Ga naar inhoud


Nieuwe Xsarius SATfinder HD EASY ULTRA !!!


Jürgen

Aanbevolen berichten


Klopt, ik hik ook op dit moment het meeste aan tegen het naar mijn mening onhandige gebruik van de Xsarius.

Daar tegenover is er op dit moment ten voordele van Xsarius een prijsverschil tussen die twee van € 60,=, dus het is maat wat je wilt...

 

Als ik hier thuis een satellietaansluiting zou hebben dan had ik de Xsarius bestel om te testen maar die optie heb ik pas in oktober in Spanje.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, heb je er bij stil gestaan dat niet alle satfinders geschikt zijn voor Windows 10? Van de Schwaiger kan ik dat niet vinden  en van de Satlink al helemaal niet. Kijk nu ook naar een

Alpsat SHD Pro DVB-s DVB-S2 wel duurder maar een heel goede beoordeling.

 

alpsat-satfinder-hd-sf-05-hds-pro-dvb-ss2s-kukac-band-with-realtime-spektrum-and-nit.jpg.png

aangepast door waterpas
aanvulling
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het is maar wat je 'WAT' duurder vind, ik vind het nogal een groot verschil.

 

Nu zullen de verschillende Satfinders feitelijk direct bij het gebruiken geen probleem hebben met Windows 10 of een ander OS maar het uitpakken en installeren van updates kan wel problemen opleveren.

Ik gebruik o.a. een MacBook Pro en dus geen Windows. hier zal het installeren van nieuwe software op de Schwaiger wel een probleem zijn want ik zie daar op de site geen optie voor gebruik op de Mac want de beschikbare software om de nieuwe data te plaatsen is een .EXE bestand.

Maar dat zal ook bij de Xsarius het geval zijn.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die optie gebruik ik al jaren maar dat functioneert eigenlijk pas nadat de Fix heeft plaatsgevonden, je moet immers eerst op de juiste satelliet afstellen.

Dit heb ik op mijn tablet of Smartphone nog nooit eerder voor elkaar gekregen als de schotel nog niet goed was afgesteld.

Daarna is deze optie voor Fine tuning uitstekend.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is precies hetzelfde als met een niet-professionele sat finder. Zonde v/h geld maar iedereen is natuurlijk vrij om zijn of haar geld te doen wat ie wil.🙄 Een goede sat finder leest de NIT-info uit (niet statisch), geeft spectrum aan, etc. en die kosten wel wat meer dan de hier aangegeven huis-tuin-keuken modellen. Eerst elevatie v/d schotel en LNB skew ongeveer goed zetten, dan m.b.v. kompas (i/d hand of op mobiel) richting instellen, daarna met de sat finder signaal controleren en fijn afstellen, en met WebTV zenders controleren. Fluitje v/e cent. 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Jurgen hij is duurder, maar ik zeg niet "wat" maar wel. En ik moet je eerlijk zeggen, hoewel ik alles behalve een technicus ben, dat het goed afstellen van de schotel me meer plezier oplevert dan de bagger ( er zijn uitzonderingen ) die vervolgens ook kan worden ontvangen Ik kijk op 2 lokatie's en op een daarvan is het niet echt gemakkelijk afstellen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei waterpas:

Kijk nu ook naar een Alpsat SHD Pro DVB-s DVB-S2 wel duurder maar een heel goede beoordeling.

 

 

Leuk ding. En kan nog UniCable ook. En een constellation Diagram. Inderdaad toch eens naar kijken.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me een kei goed apparaat die Alpsat SHD Pro DVB-s DVB-S2

 

maar Jürgen gaat een paar campers helpen (las ik)

is het een beetje overkill voor die prijs en telkens dezelfde satposities

 

dat kan die ook hiermee  (op notebook in bootcamp windows 10)

 

zoals eerder al eens geschreven in 2005 hebben wij deze al eens vergeleken met een professionele meter qua resultaat

bij 5 LNB's op een T55

je neemt gewoon even een ethernet switch en 30 meter Lan kabel mee dan heb je snelle uitslag op de meter

 

 

 

 

satfinder binary.zip

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen zolang de ontvanget geen lock op het signaal heeft gebeurt er niets.

Juergen geeft precies aan wat het voordeel is van een satelliet meter.

 

Op een spectrum analiser kan je zelfs met wat ervaring aan de vorm van het signaal al zien op welke satelliet je fericht staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...