Ga naar inhoud


probleemloze image + oscam op dm920?


elrene

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

heb me na de xtrend xt9200 een dreambox 920 aangeschaft, die werkt, maar deze blijft soms kort hangen, en durft ook vast lopen.

 

image = openpli-6.2-release-dm920-20180602.rootfs.tar

tvv kaartje is aanwezig

 

de vraag is nu heeft iemand een image met oscam die perfect loopt ?

welke image ?

welke oscam driver ?

 

waar zijn beide te vinden ?

 

enig werk met DCC ftp/telnet ligt binnen de mogelijkheden 

 

wat niet werkte = openatv image ( blijft in startfse hangen)

de originele os gebruiken ( gaat ) en er een oscam voor vinden 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er bestaat geen officiële OpenPli voor de DM920! Geen idee hoe oud de drivers zijn die in deze versie verwerkt zijn en hoe dit zich gedraagt met de plugins en systeem-modules. Er zijn hier al meer problemen gemeld met "OpenPli" en met name OScam.

 

Met de officiële DreamOS 2.5 i.c.m. Userscript werkt OScam prima. Dit is terzijde al aan de TS gemeld inclusief de oplossingen om dit te installeren. Eventueel is er nog NewNigma2 waar zelfs OScam via de feed direct kan worden geïnstalleerd.

Alleen de config installeren voor de TVV kaart en het boeltje loopt.

 

Heb hier zowel een CDS een TVV én een Ziggo kaart draaien. De laatste via een Smargo V1 wat de Duitsers zo lieflijk "das kleine blaue Elend" noemen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor de al gegeven hulp, ik weet nu tenminste dat ik niet op een dood spoor zit.

 

heb een oscam proberen te installeren, die (niet specifiek voor een bepaalde image opgegeven was) werkte niet, ik zie ook dat oscams voor een image gemaakt worden, zo vind ik er voor openatv ... een oscam voor os 2.5 kan ik niet vinden.

 

ik zoek dan maar verder ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je googled op oscam.deb vind je er diverse.. Let erop dat je geen emu versie download!! En uiteraard alleen de armv7 versie eindigend op .deb..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je net begint is er helemaal geen probleemloos image en oscam

:D

de diverse images die op je nieuwe DM 920 UHD 100% werken zijn beperkt (en dat is goed zo)

een is newnigma

de ander is het DreamOS

en natuurlijk de addon - Gemini 3.3

 

je moet kijken naar dedicated image developers

enkele hebben een heel tweeslachtige verhouding met de Dreambox en die moet je niet hebben

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje Off-topic

De GP 3 plugin heb ik persoonlijk als erg systeem indringend gevonden en wat is die GUI spuug en spuuglelijk! Alleen daarom al (na een test op een DM800se) heel snel eraf gegooid. Heb de makers toen de tip gegeven om de GUI aan te passen aan de ingestelde skin. Gingen ze niet aan beginnen omdat er teveel skins zijn en niet ieder ikoon wat GP3 nodig heeft in die skins aanwezig zijn...

Ook een geval van vette 'Overkill' als je alleen maar je softcam wil installeren. De rest van GP 3 zit inmiddels ook wel in de modernere images...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en? Heb ik zelf notabene ook gemaakt hier.. Jij reageert alleen maar om je topic teller te verhogen. Of die antwoorden allemaal topic relevant zijn zeker...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik wel. Maar de TS is er nog niet helemaal uit. Ik heb de oplossing allang aangedragen, ook via PM.  Het probleem is dat deze gebruiker al is gehersenspoeld door OpenPli en dit klaarblijkelijk koste wat het kost op zijn DM920 wil hebben. De 'nep' versie heeft geen softcam feed en dat is het enige wat hij kent. Dus een beetje paniek..

Natuurlijk prima, maar dan moet hij accepteren dat er wat eigen initiatief gebezigd moet worden en een beetje Linux kennis. En anders een box kiezen die wel officieel door OpenPli ondersteund wordt.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dan is het heel duidelijk, dat er op het verkeerde forum gevraagd wordt inzake ATV en Pli

ik zou als ik jou ook mag opnemen in een opinie en advies, niet met dergelijke images werken, daar die niet de 100% ondersteuning leveren voor de nieuwe  modellen van dreambox

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus het is een optie die je kunt toepassen (moet niet maar kan)

ik draai ook newnigma2 op een dreambox receiver. (ouder type)

 

de duidelijke instructies voor de beginner worden telkens gecorrumpeerd door uitspraken zonder uitleg

 

een alternatief image is inmiddels niet echt nodig om je kaarten te kunnen gebruiken

je behoeft enkel het debian package dat al meermaals is besproken te installeren op je dreambox dm920 en het webinterface te gebruiken voor de configuratie

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

was er even tussenuit, 

begrijp dat ik helemaal niet "gehersenspoeld " ben door pli

 

het is momenteel de enig (haperende) oplossing die ik heb.

 

Voor de een of andere reden is het onmogelijk een deftige uitleg te krijgen over het installeren van een werkende oscam op dreamos...

op onbegrijpelijk maar waar info wordt enkel  millimeter per millimeter gegeven.

 

dreamos er op zetten : no problem

userscripts : no problem blijkt een oozoon script te zijn, die komt dus in de applicaties lijst tevoorschijn

 

oscam : via de userscripts ofwel error bij installeren ofwel werkt hij gewoon niet

blijkbaar vind ik niet waar hem te vinden en is het een dermate groot geheim dat ik het niet mag weten ....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...