Ga naar inhoud


probleemloze image + oscam op dm920?


elrene

Aanbevolen berichten

Wat een onzin! In één van de eerste postings aangegeven hoe je het download en installeert...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

heb newnigma 2 er net weer opgezet,

de native cam staat er ook op.

 

de config (key) files die ik er op zet( etc/tuxbox/config )  worden gewoon genegeerd.

dus TVV etc wordt gewoon niet gezien ...

 

ik heb de postings herlezen en dat wordt dus helemaal niet beschreven => onzin ? 

 

de een zegt newnigma, de ander newnigma2 probeer zo maar eens iets ( sorry als het typo's zijn maar ik moet er wel aan uit kunnen he ) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je niet goed gelezen...

De config moet staan /usr/config en dus NIET in /etc/tuxbox/config

En dan wordt je config dus genegeerd :)

verplaats je oscam config naar de goede locatie en herstart de softcam.

Ik heb de DreamOS 2.5 geïnstalleerd en OScam. Werkt prima op zowel CDS, TVV en Ziggo... Echt geen probleem..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

recapituleer:

 

1 ) heb dreamos 2,5 er op gezet + restart enigme

2 ) userscript er op (  enigma2-plugin-extensions-userscripts_5.9.5_all.deb  ) via install local extension ( staat in /tmp subfolder)

restart enigma

3 ) sorry maat, geen geen oscam arm 7 deb op het internet dat ik -heb, enkel ipk en webif versies te vinden .... 

 

ook gigantisch veel softcam files die NIET aan de opgegeven voorwaarden voldoen ...

 

kan iemand me wat precieser naar een softcam helpen voor dreamos 2.5 aub ?

 

wil best geloven dat het goed loopt maar je moet er wel een hebben he.

 

 

 

 

 

ik ga er voorlopig mijn crappy openpli maar weer opzetten ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bezoek het OzOon board waar je userscript vandaan hebt. De oscam en camd in .deb staan er gewoon bij!! Hoe moeilijk kan het zijn zeg!!! Gewoon LEZEN en doen wat er staat....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info....

 

Prima te vinden op internet. Nog geen minuut werk...

 

 

IMG_0846.PNG

IMG_0847.PNG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei elrene:

 

heb newnigma 2 er net weer opgezet,

de native cam staat er ook op.

 

de config (key) files die ik er op zet( etc/tuxbox/config )  worden gewoon genegeerd.

dus TVV etc wordt gewoon niet gezien ...

 

ik heb de postings herlezen en dat wordt dus helemaal niet beschreven => onzin ? 

 

de een zegt newnigma, de ander newnigma2 probeer zo maar eens iets ( sorry als het typo's zijn maar ik moet er wel aan uit kunnen he ) 

 

Het is Newnigma2 en voor oscam moeten de config bestanden standaard in /usr/keys gekopieerd worden.

Indien je een andere locatie wenst, dien jet het oscam.emu bestand in /usr/script aan te passen.

 

Succes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over NewNigma2 kan ik me niet uitlaten. Dit image 'ligt' me niet. De DreamOS 2.5 voor de DM920 en de DM525 werken voor mij uitstekend (ze zijn redelijk klein en vooral erg stabiel). Automatische ondersteuning en (niet onbelangrijk) de laatste drivers. Maar iedereen mag natuurlijk zelf beslissen welk image het meeste ligt.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku,

 

lezen wat er staat ? niet kleinerend worden he makker ...

 

aan de ene kant dank u voor de hulp,

aan de andere kant de oscam deb files die je nu toont bevatten echt niet de armV7 in hun naam, wat betreft lezen wat er staat ik heb dat dus gedaan en heb vele uren naar zulk een file gezocht omdat ik inderdaad goed lees wat je schreef .... 

 

uiteraard heb ik al oscams er op gezet en geprobeerd, doch steeds met als gevolg dat tvv niet werkt.

 

beste Adri,

 

dank u zeer voor de info,

heb ergens gelezen dat enigma op verschillende plekken zoekt naar de config bestanden, in var, in tuxbox, in usr etc ...

dat zou het minder relevant maken waar ze staan, ws is die info fout en de uwe juist.

Het is dus ook mogelijk dat er gezocht wordt in een bepaalde volgorde, dat zou willen zeggen dat als je er plaatst op een andere plek originele kunnen zitten die eerder gevonden worden of zo, en de door mij geplaatste config files due irrelevant worden  ... vrij verwarrend allemaal ...

