Ga naar inhoud


TNTSat, oscam en V6 - status gevraagd


MySat

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Weet iemand of er nog V5 kaarten uitgegeven worden? 

 

Op e-b-a-y zag ik er paar staan maar die hebben een maximale datum van 1 tot 1,5 jaar vooruit en dat is niet helemaal de bedoeling bij een kaart die normaal 4 jaar mee hoort te gaan.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

heb een V5 kaart die ondertussen nog steeds perfect werkt, in oktober vervalt die, vandaag mijn bestelde kaart ontvangen, was de bedoeling dat het een V5 was voor 4 jaar via * en heb een V6 ontvangen die tot juni 2020 geldig is, dus geld verspilt aan een kaart die niet de juiste is :( 

en in Oscam niet te gebruiken is tot in juni 2020.

hoop dat er nog een oplossing voor die V6 kaart is al is het maar tot in juni 2020 voor mij.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus een gebruikte kaart gekregen, want ook v6 kaarten zijn nog steeds 4 jaar geldig.

 

Ik heb het idee dat de V5 kaarten schaars zijn,  veel winkels vermelden niet wat voor kaart ze verkopen dus lastig te vinden.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Codx:

Je hebt dus een gebruikte kaart gekregen, want ook v6 kaarten zijn nog steeds 4 jaar geldig.

 

Ik heb het idee dat de V5 kaarten schaars zijn,  veel winkels vermelden niet wat voor kaart ze verkopen dus lastig te vinden.

kennelijk, komt van een verkoopsite volgens de factuur op papier van de verkoper.

maar de vraag is of deze man van de verkoopsite zelf is of een doorgeef persoon,

ga eens privé bericht sturen naar die persoon want als je die koopt voor 4 jaar gebruik en er staat op dat die maar geldig is tot juni 2020 op de sticker dan klopt dit niet.

ik wacht nog om die kaart in de CI module van Smit Cam te steken want er staat op mijn ci module Secure Cam ACS 5.0 (Viacces-Orca) om de juiste datum te weten want kan zijn dat die sticker niet klopt met wat de kaart dan inleest (of denk ik verkeerd hierbij???).

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou maar zo kunnen dat er geen V5 kaarten meer zijn uitgegeven na 2016 natuurlijk.   Maar  waarom wil je perse een V5 kaart als je een module gaat gebruiken, het voordeel van deze kaart is juist dat die in oscam draait en ook ge-update kan worden.  Dus kun je daar toch de entitlements checken, die overigens max 1 jaar vooruit gaan dacht ik.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Codx:

Het zou maar zo kunnen dat er geen V5 kaarten meer zijn uitgegeven na 2016 natuurlijk.   Maar  waarom wil je perse een V5 kaart als je een module gaat gebruiken, het voordeel van deze kaart is juist dat die in oscam draait en ook ge-update kan worden.  Dus kun je daar toch de entitlements checken, die overigens max 1 jaar vooruit gaan dacht ik.

ik gebruikte de kaart in Oscam met V5 zonder problemen,

heb die CI module paar maanden geleden gekocht omdat je de V5 kaart daarmee kon updaten wat in Oscam niet lukte in die periode dat ze een aanpassing hadden gedaan.

nu ik die V6 kaart heb komt die CI module misschien goed van pas maar onder Oscam zal die niet werken dus want die word gelinkt aan een box en weet niet of je zomaar een CI module kan gebruiken zonder dat de kaart gelinkt is aan die CI module met de V6 versie.

moest ik de nodige keys hebben van de V6 kaart zou ik hem in Oscam kunnen gebruiken maar dat heeft amper iemand of bijna niemand denk ik zo want iedereen vraagt er naar ;) 

als er een andere oplossing is dan de CI module hoor ik het graag ;) 

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn V5 kaart was begin November verlopen en ik heb een nieuwe besteld.

Deze heb ik ontvangen en het is een V6 "TNTSat 6". Ik weet dat we op dit forum de oplossing niet mogen geven, maar is er een oplossing?

De groeten!

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Ik zoek ook nog steeds naar een oplossing om de TNTsat V6 kaart met oscam te gebruiken. Ik heb ook Fransat, maar 5 West is volgens mij een veel zwakkere satelliet, waardoor het beeld bij zware bewolking, dan wel onweer, al snel op zwart gaat. Zelfs een aparte schotel voor 5 W geeft nauwelijks verbetering. Het blijft een zwakke satelliet.

 

Even een opmerking over stickers met een geldigheidsdatum op een TNTSat kaart: dat is de datum waarvóór de kaart moet worden geactiveerd. Vanaf dat moment is hij 4 jaar geldig. Activeer je hem na de datum die op de sticker staat, dan gaan die 4 jaar met terugwerkende kracht toch al in op de datum van de sticker. De uiterste datum waarop een geactiveerde kaart op zwart gaat, zie je pas in een (TNTsat-) receiver.

 

MM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
53 minuten geleden, MaartenM zei:

Ik heb ook Fransat, maar 5 West is volgens mij een veel zwakkere satelliet, waardoor het beeld bij zware bewolking, dan wel onweer, al snel op zwart gaat.

Ik heb niet die ervaring, in Nederland is 5 west prima te ontvangen met voldoende regen reserve.

Mijn Franse buurvrouw kijkt naar Franssat TV via 5W met een 60 cm schotel.

 

Zelf kijk ik naar de feed op 5 West van het ROH.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met normale regen heb ik geen probleem, maar met zware buien, al of niet met onweer, zoals we vorige week in West Nederland hadden, ging het mis.

 

Ik keek en kijk tot nu toe Fransat met een Cahors Big Bisat, die centraal op 19,2E graden is gericht, waardoor de lnb voor 5W helemaal aan de rand zit. Begrijpelijk dat dat geen ideaal signaal geeft.
Maar nu heb ik een tweede schotel voor 5W geplaatst, 80 cm, met een Inverto quattro lnb, en het signaal is niet echt beter. Op de schotel met een Xsarius satmeter gemeten: 99% signaalsterkte, op mijn Vu+ Ultimo 4K geeft dat 73%. Kwaliteit op de lnb gemeten geeft 71%, op de ontvanger ook. Dit zijn ongeveer dezelfde waarden als op de Big Bisat.

 

TNTsat op 19,2E geeft ook een sterker signaal, 82% bij een kwaliteit van 69%. Maar ik heb geen kaart meer die met oscam werkt, dus geen beeld en geluid, wel ondertiteling 😉

 

Wanneer ik dat vergelijk met Duitsland (19,2E) en Engelse zenders (28,2E), dan geven die beide bijna 100% signaalsterkte. Duidelijk veel krachtigere transponders dan op 5W, denk ik.

 

 

aangepast door MaartenM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...