Ga naar inhoud


Express AT1 56 oost


Aanbevolen berichten


Je noemt de tweede transponder die je ontvangt niet, mag ik daarom aannemen dat dat een transponder met alleen gecodeerde kanalen is?

Zelf ontvang ik naast die van Krik en OTV ook 12.129 MHz (zelfde polarisatie) met daarop de zenders Karusel +0 (dus Moskou tijd), Karusel +3 (drie tijdzones verder naar het Oosten), Discount TV, Bum-TV (niet in de Amerikaanse betekenis), Shop 24, Synergy-TV en Otkrytyj HD. Welke tweede transponder ontvang jij als het deze niet is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

MIjn ontvangst is met een Channel Master offset schotel van 180 cm. Ik herinner me wel een lege transponder, wellicht was dat 12360, moet ik nakijken. Maar is die frekwentie nu dus in gebruik voor een gecodeerd zenderpakket? Welke gecodeerde zenders zie je in een scan? Op de frekwentie van Krik TV ontving ik overigens tot vorig jaar drie FTA zenders, een ervan is toen uit de vaart genomen daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, een beetje laat: 12360 R (SR 27500) is wellicht geen gewone gecodeerde zender. Er worden namelijk geen zendergegevens ingelezen wat normaliter wel bij gecodeerde zenders plaatsvindt. Wat dit precies betekent weet ik niet, het meest voor de hand liggend is of een lege transponder of een of ander vorm van data doorgifte. Het is inderdaad de zender die ik ten tijde van de 3 frekwenties van 12.284 R ook al kreeg. Kan natuurlijk ook iets met de decoder te maken hebben of iets als een EPG.

 

Het signaal op 12.092 is hier ook keihard, maar daarop zitten drie gecodeerde 4K (dus UG+HD) zenders, te weten Fashion One, Home 4K en Festival 4K.  12302 heeft trouwens ook 5 radiokanalen maar dat zul je wel zijn tegengekomen.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

T90user, wat voor een lnb gebruik jij voor de ontvangst van deze satellietzenders?  Ik gebruik de Black-Ultra met het Dielectric plaatje van een Chinese lnb die ik twee heb.

Het sterkste signaal krijg ik met de Black-Ultra en ontvang 12284 met 2 zenders en de12360 met alleen signaal.

test_002.thumb.jpg.4c05a98080967a9bdc9b266e5b626bac.jpg

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een goedkope (ruim 7 euro) kostende circulaire LNB die als type 101+ onder de naam van het Duitse bedrijf Golden Media op de markt gebracht wordt of werd. Zelf heb ik hem daar niet vandaan, maar gekocht via particulier die er eentje over had, dat moet ik er wel bij zeggen. Ik heb hun site even opgezocht maar zie helaas dat hij daar niet meer aangeboden wordt. Zie https://www.golden-media.net/en/golden-interstar/

 

Als je wilt kan ik wel eens contact met die jongens leggen, je weet maar nooit. Anders zijn ze ook tegen heel weinig geld in de VD te krijgen waar circulaire Ku-Band LNB's standaard te koop zijn. Hier een paar plaatjes van het doosje, de LNB zelf oogt aan de buitenkant net als de deze: https://www.golden-media.net/en/zubehoer/Universal-Single-201--_8387/. Sorry voor de weerspiegeling, flitsen bij nacht is lastig. En ik moet ze helaas ook plat weergeven want als ik ze rechtop zet blijkt sat4all ze te groot te vinden, ook al blijven ze tezamen rond de 8,7 MB van de 10 die ik mag gebruiken. Geen idee waarom dit gebeurt.

