Ga naar inhoud


Lolbroek verandert mijn gebruikers instellingen


Philips

Aanbevolen berichten

Een lolbroek heeft mijn gebruiksinstellingen verandert zodat ik nu niet meer met mijn afstandsbediening een zender kan kiezen.

ik kan nog wel op de plaats komen waar de zender staat, maar dan kun je normaal op OK drukken op je afstandsbediening op werkelijk de zender te selecteren. 

Het ligt niet aan mijn dreambox want via een app op mijn tablet kan ik wel zenders selecteren en kiezen. De OK knopt werkt nog wel bij andere functie en selecties maar niet bij hetgeen boven is beschreven.

ik heb geen backups van mijn dreambox, betekent dit dat ik terug moet naar alle opnieuw installeren? Een laatste updat heb ik al gedaan maar hiermee loste het probleem ook niet op.

heerlijk dat er van die mensen zijn die aan je spullen komen, soms wordt je er wel moe van

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites


welke pli versie staat er op je ontvanger

anders je ontvanger volledig terug eens flashen 

 

aangepast door smetje limb.BE
  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan weet je zeker dat de lolbroek  waarschijnlijk weg is weg is 😂

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem eens een kijkje bij /etc/enigma2/settings

Beetje 'over the top' om daarvoor opnieuw te gaan flashen. En inderdaad even aan de lolbroek vragen wat hij/zij gewijzigd heeft...

 

 

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor de reacties, een aantal waren niet echt zinvol, mogelijk wel leuk, lol.

Ik ga bij etc/enigma2/settings kijken : )

in gebruik is de laatste PLI update  ik dacht 15-10-2018 en het ligt niet aan deze update.

 

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en is dat pli 4 of 6....

als je op de rode toets drukt wat krijg je dan ?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm misschien moet ik terugkomen op de beschuldiging van een lolbroek, na alles uitgeprobeerd te hebben, lijkt het er op

dat de afstandbediening het af laat weten. Dus nu een andere besteld en zodra ik deze binnen heb, meld ik terug wat de situatie is. Bedank alvast voor het meedenken ook de lolbroeken :)

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

anders open maken die handel en poetsen met dasty

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als schoonmaken van de AB niet helpt (ik gebruik meestal gewoon alcohol, is dat net zoiets als 'dasty'?),

is ook wel eens een klein printbreukje de oorzaak dat sommige toetsen het niet meer doen.

Dan is het meestal voldoende, om een brugje over die breuk te solderen.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog mijn eerste AB die bij de DM7000 werd geleverd. Batterijklepje open. Batterijen eruit, schroefje verwijderen. Met een plat 'bot' mes langs de randen openwippen. Rubberen matjes eruit, plastic deel schoonwassen met een licht sopje.

De rubberen matjes nooit schoonmaken met bijtende stoffen. Geen alcohol, ethanol etc. Gewoon licht wrijven met een schone zachte gum. Daarna schoonblazen. Met een pluisvrije doek nawrijven. Voor het terug assembleren meteen de print en solderingen nakijken. Vooral bij de LED, batterij en componentjes..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de oude remote vind ik nog steeds de beste 

van de 8000 enz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een nieuwe vandaag ontvangen en niets geen lolbroek, al hoewel ik was er zelf onderdeel van :)

 

toch ga ik nog jullie aanwijzingen volgen om de nu oude afstandbediening te  repareren  je weet maar nooit 

 

bedankt!

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel sportief dat je aangeeft wat er werkelijk aan de hand is, mijn achting daarvoor!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...