Ga naar inhoud


HDMI-IN HDCP 2.2 killer nodig?


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Ik wil van Netflix, videoland opnemen via HDMI-IN. Opgenomen beeld is verstoort, met veel blokken. Ik heb een AppleTV 4e generatie met iOS14. Heb zowel OpenPli als VTi geprobeerd. Resultaat is gelijk (beroerd). Gebruik de HDMI kabel die bij de AppleTV is geleverd...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Netflix kan je toch gewoon de films op je computer downloaden, daarna kan je ze via je Netflix app off-line op een willekeurig moment afspelen via HDMI uit op je tv?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ceesv zei:

Netflix kan je toch gewoon de films op je computer downloaden, daarna kan je ze via je Netflix app off-line op een willekeurig moment afspelen via HDMI uit op je tv?

 

Was dat maar zo.

Netflix heeft er een aantal beperkingen m.b.t. het opnemen, o.a.....

 

- Niet alle films / series zijn te downloaden

- De afspeeltijd is beperkt dus na een bepaalde tijd niet meer bruikbaar

- Naar mijn mening alleen op Tablets en Smartphones te downloaden, dus niet op laptop

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Mimisiku zei:

Ik wil van Netflix, videoland opnemen via HDMI-IN. Opgenomen beeld is verstoort, met veel blokken. Ik heb een AppleTV 4e generatie met iOS14. Heb zowel OpenPli als VTi geprobeerd. Resultaat is gelijk (beroerd). Gebruik de HDMI kabel die bij de AppleTV is geleverd...

 

Ik ben er nu mee gestopt omdat de opname volstrekt willekeurig verloopt.

Gebruik ATV 4 met de laatste TVOS, VTI met de laatste update en een gewone HDMI kabel

Meestal loopt de opgenomen video wel door maar stopt de Audio halverwege of vlak voor het einde.

Soms 30 minuten video en breekt dan af.

Een HDMI kabel 2.1 werkt helemaal niet.

 

Ook heb ik van de streamingdienst Apple TV+ via de ATV4 een film opgenomen van 30 minuten, deze werd prima opgenomen, dus zowel Video als Audio.

De volgende dag nog een keer geprobeerd en toen brak de video al na 10 minuten af....!!!!

 

Het lijkt erop dat het opnemen beter gaat als....

 

Ik 's-morgens opneem i.p.v. overdag

Ik de UNO 4K SE voor het opnemen volledig herstart

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een AppleTV 4de generatie (niet de 4K versie) met iOS 14 i.c.m. de VU+Ultimo 4K. Ik ervaar uitsluitend garbled beeld. Opname is niet te bekijken.. Vandaar dat ik dácht dat HDCP 2.2 dit oplossen kon. Nu blijkt dat in geval van HDCP 2.2 beveiliging er überhaubt geen beeld komt....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar hoe onvoorspelbaar het is en ik gebruik ook geen ATV 4K maar ook de 4e generatie.

 

Bij de opnamen die wel (gedeeltelijk) gelukt zijn had ik de resolutie van de ATV4 op 720p staan dus ik weet niet of dit invloed heeft gehad.

Maar ja, zoals ik al schreef, ik ben er mee gestopt, is beter voor mijn gemoedsrust....😀

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het niet te bedoeling dat je films van streamingsdiensten opneemt en als je dat wel wilt kun je proberen een apparaatje te gebruiken die de HDCP verwijderd maar dan nog waarom zou je moeilijk doen?   Je kunt via usenet elke film downloaden in hoge kwaliteit.   Dan heeft een ander het werk al voor je gedaan. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de titel niet boven dit draadje. De Apple TV (niet de 4K versie) maakt helemaal geen gebruik van HDCP 2.2 maar is beperkt tot 1.4

Dat de opnames niet lukken bij Mimisiku moet een andere oorzaak hebben.

Het lukte mij wel met diverse apparaten, maar alleen met VTI 15.

 

Dat het niet altijd werkt kan met de belasting van het apparaat te maken hebben.

Bij gebruik van de HDMI ingang zijn er al 2 scalers aan het werk:

1 om de ingaande stream te converteren naar 720p30 voor de opname

2 om de doorgaande stream te converteren naar de voor de STB ingestelde resolutie/framerate op de uitgang.

Dus wellicht kan met wat aangepaste instellingen wel een goed resultaat behaald worden. En dus geen andere streaming clients toelaten.

 

Een HDMI source kan met HDCP 2.2 werken, maar als de sink (het aangeloten apparaat) dat niet ondersteunt, wordt gebruik gemaakt van HDCP 1.4

Tenzij de gebruikte toepassing dat niet goedkeurt. In dat geval krijg je de melding zoals hierboven te zien is.

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar kijk toch eens naar de youtube die ik hierboven plaatste!

 

Daar wordt de HDCP 2.2 content van zijn nieuwe telenor box via dat toestel naar HDCP 1.3 veranderd en dat kan je Vu+, AVR en/of TV absoluut

hetgeen op zich magisch is als je alleen over de beveiliging nadenkt.

ik denk dat die Apple het struikelblok is, net zo als in een ander topic al aan de orde gesteld.

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jürgen zei:

...

De HDMI-IN van de VU is naar mijn mening totaal niet te regelen.

 

Ik denk dat je hier refereert aan het feit dat je de resolutie van de "HDMI in" opname niet kunt instellen. Dat is waar.

Maar je kunt wel de resolutie van de bron zo veel mogelijk aanpassen aan de 720p30 die de box gebruikt om HDMI in op te nemen, zodat de scaler minder processor power vreet.

Ik heb begrepen dat jij dat ook hebt toegepast op de Apple TV. Wellicht is dat de reden dat het bij jou wel werkt.

Weliswaar met wat hindernissen. Maar laten we niet vergeten dat dit een unsupported "feature" is van deze E2 boxen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Ja maar kijk toch eens naar de youtube die ik hierboven plaatste!

 

Daar wordt de HDCP 2.2 content van zijn nieuwe telenor box via dat toestel naar HDCP 1.3 veranderd en dat kan je Vu+, AVR en/of TV absoluut

hetgeen op zich magisch is als je alleen over de beveiliging nadenkt.

ik denk dat die Apple het struikelblok is, net zo als in een ander topic al aan de orde gesteld.

 

 

Het filmpje gaat over iemand die zijn box niet via een AVR kon aansluiten. Rechtstreeks op de TV werkte wel.

Hij had dus geen probleem met HDCP,  maar met het feit dat de Telenor box niet toelaat dat er een repeater wordt aangesloten.

Dat is een andere beveiliging die de HDMI mobs hebben bedacht om de consument te treiteren.

Naast het verbieden om bv 2 displays aan te sluiten. De befaamde Horizon box maakt hier gebruik van.

Dat het met dat Chinese kastje wel werkt is niet verwonderlijk. Het is een publiek geheim dat die chinezen zich niet aan de HDMI bepalingen houden.

Dat de man van het filmpje geholpen is komt niet door de HDCP manipulatie, maar doordat deze kastjes zich als sink voordoen.

De uitgangen van die splitters hebben overigens helemaal geen HDCP beveiliging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...