Jump to content

instellen tuners 4uduo4k in pli

tejoo1961
 Share
Followers 1

Recommended Posts

in de nieuwe versie van pli is er een wijziging geweest van de tunerinstellingen voor de satelliet.

heb een unicable/jess lnb durasat durline en een rotor.

voorheen kon ik per tuner 8 keer alle satellieten kiezen..dit werd dan lnb65.

overal dezelfde instelling, dus kon als ik op een satelliet uitgericht stond in principe 8 programma's tegelijk opnemen.

Helaas kan dit nu niet meer omdat de mogelijkheid er niet meer is om voor alle 8 de tuners lnb65 te kiezen. (dus alle satellieten)

doe ik iets niet goed of klopt mijn conclusie en moet ik niet blij zijn met deze wijziging.

ik zie graag een reactie

Al op het Openpli-forum gevraagd, want het kan een bug zijn in de nieuwste versie?

Ik heb een Duo2 met vaste schotel  + LNB's en een draaibare dus kan weinig zinnigs zeggen, behalve dat ik niet vaak een nieuwe erin zet als de oude nog probleemloos werkt.

Was de vorige Pli moeizaam en/of is teruggaan naar die versie een optie?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• V.I.P.

Voor een ieder die een iets complexere tuner configuratie nodig heeft, geef ik het advies de werkende configuratie ook als screenshot op te slaan.

Je doet jezelf en ons een lol ermee omdat je bij twijfel en dus vragen kan refereren aan een instelling die gewerkt heeft.

Screenshots maak je gewoon via het webinterface van je receiver op de pC.

Talking Reality Television Blues

Tom Jones

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Voor een ieder die een iets complexere tuner configuratie nodig heeft, geef ik het advies de werkende configuratie ook als screenshot op te slaan.

Je doet jezelf en ons een lol ermee omdat je bij twijfel en dus vragen kan refereren aan een instelling die gewerkt heeft.

Screenshots maak je gewoon via het webinterface van je receiver op de pC.

Ik vrees dat veel mensen die laatste zin zonder wat en hoe niet snappen...

• V.I.P.

14 uren geleden, minplus zei:

Ik vrees dat veel mensen die laatste zin zonder wat en hoe niet snappen...

Dan verneem ik het wel van de vraagsteller.

Of ben je met mijn voeten aan het spelen vanwege een verplichting puur huilands te schrijven op dit Nederlands forum.

Talking Reality Television Blues

Tom Jones

Ik speel niet graag met (zweet)voeten van anderen, maar je hebt gelijk, de vraagsteller en allen met dergelijke problemen kunnen het zelf vragen.

1509272691_ESPNHD-472021-1257.thumb.jpg.2fd73e2205682666d0875dfab73e4f20.jpg

hierboven de tunerinstelling zoals deze nu is.

tuner K t/m P kon ik voorheen exact zo instellen als de tuners I en J.

helaas is dit nu niet meer mogelijk.

Ik denk dat het zo wel duidelijk is.

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Mimisiku
      Iemand die deze heeft liggen voor een leuk bedrag? Heb hier de dual SAT tuner inzitten, maar wil hem ombouwen naar kabel t.b.v. Ziggo..
    • By NvBgm
      Hallo,
      Sinds lange tijd gebruik ik mijn oude Clarck-tech ET-9000 met PLI firmware naar alle tevredenheid. Helaas heeft hij mij nu in de steek gelaten. Dat wil zeggen zo nu en dan.
      Het probleem was dat ik zo nu en dan signaal uitval kreeg op 23E. Bij nader onderzoek bleek het niet aan de schotel of lnb te liggen maar aan de ontvanger.
      De uitgang spanning van de tuner gemeten en deze bleken ook prima in orde te zijn. Oke dan maar eens kijken naar de instellingen van de tuners. Ook die waren in orde .
      Eens kijken wat de signaal meting aangaf. En zie daar daar zag je dat er soms een SNR: van 95% was en dan ineens weer naar 0 terugviel. Dan weer wel en dan weer niet.
      Hetzelfde had ik ook op 19 graden maar niet op 28.  Tuners opnieuw ingesteld maar dat mocht niet baten. Het probleem werd steeds erger tot het moment dat er helemaal geen beeld meer was.
      Als laatste redmiddel de firmware opnieuw geïnstalleerd en alles opnieuw ingesteld ook de beide tuners. Na alles compleet was weer beeld maar wel met uitval. na tijdje weer helemaal niks.
      En nu ook geen tuners meer zichtbaar in het instelling menu alleen de fallback tuner instelling.
      Is er iemand die enig idee heeft wat er mogelijk aan de hand kan zijn. ???

