Ga naar inhoud


nieuweling en absolute leek wat sat-tv betreft


Gast bilbo

Aanbevolen berichten

Gegroet,

we zijn begin maart definitief verhuisd naar de Costa Calida en hebben een abonnement met TV Vlaanderen afgesloten. In de huiskamer staat een Samsung UE49MU6205, die het goed doet met de MZ-101 decoder.  We hebben een CI+-module, met extra abo (2,50 €/mnd) aangeschaft om die afwisselend te kunnen gebruiken in een 2e toestel (Samsung UE32J5200AW) en in de motorhome (Caratec).

Bij de eerste ingebruikname van het 2e toestel kreeg ik een (klein) aantal zenders, maar geen TV Vlaanderen zenders.  Ik vermoedde dat het aan de slechte verbinding van de coax-kabel lag. Die aansluitingen heb ik opnieuw gelegd, maar dan kreeg ik helemaal geen zenders meer.  Bovendien: het signaallampje van de CI-module kleurde niet meer groen, maar bleef rood knipperen. Via de instellingen van het toestel zie ik wel dat de CI-module herkend wordt. De CI-module in de motorhome geprobeerd (uiteraard kan ik met die kleine schotel hier géén TV Vlaanderen ontvangen), maar de CI-module kleurt wel groen...

Na wat googelen denk ik nu dat het 2e toestel überhaupt niet geschikt is voor de TV Vlaanderen smartcard, alhoewel het over een CI+-sleuf beschikt...?

 

Iemand enige suggestie om dit opgelost te krijgen?

Alvast dank!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Dan heeft die tv dus geen ingebouwde satellietontvanger.
Maar bedenk wel, al had die tv wel een ingebouwde satellietontvanger maar in het buitenland gekocht, dat wil dan nog niet zeggen dat je TV Vlaanderen en Canal Digitaal dan goed kunt ontvangen. Je kunt de satellietzenders dan wel inladen, maar de Vlaamse zenders staan dan allemaal door elkaar en het is veel werk om dat goed te krijgen. Bovendien verandert TV Vlaanderen en Canal Digitaal regelmatig het zenderaanbod dus moet je dat ook af en toe bijhouden.
Mijn vrouw had ook zo'n hekel aan 2 afstandsbedieningen, één voor de tv en één voor de satellietontvanger. Ik heb de 55 inch UHD-tv maar uit Nederland meegenomen naar Spanje, dan werkt het fantastisch.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

ben inderdaad zo ver: de in Spanje aangekochte tv heeft geen dvb-s2 ingebouwd - en al vind ik sommige toestellen wel met dvb-s2, dan nog lijkt het als de ci+ slot moet geïntegreerd zijn in die dvb-s2?

Heb intussen TVV gevraagd of ze al een recentere lijst van geregistreerde toestellen hebben....

Ben benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...