 

Oh nee, 't Is nog gekker: ik heb de beide platliggende bestanden gewist om er rechtopstaande van te maken maar nu worden de originele bestanden die wel werden geaccepteerd ook niet meer aanvaard. Ik zal wel een nieuwe bijdrage maken met die plaatjes apart.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit trouwens nog even het lijstje na te lopen en realiseer me ineens dat ik nu op 12.303 R de zenders Krik TV en OTV (OTB) ontvang, tezamen met de radio stations Energy, Avtoradio, Romantika, Humor FM en Silver Rain. Maar ook op 12.284 zit ditzelfde pakket nog, dus even dacht ik dat het nu dubbel wordt uitgezonden. Maar bij nader inzien denk ik dat her iets met mijn LNB te maken heeft, dat deze heel breedbandig is of in elk geval een heel brede AFC werking heeft. Immers, volgens Lyngsat zou 12.303 Linksdraaiend moeten zijn, het feit dat hij bij mij rechtsdraaiend ontvangen wordt op die frekwentie (die ik met de hand heb ingegeven n.a.v. de Lyngsat zenderlijst) maakt het heel waarschijnlijk dat hij hoewel ik maar liefst 19 MHz te hoog sta afgestemd toch nog 12.284 oppik. Dat lijkt me de meest logische verklaring, maar misschien moet ik eerst alles wissen en nog maar eens een blindscan uitvoeren, dan weet ik het zeker. Intussen merkte ik dat ik dat pakket ook op 12.265 R binnenhaal dus het gaat kennelijk om een LNBF die super-breedbandig ontvangt. Maar goed, de plaatjes hieronder lukken nu wel, geen idee waarom eerst niet.

 

OK, de resultaten van de blindscan mogen er wezen, alleen verticaal (dus rechtsdraaiend) heb ik al 36 TV zenders en 18 radiozenders binnengehaald. Met horizontaal (is linksdraaiend) kom in op een totaal van maar liefst 56 TV zenders waarvan uiteraard het leeuwendeel helaas wel gecodeerd zal blijken te zijn. Bedtijd, welterusten!

 

PS: ik kon het toch niet nalaten: met vreugde stel ik vast dat er maar liefst 17 FTA TV zenders te zien zijn en ook een totaal van 14 radiozenders te beluisteren! Dat was nog eens een blindscan! 🤪

 

DSCN4073.JPG

DSCN4074.JPG

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een kleine correctie: ik zie achteraf dat Krik en OTV ook nog op een verkeerde frekwentie in de lijst bleken te staan. Een en ander had te maken met het feit dat je bij een enkelvoudige circulaire LNB een andere middenfrekwent gebruikt dan bij een universele. Het is namelijk zo dat die transponder van Krik hier ook te ontvangen was met een gewone niet verbouwde universele LNB. Dus nummertje 1 en 2 van de TV zenderlijst hieronder zijn inmiddels geschrapt.

 

Ik heb wat afbeeldingen gemaakt, allereerst van de ontvangen programma's en verder van de zenderlijst zoals die er na de scan van gisteravond uitziet voor wie dat zelf wil uitproberen. Nog even voor het gemak: de transponders zie ik ontvang zitten op

12052 R
12091 R

12129 R
12206 R
12283 R
12359 R
11880 L
11918 L

De programma's voor radio en voor TV die ik ontvang zitten hier, waarbij opgemerkt dat een H16 ontvanger UHD signalen als radio signalen opvat. Dat zie je alleen in de lijst want de audio van die drie zenders is ook gecodeerd.

Daarna wat verkleinde afbeeldingen van de TV zenders zelf. Helaas weet ik niet of en hoe je TV beelden van een F16 op je computerscherm brengt. Ik probeerde het vanochtend nog wel door de Octagon sf4008 4K ontvanger aan dezelfde antenne te koppelen maar die "zag" de frekwentie 12207 R op geen enkele manier, hoe vaak ik ook probeerde, dus heb ik van "mooie plaatjes" helaas af moeten zien. Maar zo gaat het ook, toch?

 

TV lijst 1.JPG

TV lijst 2.JPG

TV lijst 3.JPG

TV lijst 4.JPG

TV lijst 5.JPG

TV lijst 6.JPG

Radio lijst 1.JPG

Radio lijst 2.JPG

3 Angels.JPG

24 Krim.JPG

Bridge TV.JPG

BUM-TV.JPG

Discount TV.JPG

Karusel +0.JPG

Karusel +3.JPG

Krik TV.JPG

Krim 1.JPG

OTS Novosibirsk.JPG

OTS.JPG

OTV.JPG

Oykrytyj HD.JPG

RTG.JPG

Shop 24.JPG

Synergy TV.JPG

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...