Ga naar inhoud


duolnb


lunar38

Aanbevolen berichten

Mijn probleem is het volgende ..ik gebruik een sat finder  SF 9002, dat werkt goed alleen krijg ik met geen enkele manier

Astra 3 te pakken, op 19 gr. vol signaal en op 28 gr. ook maar op 23 gr niets.....

ik gebruik een 80 cm. schotel met een duo lnb   Black Pro.

Ik heb maar afgestemt op iets voorbij 19 gr. dus iets minder signaal....

het rare is dat op de ontvanger ik nu 3  satellieten ontvangt met een signaal S=90%, en Q= 51%.

Mijn vraag is nu hoe krijg ik Astra 3 goed afgesteld met SF 9002????

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is?

mvg Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Sprietje,

Ik ben een beetje laat daar geef ik de schuld aan het weer hier....

Inverto- LNB = IDLB-Twin22-MNO43-8PP.

plaats is 50grN 10 gr O

circa Lillehammer

Astra 23,5 ontvang ik hier normaal goed,geen last van een normale regenbui.

het probleem ontstond toen ik de lnb verwisselde en hem niet kon vinden met de Schwaiger SF 9002.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei lunar:

Astra 23,5 ontvang ik hier normaal goed,geen last van een normale regenbui.

het probleem ontstond toen ik de lnb verwisselde en hem niet kon vinden met de Schwaiger SF 9002.

 

Weet je hoe je de diseqc-opdrachten in kunt stellen in je Schwaiger, om de kop met Diseqc B te vinden?

 

En heb je een beetje een recente transponderlijst in je Schwaiger staan? Als je een oude lijst hebt, kan het zijn dat je verkeerde informatie krijgt van welke satelliet je (al of niet) ontvangt.

Er is op dit forum al vaker over de SF9002 en SF9000 geschreven, in combinatie met de duo LNB.

google bijvoorbeeld op:    sf9002 duo LNB site:www.sat4all.com

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste lunar

 

Tja, dat is nogal een verschil, Lillehammer of 50°N, 10°O.
50°N, 10°O ligt iets boven Würzburg in Duitsland.


Om te beginnen moet je de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten.
Richt de schotel uit m.b.v. de zon.
Morgen staat in Lillehammer de zon precies in de richting van de Astra 23,5 om 12:39 uur. Zorg dat de elevatie van de schotel op 20° staat ingesteld.
Span plakband van precies de bovenzijde van de schotel tot midden over de lnb in de klem. Draai op het bewuste tijdstip de schotel zo, dat de schaduw van het plakband midden over de lnb-arm loopt. Nu moet je de Astra 23,5 ontvangen.
De duo-lnb moet ongeveer 7° schuin gezet worden, de vrijhangende kop van de Astra 19,2 lager.

 

schotel met de zon uitrichten.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...