Ga naar inhoud


Laptop in de Kliko ?


psv

Aanbevolen berichten

Ik heb per ongeluk een glas water over mijn laptop gestoten, heb direct geprobeerd het water te verwijderen met keukenpapier

daarna de bodem van de laptop losgemaakt en met de fohn geprobeerd het te drogen, maar vlg, mij is het over en sluiten en kan

hij de kliko in, of is er een mogelijkheid om dit nog op te lossen ?

 

b.v.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Geduld hebben, accu en voeding ontkoppelen en de laptop een paar dagen in de zon leggen.

 

Tenzij het glas geen water maar Cola o.i.d. met suiker bevatte, dan wordt het spoelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

any hoe

als je hem weg gooit

weet zeker dat je de ssd of HDD onleesbaar hebt gemaakt

HOE DAN

 

(hoor je op radio2)

 

\ met grof geweld elk interface aan die SSD of HDD heel nadrukkelijk vernietigen met een MOKER hamer

wat overblijft is nog steeds niet data purched

en dat kun je dan nog in een microwave dumpen, daarna is de microwave ook einde verhaal

 

of heeft iemand een betere methode?

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dumpen in een emmer zoutzuur?

Of een EMP!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er natuurlijk aan hoe oud de laptop is. Ik heb al meerdere laptops gerepareerd waar een glas water overheen was gegaan. Je zal hem helemaal moeten demonteren om alle waterplekken te drogen. Tijd is een belangrijke factor, en zeker meteen accu en stroom eraf. Na alles droog te hebben de hooftprint weer netjes monteren, en alleen de netvoeding en aan/uit schakelaar aansluiten, dus geen HDD/SSD enzo. Dan die indrukken en hopen dat er weer een opstartscherm komt. Heb je geluk, dan keyboard en HDD/SSD aansluiten. Keyboard kan namelijk ook stuk zijn.

 

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uur geleden zei ceesv:

Geduld hebben

Vooral dat!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei catw:

In een hetelucht oven zetten op 25 graden, zo ook verschiedene afstandsbedieningen "gered".

Kan een hetelucht oven 25 graden aan ? is meer kamer temperatuur. Belangrijk is dat het vocht zo snel mogelijk weg is, anders krijg je oxidatie en is het einde verhaal.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Normaal gesproken gaat dat probleemloos.

Misschien wil windows een activatie, maar dat is met een telefoontje op te lossen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...