• By sat newbie
      De UNO 4K SE wordt veel geadverteerd met tuner DVB-S2X maar als je specs leest dan wordt er geschreven over DVB-S2.

Wat is nu waar, wel of geen DVB-S2X?
    • By ebhoorn
      Voor de DUO 4K zijn in Nederland nog geen DVB-T2 insteektuners beschikbaar.  Desgevraagd gaf een satellietwinkel aan:

"....
      Beste Erik,

Wij hebben helaas geen T2 H.265 tuner van VU+ in FBC uitvoering,

Ook nog geen concrete gegevens over enige levering.

Met vriendelijke groet,....." 

Voor de mensen die een Duo 4K in bezit hebben of overwegen aan te schaffen en eveneens DVB-T2 streams willen ontvangen en weergeven: In Slowakije suggereren sites dat ze een dergelijke kaart al op voorraad hebben, en in Duitsland trof ik een site aan dat je deze tuner kan voorbestellen en dat medio januari 2019 uitlevering begint.

Zie bijgaande screenshot (ik heb de domeinnaam en prijsgegevens verwijderd).

• By Francor
      Ik heb me in de vorige discussie vergist in het type decoder. Ik was in de veronderstelling dat het een om een VU+Solo2 ging. Maar ik wil daar verder niet over doorzeuren, het was stom, punt uit.
      Het probleem blijft hetzelfde, als volgt:
      Ik heb een probleem met de tuner in mijn VU+ Solo SE. De tuner geeft op beide ingangen goed signaal door maar als ik een programma ga opnemen, op NPO2 b.v., blokkeert één van de tuners. Meestal tuner A. Het gevolg is dat ik niet kan kijken op andere zenders, dan krijg ik de boodschap: "afstemmen mislukt". Tuner A geeft ook geen signaal meer maar wel de boodschap: "een opname is actief". 
      Inmiddels heb ik een nieuwe tuner aangeschaft maar dat blijkt een heel andere te zijn dan ik had verwacht. De tuner heb ik besteld bij Bol.com (foto1), en het plaatje heeft me op het verkeerde been gezet want dit is exact de bestaande tuner. Foto 2 is de tuner die ik heb ontvangen en blijkt niet geschikt. De decoder herkent alleen tuner A en niet tuner B. Foto 3 toont hetzelfde model als plaatje twee maar met een andere naam, om de verwarring te vergroten. In een andere discussie heb ik gelezen dat het te maken kan hebben met drivers. Vanwege de problemen heb ik een nieuw image geïnstalleerd, openpli-6.2-release. Zo'n beetje de nieuwste versie en dan mag je aannemen dat de drivers er bij zitten (?). Voorheen werkte alles geolied. Ik kon twee programma's tegelijk opnemen en gewoon op andere zenders kijken en ineens ging het mis. Ik hoop dat iemand me wijzer kan maken. Alvast bedankt

• By Francor
      Sinds enige tijd heb ik problemen met de ontvangst op tuner B. De antennekabels werken beide op tuner A maar niet op tuner B. Ik ging er van uit dat de tuner niet meer in orde was en heb dus een nieuwe gekocht en geplaatst. Maar daarmee is het probleem niet opgelost. Alleen tuner A wordt herkend. Ook heb ik de image vervangen door openpli-6.2-release. Maar ook dat biedt geen soelaas. Ik ben bang dat er iets mis is met het moederbord. Wie kan mij wijzer maken?
      Alvast bedankt
    • By hanskedrie
      Beste,

Ik heb een Vu+ duo 2 met daarop Open Pli. Hierop zijn drie kabels aangesloten (tuner A, B en C). De Vu+ duo2 beschikt over twee verwisselbare dual tuners
      Nu merkte ik afgelopen week dat ik niks meer kon kijken toen er twee opnames liepen (normaal gezien moest ik nog via de derde tuner kunnen kijken). Het probleem zit in tuner C.

Ik heb alle drie de kabels afzonderlijk aangesloten op tuner A en dan werken ze alledrie, dus daar kan het probleem niet zitten.
      Als ik de signaalzoeker gebruik krijg ik op alledrie de tuners een signaal op alle sat posities. Echter als ik hem dan laat zoeken kan ik alleen via tuner A en tuner B kanalen vinden. 

Wil dit zeggen dat de tuner defect is (of is er een manier om te controleren of hij defect is)? Ik heb de kabel ook op tuner D aangesloten, maar die werkt ook niet.
      Ik heb de ontvanger ook open gemaakt, in bijlage nog twee foto's van de tuner. Aan de ene kant is wel een lichte bruine vlek te zien, maar er lijkt niks kapot te zijn.

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik wil eerst zekerheid hebben alvorens een nieuwe tuner te gaan kopen.

Alvast bedankt!

• Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.