Ga naar inhoud


Tuner configuratie draaibare schotel


Pieterrr

Aanbevolen berichten

Ik heb een draaibare Sab schotel van1,2 meter met een inverto lnb black single. Ik weet zeker dat ik de schotel goed heb gepositioneerd vanuit de Sirius (0-positie). Ik zit evenwel met het probleem dat nadat alle satellieten een uitstekende ontvangst geven (zelfs de Badr) na enige tijd enkele plotseling wegvallen tot een 0-ontvangst. Dit terwijl de andere op 23,5 19,2 en 28 oost een optimale ontvangst blijven geven.. Zou het kunnen dat ik de tuner configuratie niet goed heb ingesteld? Ik heb voor iedere satelliet positie lnb1 ingevuld. Of ziet iemand aan de hand van de foto iets dat niet zou kunnen kloppen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.IMG_0625.thumb.JPG.b85acdf1dc5fcc2032977002215c6a4c.JPG

aangepast door Pieterrr
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie geen rare dingen in je instellingen.

 

Ik denk dat er een beter beeld nodig is van bij welke satellieten het probleem zich voordoet, en bij welke niet. En hoe het foutbegin (en ook het einde daarvan) precies gebeurt.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo A33, een goede vraag. Er zit een patroon in. Op 28, 26, 19 Oost kan ik al deze satellieten probleemloos ontvangen tot zo'n 95% sterkte. De volgende satellieten naar het westen toe, 16, 10 7, 9 en 4,8 oost ontvang ik helemaal niet meer, nul. In het begin bij het afregelen was de ontvangst wel goed. Ik begrijp er niets van. De lnb kan het waarschijnlijk niet zijn om dat hij het bij de drie satellieten wel doet, voor alle transponders.

 

Vanochtend had ik op 13 oost plotseling weer wel beeld maar heel onstabiel met blokken. Van 15 dB naar steeds weer 0 dB. De hiervoor gelegen satellieten ontving ik wel optimaal en probleemloos (28, 26, 23 en 19 Oost)

aangepast door Pieterrr
Link naar reactie
Delen op andere sites

De diseqc kun je beter instellen op 1.3 (ook wel usals  genoemd.)

Staat de paal waar je de schotel op bevestigd hebt waterpas?

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satneef: USALS staat allang ingesteld, zie de foto hierboven...

 

@Pieterrr : Is het dezelfde rotor als in dit topic van je: https://www.sat4all.com/forums/topic/363984-rotor/

Je hebt nooit gemeld wat er nu 'kapot' was.

 

Beschrijf eens je complete setup, en hoelang het goed gewerkt heeft?

En het is handiger om alles in één topic te behandelen, in plaats van extra topics te openen ( https://www.sat4all.com/forums/topic/364694-lnb-geeft-wel-beeld-signaal-maar-de-rotor-krijgt-geen-voeding/?tab=comments#comment-2516261

Daardoor is het voor ons erg lastig, een compleet beeld van je situatie te krijgen.

 

Vooralsnog ziet het eruit als toch niet zo'n goede motor-uitrichting.

Helaas is daarvoor meestal de beste oplossing: Geheel vanaf nul alle uitrichtings-stappen opnieuw nagaan.

 

Groet,

A33

 

 

 

 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...