Ga naar inhoud


Spanje, voor meer dan 4 en service


de mon

Aanbevolen berichten

Dra vergadering ginds omdat meerdere flats(4) sat tv willen en kan oplopen max 10 gebruikers. Zelf heb ik al jaren ene schotel hangen voor A1 & A3.

Ik ben daar altijd niet en de senioren durven daar meer dan een maand zijn. Ik moet dat opgeven denk ik.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wat is eigenlijk precies je vraag?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In september ga ik naar ginds voor een kleine vergadering ginds over de satelliet daar. De eerste 2 verdiepingen hebben geen ontvangst en daar zitten al vragende partijen. 

Mijne schotel op het 2° verdiep hangt aan een steel van een bijl en de bedrading hangt er  als wasdraad bij. Ik ben er enkel 1 week op vakantie,  dus kan geen service geven bij hevige windstoot of iets anders. Met mijn hoogtevrees ga ik geen krammen kloppen om de coax vast te maken.

Een gast ginds in't zwart laten werken, ik denk dan dat je aansprakelijk zijt voor die gast(2° & 3° verdiep). 

De toekomstige sat tv kijkers lopen tegen de 80 , moet je ook niet veel aan vragen. En zij nemen die lange vakanties daar , een tv zou welkom zijn voor hun.

Daar is ene ex para die er 9 maand zit. Maar stelt de schotel af zonder de meters, dus geen ontvangst van de 2 Vlaamse radio's van A1 12721 mhz. Is wellicht een optie deze gast met zijn Spaans , helpt graag mensen.

Moesten het 4 sat tv kijkers zijn dan kan ik het, met alle 14 appartementen ,euh, euh.

Ps: allen zijn Belg in de den blok, 2 SPANJAARDEN;

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze gewoon met gezamenlijk moeten dokken. Goede spullen kopen en professioneel laten installeren.
Dat maakt hun appartement ook beter verkoopbaar als ze er niet meer kunnen wonen.


Laat de hele flat meedoen (ik neem aan dat het om één flat gaat met meerdere appartementen).


Onderzoek vooraf welke zenders iedereen wil kunnen zien (stem daar in principe de totale installatie op af) en reken ze voor wat het kan schelen. Ook voor degenen die alleen FTA willen blijven kijken. Maak een kostenplaatje van de kosten (en besparingen) over een jaar of vijf. Dat lijkt me voor een huidige 80-jarige nog wel te overzien.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand verstaat de vraag . A1 voor de meeste fta en de A3 voor evtl TVV kijkers zoals ik.

De jongere generatie hebben hun notebook/Iphone/tablet bij. De jeugd is nog erger , Facebook'n om iemands achtergrond/zwakheden/scheldwoorden te gebruiken om mekaar ginder te pesten.

Dus zal het 'n professionele plaatsing worden met reserve aansluiting. Zou zoiets al draadloos zijn ipv coax ?

Bye hobby. 😩

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, niet draadloos, wel via netwerk bekabeling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het systeem dat ik beschreef heet UNICABLE II dus je hebt maar een coax kabel nodig in de appartementen en dan is een wide band LNB meer of minder voor een extra brits koppel heel prettig om te hebben

de set komt compleet ingeregeld softwarematig uit de satellietshop en kost 465€ (exclusief schotel= +- 80€ voor een 4feed wok van Gibertini)

 

elke TV of sat receiver zijn eigen UNICABLE frequentie en ze kunnen feesten voor de komende 10 jaar zonder er naar om te kijken

 

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nadeel is, dat bij het inrichten je moet weten hoe het werkt, niet elke overwinteraar dicht ik die kwaliteiten toe.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Broer gaat morgen naar ginds voor wat papierwerk, ikke 3 weken later als de schotel-eigenaar daar.

Het kan zijn dat ik mee moet gaan naar enkele plaatsers😬. De prijs zal verdeeld worden onder die't willen hebben, 6 dacht ik .

Voor canal+ ginds in een bar was het al 50 000 bef 15 j geleden (op 't dak 4°verdiep=>bar gelijkvloers). Bij ons is dat 3 verdiepen 14 appartementen (al die coax)

Dus voor toekomstige gebruikers...? 

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is toch al een installatie voor TV? Die hebben ze een aantal jaren geleden moeten aanpassen aan de TDT. Bij nieuwere installaties is het verplicht om 2 zogenaamde 'bajantes' aan te leggen die dus voor 2 verschillende providers gebruikt kan worden. Ik weet niet hoe oud het gebouw is maar wellicht zijn die 2 structuren al aanwezig? Daar zou ik eerst eens naar kijken. En meestal heeft een appartementecomplex al een vaste 'antenista' dus dat zou ik even navragen bij de 'administrador de fincas'.

aangepast door beeheap
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog een flat van de jaren 60 , van Antwerpenaren en  vroeger zagen we de zee. Een tijdje was er wildbouw zodat er blokken tussen zitten met 12 verdiepen. Geen lift of brandladder en de oranje gasflessen  maar wel nieuwe elektriciteitsmeters

en waterleiding van't straat.

Leve de satelliet. En multimedia was toen een cassetterecorder.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...