Ga naar inhoud


AX HD61 CI slots Probleemen


TorukoJin

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal, :)

 

Ik heb een AX HD61 satelliet receiver (en die heeft natuurlijk 2 CI-slots) en twee Common Interface-kaarten. Ik heb een betaald abonnement voor Canal Digitaal en TV Vlaanderen. (Ik kijk graag naar Nederlandse en Vlaamse telelvisie om mij te helpen Nederlands te leren)

 

Om de een of andere reden kan ik niet beide CI-kaarten tegelijkertijd in beide slots gebruiken om kanalen van beide services te ontvangen.

 

Als ik de Canal Digital op het eerste slot plaats, dan kan ik de zenders van die dienst ontvangen. Maar als ik de TV Vlaanderen op het tweede slot zet, kan ik op geen van beide diensten zenders ontvangen. (Omgekeerd doet hetzelfde)

 

Ik denk dat er een soort conflict is aan de CI-kant van de dingen, maar ik heb de instellingen op de doos bekeken, inclusief CI-instellingen, heb alles geprobeerd en kan het probleem niet oplossen.

 

Mijn vorige receiver was een Technomate (die 2 CI-slots had) en ik had er geen problemen mee om die twee CI-kaarten tegelijkertijd in de slots te hebben.

 

Kan iemand a.u.b. helpen?

 

Bedankt.

 

TorukoJin - Uit Londen, Engeland :)

 
aangepast door TorukoJin
fout
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Beste TorukoJin,

 

Je bent denkt ik het eerste lid dat direct bij zijn eerste bericht een duidelijk onderwerp, een duidelijk probleemomschrijving en zelfs tags en een prefix plaatst!

Bravo!

 

Helaas weet ik zelf het antwoord in dit geval niet, maar met zo'n duidelijke posting, ga je vast veel reacties krijgen :)

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Michel zei:

Beste TorukoJin,

 

Je bent denkt ik het eerste lid dat direct bij zijn eerste bericht een duidelijk onderwerp, een duidelijk probleemomschrijving en zelfs tags en een prefix plaatst!

Bravo!

 

Helaas weet ik zelf het antwoord in dit geval niet, maar met zo'n duidelijke posting, ga je vast veel reacties krijgen :)

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel

 

Hoi Michel,


Geen probleem! :) Ik doe mijn best!


Dankje voor de complimenten


Met vriendelijke groet,


TorukoJin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum..

 

Helaas heb ik geen goed nieuws. Feitelijk adviseer ik je om weer terug te gaan naar je Technomate… Het huidige Enigma2 is namelijk niet bij machte om twee identieke CAID’s te scheiden. Ik neem aan dat je nu 2 identieke M7-CAM701 modules bezit die beide op Viaccess werken (CAID 0500). Enigma2 kan dat niet verwerken (differentiëren). Wat je kunt proberen is om 1 module om te ruilen voor de nieuwere CAM803. Dit is een Nagra module. Deze kun je dan wel simultaan gebruiken. Je gebruikt dan de Common Interface Assignment functie om je kanalen aan de respectievelijke module toe te wijzen. Kanaalwissel (zappen) is dan wat trager, maar het werkt verder prima.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, Mimisiku said:

Welkom op dit forum..

 

Helaas heb ik geen goed nieuws. Feitelijk adviseer ik je om weer terug te gaan naar je Technomate… Het huidige Enigma2 is namelijk niet bij machte om twee identieke CAID’s te scheiden. Ik neem aan dat je nu 2 identieke M7-CAM701 modules bezit die beide op Viaccess werken (CAID 0500). Enigma2 kan dat niet verwerken (differentiëren). Wat je kunt proberen is om 1 module om te ruilen voor de nieuwere CAM803. Dit is een Nagra module. Deze kun je dan wel simultaan gebruiken. Je gebruikt dan de Common Interface Assignment functie om je kanalen aan de respectievelijke module toe te wijzen. Kanaalwissel (zappen) is dan wat trager, maar het werkt verder prima.

 

Hoi en Dank Je voor de welkom :)

 

Oké, het lijkt erop dat wat je me hebt verteld de realiteit van de situatie is. Het lijkt erop dat ik de CAM803 voor Canal Digitaal moet kopen en de TV Vlaanderen CAM701 moet laten zitten...

 

Oe .... dit gaat pijn doen aan mijn portemonnee :(

 

Vind je dat ik dit moet doen?

 

Bedankt voor uw hulp!

 

TorukoJin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Tonskidutch said:

Ik denk dat Mimisiku gelijk heeft, maar je zou nog kunnen kijken of je de zenders separaat aan de CI+ slots kunt toevoegen als die optie in het huidige image er is.

die zenders uit het pakket splitsen dus naar de bijbehorende CI+

Hoi,

 

Ik heb geprobeerd de kanalen toe te voegen aan de CI CAM's (bijvoorbeeld Nederlandse kanalen op de Canal Digitaal CAM en vlaamse kanalen op de TV Vlaanderen CAM) Het maakte helemaal geen verschil :( Ik zal nadenken over het idee van Mimisiku om de nieuwe CAM803 voor Canal Digitaal te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt meestal de module gewoon ruilen.. Zeker als je je probleem schilderd….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké jongens, slecht nieuws...

 

Ik bracht de nieuwe CAM803 voor Canal Digitaal mee en plaatste tegelijkertijd de CAM701 voor TV Vlaanderen. Geen verschil.. :(

 

Ik ben niet tevreden!....

 

Ik weet niet wat ik anders moet doen....? Kan ik mijn Canal Digitaal CAM803 Kaart niet registreren bij TV Vlaanderen zodat ik beide abonnementen tegelijk op 1 kaart kan ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
15 minuten geleden, TorukoJin zei:

Geen verschil..

Maar heb je wel de betreffende zenders toegekend aan het juiste CI slot?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan rest enkel nog een andere dan die AX HD61 satelliet receiver  te zoeken. Opdat je met die CI-Cammetjes wel succes hebt.

Ik zou eerder een Vu+ UNO4K SE aanbevelen met veel betere firmware opties en als een der beste enigma2 receiver betaalbaar.

Dump de AX hd61 op de markt en koop een Vu+.

 

 

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...