Ga naar inhoud


probleemloze image + oscam op dm920?


elrene

Aanbevolen berichten

de box is nu terug van de "expert" die er ook niet veel van bakte ik zal maar geen namen noemen.

Alles werkte behalve de harde schijf, die blijkbaar niet gevonden werd door deze openpli versie : openpli-enigma2-6.1-dreamosat-dm920-20180424rootfs.tar.bz2   

een versie van een andere datum downloaden en flashen lost het euvel niet op.

 

een image van openatv heb ik nog niet echt kunnen proberen, vreemd genoeg flashen die correct ( volgens de flash log ) maar als de dreambox herstart blijft hij halfweg hangen op het openatv startbeeld.

Om te flashen heb ik deze file unzipped : openatv-6.2-dm920-20180825_web.zip

de rootfs.tar.bz2 laten uploaden via de browserinterface zoals alle tar.bz2 files

de files imageversion en kernel.bin die ook in de zip zitten zijn dus ongebruikt.

 

ziet iemand wat ik verkeerd doe bij deze flash poging ?

 

momenteel kijk ik via ci module dus ik heb nu wat tijd om wat uit te pluizen 

aangepast door elrene
bijkomende info
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik blijf het zeggen.... Er is geen OpenPli voor de DM9x0. Het zijn onofficiële custom builds waarbij geen enkele ondersteuning gegeven wordt. Het is zo jammer dat je in België woont anders zou ik je zo uitnodigen... Heb dat ook al eens gedaan.. 

Het werkt het best met de officiële DreamOS 2.5 i.c.m. UserScript en eventueel AutoPin en de CIplushelper. Hiermee kan ook OScam geïnstalleerd worden..

Geen idee of de 'custom builds' de meest actuele drivers aan boord hebben..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook nog newnigma, daar kan je oscam vanuit de feed downloaden.

Ik vind alleen jammer dat je vanuit deze images (DreamOS en andere) geen zenders kan scannen vanuit signaalzoeker.😠

Je moet steeds terug gaan naar handmatig zoeken.

Terwijl via Open PLI(onofficiële custom builds) en Pure 2 image wel via de signaalzoeker transponders kunnen scannen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je merkt aan alles dat in Duitsland dit soort gemakken niet gewaardeerd worden. Het interesseert de developers gewoon niet. Zo is er geen fatsoenlijke kabelscan voor DVB-C en geen Fastscan voor satelliet. Je móet daar gewoon DBE gebruiken vinden ze. Dus altijd een PC tot je beschikking hebben. Terwijl er vele spelers op de Duitse markt zijn..

SKY

HD+

FreeNet

Pyur

Telecolumbus

UnityMedia

KD

Vodafone

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

er moet ook een softcam geïnstalleerd worden mijn file = enigma2-plugin-camd-oscam_1.20_OoZooN_armhf.deb 

 

eens userscript en oscam geïnstalleerd zijn kan men met de userscript dccam instellen op stop en disable autostarts en oscam op enable en autostart.

 

hierna heb ik in de folder /usr een folder /usr/keys gemaakt waarin de config files voor de oscam moeten komen.

 

tot nu toe werkt alles, behalve 1 detail : de oscam start niet automatisch als de box of enigma gestopt werden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 2-9-2018 om 19:26 zei patje7of9:

Je hebt ook nog newnigma, daar kan je oscam vanuit de feed downloaden.

Ik vind alleen jammer dat je vanuit deze images (DreamOS en andere) geen zenders kan scannen vanuit signaalzoeker.😠

Je moet steeds terug gaan naar handmatig zoeken.

Terwijl via Open PLI(onofficiële custom builds) en Pure 2 image wel via de signaalzoeker transponders kunnen scannen.

 

 

Volgens deze info op de dreambox forum zou je het zelf kunnen aanpassen om vanuit signaalzoeker handmatig zenders te zoeken. (Press OK to Scan)

Nu moet je steeds terug gaan naar handmatig zoeken en alles opnieuw invoeren.

Maar in welke map of bestand moet je gaan zoeken om deze aan te passen?

1804758636_Schermafbeelding2018-09-16om09_28_11.thumb.png.58f94f3b302b397fb438c9087812bf6a.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-9-2018 om 16:23 zei elrene:

enige info na lezing van mijn openatv install ervaring waar mijn probleem kan liggen ?

ik heb enekele dagen geleden als test ook OpenATV 6.2 geflahed. Het flashen ging goed maar bij het herstarten bleef bij het opstarten halverwege hangen. Vreemd.

Toen heb ik OpenATV 6.1 geflashed en toe startte hij goed door en had ik beeld. Mocht je deze nodig hebben dan post ik deze wel want deze staat nog op mijn PC.

 

Ik zal eerdaags ook de laatste OpenATV 6.2 testen want eerdaags krijg ik mogelijk meer info over een probleem bij het scannen van DVB-C. ( DREAMBOX TRIPLE 2X DVB-S2X / 1X DVB-C/T2 MULTISTREAM TUNER - Si21692D, Hybrid Rev B1. MOD 2017/06.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 3-9-2018 om 16:15 zei elrene:

er moet ook een softcam geïnstalleerd worden mijn file = enigma2-plugin-camd-oscam_1.20_OoZooN_armhf.deb 

 

eens userscript en oscam geïnstalleerd zijn kan men met de userscript dccam instellen op stop en disable autostarts en oscam op enable en autostart.

 

hierna heb ik in de folder /usr een folder /usr/keys gemaakt waarin de config files voor de oscam moeten komen.

 

tot nu toe werkt alles, behalve 1 detail : de oscam start niet automatisch als de box of enigma gestopt werden ...

Mag ik vragen hoe je dat opgelost hebt?

 

-heb al geprobeerd om dccamd te verwijderen, maar bij herstart, start Oscam niet vanzelf op

 

(userscripts slaagt er niet in om de Oscam te starten na heropstart van de box)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je de laatste versie van de User Scripts Plugin ?

Op een dm7080 en een dm900 werkt het probleemloos. Dan zou het op een dm920 ook moeten werken.
Misschien staan de rechten nog niet goed, waardoor oscam niet automatisch mee opstart.

 

/usr/camd/
oscam (rechten 755)

 

/usr/script/
oscam.service (rechten 644)   

oscam.sh (rechten 755)     

 

/usr/config/
de oscam config bestanden (rechten 644)

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

bijlage 1: enigma2-plugin-extensions-userscripts_5.9.8_all.deb (installatie bestand)

bijlage 2:  oscam.service   (/usr/script/)

bijlage 3:  oscam.sh   (/usr/script/)

(voor de oscam configs en de oscam binary gebruik je best eigen files)

 

oscam (rechten 755) oscam binary in de map /usr/camd/

usr-camd.jpg.9a57e696fc1b130e523f873be93401e3.jpg

 

opstartscript oscam.sh (rechten 755) en oscam.service (rechten 644) in de map /usr/script/

usr-script.jpg.2e6bee0424a53bc8bcb3d5baa205eec1.jpg

 

de configs (rechten 644) in de map /usr/config/

usr-config.jpg.a4a7af41bb407ec40a16ca03bd43a7e3.jpg

 

User Scripts Plugin 5.9.8

screenshot1.jpg.f9f94373ad9d47a308d9ad9d64bc4dd5.jpg

screenshot2.jpg.c7bba651f9340e791a63ef9ee5b88b10.jpg

 

oscam 11445
oscamr11445.jpg.1d20159fcfe9698278990208e085a92e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...