Ga naar inhoud


CDspeler aansluiten op soundplate.


DANYSAT

Aanbevolen berichten

ik zou graag een (oude) Philips cd speler met draaischijf voor 5 cd's aansluiten op de Samsung soundplate.

de cd uitgang betreft een rode en witte rca kabel. de enige vrije ingang op de soundplate is nu nog één hdmi ingang.

ik zou een kabel kopen hdmi/rca rood-blauw-groen.(zie afbeelding)

nu is mijn vraag of dit zal werken ? en zo ja: welke kleur moet ik resp links en rechts inputen ? kan het kwaad dat één kleur 'ongebruikt' is ?  

kabels.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jij hebt het over CD en dat is audio. Op de witte en rode RCA uitgangen staat een analoog audiosignaal.

De HDMI naar RGB (Component Video) kabel is voor video signaal.

Dat gaat uiteraard  nooit werken.

 

Je moet op zoek naar een omvormer. Zoek op: audio analoog naar HDMI

Let op dat er ook HDMI naar audio zijn maar daar heb je niets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er geen optische of coax uitgang op die CD speler? 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die prijs, heb je misschien goedkoper een dvd speler met hdmi uitgang, die je als cd en eventueel mp3 speler kan gebruiken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar staat tegenover dat mijn oren die ultieme kwaliteit niet meer registreren. Jaren achtereen metal luisteren is blijkbaar toch niet zo goed voor je oren :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...