 

goed, ga vandaag systeem mimisiku proberen en als het faalt newnigma 2 en config files in usr/keys

 

dank iedereen die al bijdroeg !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

piste 1 dreamos :

de userscript installeren ging, (blijkt een oozoon script te zijn )  daarna deze file in /tmp gezet :  enigma2-plugin-camd-dccamd_1.4.1-r0.3_armhf.deb

daarna het userscript via applicaties script opgezet, er zijn 3 lijnen : onderste lijn (select deb kit) kan ingesteld worden zodat hij enigma2-plugin-camd-dccamd_1.4.1-r0.3_armhf vindt,

bovenste lijn is niet wijzigbaar (select user script )  blijft dus op geen,

de tweede lijn : select user scrtipt option : heb 2 settings getest : start & restart en ook : geen.

 

dan was er de keuze execute of install, heb install gekozen, 

na dit commando zien we een logfile passeren.

dan box restart, de key files in /usr/keys gezet ...

 

het probleem is dat er wijd en zijd geen oscam te bekennen is, waar kan ik eigenlijk zien of er echt een geïnstalleerd is ?

applicaties : niks

softwarelijst : niks

extensies : niks ...

 

aan de zenderlijst verandert er helemaal niets .....

net of er geen oscam is ....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat lijkt nergens op zo

waarom er hier getest wordt, is toch om aan te tonen dat er wel degelijk een image is dat goed samenwerkt met oscam arm versie en deze nieuwe dm920

 

dan moet de handleiding / tutorial ook wel kloppen... en die moet je dan exact volgen

maar het lijkt alsof mimisiku geen dm920 heeft op dit moment

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enigma2-plugin camd-oscam moet wel eerst aanwezig zijn! Deze dus eerst downloaden en vervolgens lokaal installeren. 

Userscript starten.

1. Dccamd stoppen&uitschakelen

2. Oscam starten&automatisch opstarten..

 

Dat is alles..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Mimisiku:

De enigma2-plugin camd-oscam moet wel eerst aanwezig zijn! Deze dus eerst downloaden en vervolgens lokaal installeren. 

Userscript starten.

1. Dccamd stoppen&uitschakelen

2. Oscam starten&automatisch opstarten..

 

Dat is alles..

 

Mimisiku weer een nieuw stukje info ...  camd oscam heb ik lokaal geïnstalleerd, dan zeg je userscript starten ????? langs daar vind ik helemaal geen script om te starten, behalve eventueel een oscam.deb file dat heb ik ook geprobeerd, to no avail .....

als ik zeg wijd en zijd geen oscam dan zeg ik wijd en zijd geen oscam, dus ook geen dccam, inmiddels weet ik ook dat ik daar moet op letten. in uw info staat ook geen dm920, dus ik begin ook te denken dat jij er gewoon geen hebt 

 

 

 

 

nu even enigma 2 : is erop gezet, oscam via softwarebeheer er op gezet, hab de keus tussen oscam en gbox, probeerde ze allebei ( met de config files in /user/keys ) en tvv nergens te bekennen ( ook niet na opnieuw automatisch zoeken van zenders )

 

als bij mij niet werkt wat elders wel werkt, moeten we dan aan hw problemen beginnen te denken ?

 

aangepast door elrene
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei elrene:

nu even enigma 2 : is erop gezet, oscam via softwarebeheer er op gezet, hab de keus tussen oscam en gbox, probeerde ze allebei ( met de config files in /user/keys ) en tvv nergens te bekennen ( ook niet na opnieuw automatisch zoeken van zenders )

 

als bij mij niet werkt wat elders wel werkt, moeten we dan aan hw problemen beginnen te denken ?

 

Oscam en Gbox gebruiken NIET dezelfde config bestanden.

Ook bevat NewNigma2 standaard geen oscam config bestanden voor TVV or C+NL, maar deze kun je wel in overvloed vinden in dit forum.

Als je van mening bent dat je goede config bestanden geplaatst hebt, maar het werkt niet, wellicht is het handig om dan even een log te bekijken of hier te plaatsen.

Logging van oscam kun je bij standaard instellingen bekijken via http://<ip-van-je-box>:8081/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de box is naar iemand die hem gaat instellen.

voor mezelf ga ik kijken of er een newbie topic bestaat en ik ga leren hoe alles in elkaar zit.

Lijkt me handiger dan puur uitvoeren 🙂

 

zeer vriendelijk van U adri om me te hebben willen bijstaan 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...