Ga naar inhoud


TNTSat, oscam en V6 - status gevraagd


MySat

Aanbevolen berichten

Mijn V5 kaart is niet tot leven te krijgen (zo lijkt het). De nieuw V6 en ontvanger kan ik natuurlijk erin pluggen maar het liefst zie ik de V6 kaart de plaats innemen van de V5. 

 

Kan iemand de precieze status van het gebruik van een V6 kaart op dit moment samenvatten? Werkt dat überhaupt en indien ja, hoe hou je dat werkend ( met een originele ontvanger in de buurt)...

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Kaart ligt nu als backup in de kast. Is er inmiddels een oplossing in Oscam met V6 kaarten bekend die de boel laat werken zonder de kaart klaarblijkelijk naar de jachtvelden te sturen ? Fransat werkt prima, maar zou graag dit TNTSAT issue oplossen

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

reeds een tijdje geen oplossing buiten alternative niet legale weg :

 

Hi ya

 

Do not buy it.

 

Tntsat V6 cards work for a while only until they get an ECM killer which means the card is dead.

So even if you block all EMMS the card will still be at risk.

Try to find an used V5 card thats already active.

 

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zouden ze een ECM killer sturen naar een actieve kaart? Alleen om gebruik buiten een officiële box tegen te gaan? Is die ECM niet uit te filteren dan? Of zit die ECM in een officiële box zodat deze daar uitgefilterd wordt en niet op de kaart terechtkomt?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk als de fransen het niet kunnen oplossen dat het vermoedelijk een groot probleem is.Je moet ook de keys hebben die bij de kaart horen.Die killer is wel degelijk het probleem.Zelfs bij de fransat kaarten.Hoe ze het doen weet ik niet precies maar op alle franse fora zeggen ze hetzelfde.Enkel sommige V5 kaarten werken nog een tijd.Hopelijk gaan ze over naar een systeem waarbij je de kaart koopt voor enkele jaren (in een winkel) en ze in elke box is te gebruiken zoals de SX kaarten.

PS: had ook die kaarten hier voor de basis franse zenders en sinds V4 niet meer werkt wou ik overgaan naar V6 maar de winkeliers zeggen zelf dat het niet meer gaat buiten een officiele (rot) ontvanger van de verdelers. Basis dus via alternatief dat eigenlijk niet mag.Voor de enkele keren dat ik naar franse zenders kijk is dat genoeg.Helaas voor TNT en fransat een verlies  waar ik niet van wakker lig als men alles gaat opdringen in een zogenaamd vrij europa.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus zoiets als een (set) AES key(s) die correct moet zijn om een EMM voor verlenging te schrijven. Verkeerde AES key en de calculatie klopt niet. Dan een ECM die de berekening gebruikt en hoppa! Foute boel...

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS: er zijn er die geprobeerd hebben de ECM en EMM te blokkeren is oscam maar kaart werd ook een ijskrabber.Helaas want zo lopen ze euro's mis voor dingen die voor de fransen FTA zijn met die rotdecoders.Iets wat de sat providers nooit zullen leren : wij willen onze goede boxen gebruiken ipv rotdingen die dichtgetimmerd zitten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het interesseert de providers geen ene r**t wat WIJ willen. Het gaat erom wat ZIJ willen en wat de aanbieder EIST. En dat is GELD en KOPIËER bescherming.... Je mag bij gratie God's kijken, maar liefst niet opnemen en zeker niet delen. Daar neem je maar een betalende App voor... Vanuit dat oogpunt is een volledig dichtgetimmerde box dus ideaal..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze het in de ECM stoppen is het heel lastig om tegen te houden.  Maar dan moet er in officiële boxen ook broncode zitten die deze ECM signaleert en bijv. aangepast doorstuurt naar de kaart.  Normaliter bestaat een ECM uit een header deel en een versleuteld deel. Dat versleutelde deel kan in principe alleen door de kaart verwerkt worden. Maar het systeem kan ook anders werken natuurlijk. Bijv. om de zoveel tijd een commando vereist wat alleen de box stuurt en de softcam niet.

 

Het beste is om met officiele boxen en kaarten middels een season2 interface met FTDI te gaan loggen en alle kaartverkeer te decrypten, als je de juiste sessie keys hebt (AESkey, deskey, boxkey) moet dit mogelijk zijn en dan goed kijken en vergelijken wat er gebeurd.  Desnoods met een setup met kaart en oscam er naast.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MySat,

 

 

Heeee, ben jij niet de gene niet vroeger van mij een pallet vol spullen heeft gekregen voor het opbouwen van een huis computer / PC en de rest ... museum 😊 .

 

 

Citaat

TNTSat, oscam en V6 - status gevraagd

Door MySat, 12 september 2018 in CI, CI+, (soft)cams en smartcards 

 

 

Een goeie en mooie vraag op het forum !

 

TNTSat gebruikt volgens mij verschillende coderingen.

 

Welke kaart gebruik jij, volgens mij Nagra ( met Seca 3 ondersteuning, wel / zonder ) of zit ik mis ?

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TNTsat gebruikt geen Nagra kaarten, CSAT wel.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat er weer een key wissel is, heb op groot deel zenders geen beeld, enkel de zenders met 0500@030B00:D0 (V5 kaart)

zijn er nog mensen met dit probleem?????

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...