Ga naar inhoud


Remote UV-Sensor TS704


the boss

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een remote uv sensor van Honeywell de TS704

Op een gegeven moment gaf deze bijna niks meer aan.

bleek dat een smd uv-diode er niet meer goed uit te zien, heb toen een andere uv-diode

erin gezet, maar nu het probleem, hij geeft veel te veel aan, soms wel 120 UVI terwijl het dan iets van 5 a 6 moet zijn, er zit wel een smd instelpotmetertje in, maar daarmee krijg ik hem niet goed.

mijn vraag : kan ik een weerstand parallel of in serie met die uv- diode zetten, zodat ik hem wel naar de goede waarde kan regelen ?

 

 

Zoom Pictures - 02018-51-15-02-51-36.jpg

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


55 minuten geleden zei the boss:

bleek dat een smd uv-diode er niet meer goed uit te zien, heb toen een andere uv-diode erin gezet.

 

 

Stond er een type op de defecte diode ?

Een ander ? dus niet dezelfde.

Hoe weet je welke specs de diode moet hebben ?

Ik heb even bij een leverancier gekeken daar zie je al de verschillen.

image.png.830c1f1b0002b5b30877ef2fbe96d2ec.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stond geen type nummer op, en ik heb er ook geen schema van.

Dus ik moest gokken, en heb toen een UV- breakout printje die eigenlijk voor arduino is besteld en daar de uv-diode afgehaald.

Die TS704 wordt ook niet meer gemaakt, en nergens meer verkrijgbaar, andets had ik wel nieuwe gekocht, ik kon die uv diode ook nergens los vinden, dus toen maar zo'n printje gekocht waar een vergelijkbare

Voor het zelfde doel gebruikte UV-diode op zat samen met een opampje.

 

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had ik nog niet aangedacht, goede tip, ga ik proberen.

het type print waar ik de uv-diode af heb gehaald is deze:

GUVA-S12SD

 

 

Analoge UV Licht Sensor Breakout - GUVA-S12SD

 

So if the photocurrent is 1uA (9 mW/cm^2), the output voltage is 4.3V. You can also convert the voltage to UV Index by dividing the output voltage by 0.1V. So if the output voltage is 0.5V, the UV Index is about 5.

 

Deze gegevens stonden erbij.

 

 

 

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Helaas deed de oude niks of bijna niks meer.

Dat gedeeltelijk afplakken, en verschillende soorten ( lensjes ) proberen kost veel tijd.

Ik kom nu aardig in de buurt van een enigszins redelijke meting.

Als de meting volgens mij aanvaardbaar is, zal ik hier nog even mededelen, wat

ik gedaan heb, mischien handig voor anderen dan, want er zijn nog wel meer mensen die dit probleem hebben, zag er vandaag ook weer 1 aan het experimenteren met uitschieters van 0 naar meer als 20 UVI .

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Dat afplakken lukte niet zo, dan had ik b.v. een heel klein gaatje los, en alleen met volle zon klopte het dan, maar als zon iets verder draaide, ging hij weer naar 0.

Heb het nu op de volgende manier.

Zie foto,

Alleen hij begint nu te laat met iets aan te geven, ik denk de drempelspanning over diode, misschien andere diode.

Instelpotm is 1 mega ohm, en de sensor zit aan beide buitenste pootjes van potmeter.

 

 

 

20190524_181946.jpg

aangepast door the boss
Aanvulling

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...