Ga naar inhoud



Francor

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd heb ik problemen met de ontvangst op tuner B. De antennekabels werken beide op tuner A maar niet op tuner B. Ik ging er van uit dat de tuner niet meer in orde was en heb dus een nieuwe gekocht en geplaatst. Maar daarmee is het probleem niet opgelost. Alleen tuner A wordt herkend. Ook heb ik de image vervangen door openpli-6.2-release. Maar ook dat biedt geen soelaas. Ik ben bang dat er iets mis is met het moederbord. Wie kan mij wijzer maken?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, de decoder: VU+solo2. Overigens, de nieuwe tuner (VU+ DVB-S2 tuner (Duo2-Ultimo-Uno,) foto 2 ) is niet gelijk aan de vorige. En daar zit waarschijnlijk het probleem.

Ik heb de oude tuner weer geplaatst en die herkent beide ingangen en geeft goed het signaal door. 

Maar, als ik een opname start, op NPO2 b.v.,  en schakel naar NPO1 dan krijg ik geen beeld. Als ik terug ga naar NPO2 verschijnt de boodschap: "signaal ontvangen mislukt". Vervolgens ga ik in het menu naar 'signaal zoeker' en dan geeft hij op tuner A geen signaal meer en met de boodschap: "tuner actief met opname". Hij registreert de opname wel.

De tuner heb ik besteld bij Bol.com (foto1), en het plaatje heeft me op het verkeerde been gezet want dit is exact de bestaande tuner. Plaatje twee is de tuner die ik heb ontvangen en blijkt niet geschikt. De decoder herkent alleen tune A en niet tuner B. Plaatje drie toont hetzelfde model als plaatje twee maar heeft een andere naam. 600322161_Schermafbeelding2018-07-02om15_23_52.png.29e0b0b1b70551f043f31a708449e0a6.png300303654_VU-DVB-S2-tuner-(Duo2---Ultimo---Uno).jpg.b9dcd414d90f689d3d0ab8d4103573ab.jpg1442870692_Schermafbeelding2018-07-02om13_16_44.png.cbfef339bbf219b8d7eed9353d2400a3.png

aangepast door Francor
Link naar reactie
Delen op andere sites

mss ook ff je instellingen meegeven want vermoedelijk is de nieuwe tuner gewoon een vernieuwde versie.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, verwarring. Het is de VU+ solo SE. Maar Tjelle, welke instellingen wil je weten?

 

Er is overigens iets raars aan de hand met deze site. Ik moet steeds opnieuw mijn wachtwoord vernieuwen. Ik krijg ook geen bericht dat er reacties zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...