ontvangen.

Je zult dus inderdaad een nieuwe ontvanger moeten hebben.
Er zullen wel acties zijn van TV Vlaanderen dat als je een abonnement neemt, je de ontvanger, schotel en duo-lnb gratis in buikleen krijgt. Het hoeft dus niet veel te kosten maar de vraag is of je dat wil.

 

Om alleen de Vlaamse of Nederlandse zenders te kunnen ontvangen, heb je aan een schotel van 60cm genoeg.
Misschien wil je ook de Astra 19,2 er bij om de Duitse en Italiaanse zenders er bij te hebben of misschien wil je de Croatische zenders er wel bij hebben. Die worden uitgezonden vanaf de Eutelsat 16, zie: http://nl.kingofsat.net/pos-16E.php
Beslis dus eerst even wat je wilt ontvangen. Dat kan ik wel aangeven hoe dat mogelijk is.


Wat betreft Dishointer, op de locatie die je stuurde staan tegenover je bomen.
Vink op de site Dishpointer rechts bovenaan "show obstacle (line of sight checker)" even aan en versleep het rode ballonnetje naar de boom aan de overzijde van de weg. Ik kom dan uit op een afstand van 9,3 meter en een hoogte van 7,0 meter. Die boom mag dus maar 7 meter hoger zijn dan de hoogte waarop de schotel hangt anders heb je geen ontvangst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Sprietje:

Die boom mag dus maar 7 meter hoger zijn dan de hoogte waarop de schotel hangt anders heb je geen ontvangst.

 

En ook belangrijk is dat die boom daarna niet meer mag groeien.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Benjike

 

Dobar dan brate ;-)

 

Zoals er al aangegeven is oa. door mij is het in jouw geval verstandig om alles via Belgie /TeVeeVlaanderen TVV afgekort te regelen daar het gewoon atijd moet werken te pas en te onpas.

Meeste Kroaten met 2de huis in Kroatie hebben een multisat opstelling dus astra 1, astra 3 en 16 oost zodat men ook de Nederlandse tv in Kroatie kan kijken.

Denk als jij je setje vanuit Belgie bij jouw thuis hebt dat er vast wel een Kroatische handige Harrie is die je een handje helpt  ;-)

Wil je naast de vlaamse zenders ook de Kroatische zenders hebben dan kan dat ook zowel via de schotel maar ook via het al geruime tijd gebruikte DVB-T2 met een aardse antenne .

 

poz. ;-)

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎31‎/‎01‎/‎2018 om 11:27 zei benjike13:

De naam van mijn digitale satelliet receiver is Comag Seca2CI

Denk je dat het een goede ontvanger is? Het is wel al een oude maar maakt niet uit denk ik he?

Smijt die maar regelrecht in de vuilbak , die is geen klop meer waard , 

want die kan geen DVB-S2 MPEG-2/4 SD/HD + DVB-S MPEG 2 HD/4 HD ,

TVV (+/- 95%) zendt in DVB-S2 uit , ofwel een TVV gecertificeerde ontvanger

of een eigen ontvanger met een TVV-CI + kaart !!

http://www.flysat.com/tvvlaanderen23e.php

https://www.flysat.com/tvvlaanderen19e.php

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...