Ga naar inhoud


probleemloze image + oscam op dm920?


elrene

Aanbevolen berichten

dccamd wordt wel gestart en moet daarom ook worden gestopt. Doe je dit niet dan worden de interne kaartlezers geblokkeerd "Err 16 - device or resource busy".

Diegene die daarvan geen last zegt te hebben heeft dus géén eigen kaart (sharing) of gebruikt een externe reader. Daarom moet je bij een originele image altijd

dccamd stop and disable autostart gebruiken bij userscript...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Satmaat,

 

Veel dank voor de tips. Voorlopig kan ik niet verder testen. (de box wordt nu gebruikt (met Newnigma2))

Userscriptsplugin was idd de laatste versie.

 

@Mimisiku,

Userscripts lijkt niet in staat om dccamd te stoppen. (die keuze is er nietin het menu --> misschien lukt de installatie niet van userscripts? (ondanks meerdere pogingen)

 

--daarom had ik al geprobeerd met volgende comando: "systemctl disable dccamd" maar dat is dus niet voldoende

 

 

--> als ik enkel userscripts installeer; moet dan de optie "dccamd stop and disable autostart" mogelijk zijn?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

Heb je het dan al geprobeerd?

ik gebruik userscripts_5.9.8 plugin zonder dccamd geïnstalleerd te hebben

en mijn kaarten werken zonder probleem met oscam in de interne kaartlezer(s)

 

dit staat in de oscam.service

[Unit]
Requires=dev-dvb-adapter0-ca0.device dev-dvb-adapter0-demux0.device dev-sci0.device
After=dev-dvb-adapter0-ca0.device
After=dev-dvb-adapter0-demux0.device
After=dev-sci0.device

[Service]
Type=fork
ExecStart=/usr/camd/oscam -c /usr/config
Restart=on-failure
NonBlocking=true
NotifyAccess=main

[Install]
WantedBy=multi-user.target

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, al meerdere keren deze middag.

 

Het lukt enkel als ik zo'n geprefabriceerde Oscam.deb installeer, en dat is niet de bedoeling.. Maar misschien verschillen jouw bestandjes iets van diegene die ik gedownload heb..

 

Voor alle duidelijkheid: het gaat om een  GP4-image.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is ook hier de bedoeling

 

morgenochtend doe ik nieuwe poging(en) en geef zo snel mogelijk feedback (sorry, maar nu lukt het niet meer)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei dvbs:

--> als ik enkel userscripts installeer; moet dan de optie "dccamd stop and disable autostart" mogelijk zijn?

alleen als je de softcam "enigma2-plugin-camd-dccamd_1.4.1-r0.3_armhf.deb" ook mee installeert. Dan kan je deze in userscripts zien, stoppen en uitschakelen.

(kan met de userscripts plugin gedownload worden)

aangepast door satmaat
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei dvbs:

Voor alle duidelijkheid: het gaat om een  GP4-image

Ik had nog niet gezien dat je GP4 gebruikt. Maar dan nog werkt "user-scripts-plugin" prima op GP4


Zonder "user-scripts-plugin" op GP4 kan je ook gewoon de standaard GP4 softcams installeren (.json)

(installeer wel eerst de Camd Manager vanaf de GP4 feed)

Als het niet lukt, is er nog een "gp4-cam-feed plugin" op het internet te vinden, waarmee softcams online geïnstalleerd kunnen worden.

 

screenshot.jpg.e7e38c3fa554e0d263c9449f9de67172.jpg

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei satmaat:

Ik had nog niet gezien dat je GP4 gebruikt. Maar dan nog werkt "user-scripts-plugin" prima op GP4


Zonder "user-scripts-plugin" op GP4 kan je ook gewoon de standaard GP4 softcams installeren (.json)

(installeer wel eerst de Camd Manager vanaf de GP4 feed)

Als het niet lukt, is er nog een "gp4-cam-feed plugin" op het internet te vinden, waarmee softcams online geïnstalleerd kunnen worden.

 

screenshot.jpg.e7e38c3fa554e0d263c9449f9de67172.jpg

 

 

Dag  Satmaat,

 

Deze info van jou zorgde voor de oplossing. (dus voor een GP4 en zonder gebruik van userscripts)

 

Even het bestand "camd_OScam.json" toegevoegd onder etc/enigma2. (wel eerst aangepast naar juiste Oscamversie en waar Oscam zich bevindt (usr/camd)

Start nu op via de camdmanager zonder problemen.

 

Veel dank!

 

 

  • Like 1

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-1-2019 om 23:11 zei satmaat:

@dvbs

Ik heb het even snel met de laatste oscam binary (r11446) en "GP4 Camd Manager" getest,  met standaard GP4 files/locaties/mappen

Werkt prima. (kan eventueel een GP4 howto maken om oscam manueel op GP4 te plaatsen)

 

Daar mijn Dm8000 de geest heeft gegeven ook een DM920 aangeschaft en newnigma2 image werkt perfect met oscam  maar wil graag terug de Gemini plugin samen met Oscam.

How to zou handig zijn. En ik kan ook bevestigen dat OpenATV 6.2 blijft hangen en je geen mogelijkheid hebt opnieuw te flashen daar je niet in recovery mode geraakt.

 

Enkel via deze weg krijg je box klaar voor een volgende flash :

 

Connect by Putty

echo "rescue" >> /proc/stb/fp/boot_mode
reboot

  • Bedankt 1

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...