Ga naar inhoud


Clarck tech ET-900 geen tuners meer


NvBgm

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds lange tijd gebruik ik mijn oude Clarck-tech ET-9000 met PLI firmware naar alle tevredenheid. Helaas heeft hij mij nu in de steek gelaten. Dat wil zeggen zo nu en dan.

Het probleem was dat ik zo nu en dan signaal uitval kreeg op 23E. Bij nader onderzoek bleek het niet aan de schotel of lnb te liggen maar aan de ontvanger.

De uitgang spanning van de tuner gemeten en deze bleken ook prima in orde te zijn. Oke dan maar eens kijken naar de instellingen van de tuners. Ook die waren in orde .

Eens kijken wat de signaal meting aangaf. En zie daar daar zag je dat er soms een SNR: van 95% was en dan ineens weer naar 0 terugviel. Dan weer wel en dan weer niet.
Hetzelfde had ik ook op 19 graden maar niet op 28.  Tuners opnieuw ingesteld maar dat mocht niet baten. Het probleem werd steeds erger tot het moment dat er helemaal geen beeld meer was.
Als laatste redmiddel de firmware opnieuw geïnstalleerd en alles opnieuw ingesteld ook de beide tuners. Na alles compleet was weer beeld maar wel met uitval. na tijdje weer helemaal niks.

En nu ook geen tuners meer zichtbaar in het instelling menu alleen de fallback tuner instelling.
Is er iemand die enig idee heeft wat er mogelijk aan de hand kan zijn. ???
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een eerste reactie is, dat er elco's in de voeding van de ontvanger defect zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zelf ook het vermoeden dat er ergens een slechte condensator zou zitten. Na de spanningen te hebben gemeten bleek dat die allemaal goed waren.
Zal de scoop er ook eens op zetten om te kijken of ze mooi vlak zijn. Aan de elco 's zelf is in mijn geval weinig te zien mede omdat ik deze al een keer heb vervangen.

Had de hoop dat er misschien nog iemand was waarbij in het settings menu de twee tuners niet zichtbaar waren. Wie weet komt die nog . ga in ieder geval; de metingen doen en desnoods wat condensators vervangen..
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zit je toch met een software probleem.

ik zou eerst de software opnieuw flashen.

 

Bij elco's treden de problemen op als de voeding koud is.

Van het moment de voeding opwarmt verdwijnen de problemen meestal (tenzij de elco's helemaal sjaak zijn).

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Opnieuw software geplaatst maar zonder resultaat. 
Voedingsspanningen gecontroleerd en de blijken allemaal te kloppen.

 

Echter heb ik een enorme sinus staan  op alle spanningen . Een aantal condensatoren vervangen maar de sinus blijft en de tuners blijven weg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zit je met de aarde van je probe aan een schone nulleider, of ergens aan het chassis?

De rimpel op een DC voedingsspanning in je ontvanger mag slechts een paar millivolt bedragen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...