Ga naar inhoud


9E, 13E, 19E, 23,5E & 28,2E welke kwaliteitsschotel.


Gast patje7of9

Aanbevolen berichten

De totale openingshoek omspant bijna 20 graden. Ik verwijs naar Afname versterking antenne als functie van LNB positie t.o.v. het midden waarin de versterkingsfactor van de wavefrontier als functie van de lnb-positie t.o.v het midden is afgebeeld, versus die van een gewone offset antenne. Zie ook de afbeelding (bron: sprietje).

Op het eind van de dag komt het toch op niets anders neer dan het volgende:
Ofwel je kiest voor een (ahum...nogal aanwezige) Wavefrontier met een maximale afval van 0,1 dB bij de LNB's die het verst van het midden staan, ofwel je kiest voor een gewone offset schotel of een Multifocale schotel (die blijkbaar helemaal niet zoveel beter zijn dan een gewone offsetter) met een afval van 1 dB bij deze LNB's.

Niet gehinderd door enige kennis - maar just mij two cents: Je kan er gif op innemen dat door verfijndere modulatietechnieken en door steeds scherper afgebakende footprints in de toekomst steeds hogere eisen worden gesteld aan de antennes - dus speel op safe qua versterking, tenzij je het leuk vindt om eens per 8 jaar de schotel te vervangen.

Ik zou voor geen goud een wavefrontier in m'n tuin of aan m'n gevel willen - optisch zie ik  dan liever een offset met een diameter van 1,2 of 1,5 meter waarin de overkill factor zorgt voor voldoende signaal bij de buitenste LNB's.  Maar smaken verschillen.  

Dan nog de E85 antenne: die staat nu zo'n drie jaar in de tuin en munt uit in roestvrij zijn. De coating bestaat uit een harde, kunststof laag - onvergelijkbaar dikker dan een laklaag van een auto en dan dat van een Triax die ik ooit in handen heb gehad. De LNB arm daar kan je een olifant aan ophangen, en extra ondersteuning van de LNB arm - (zoals bij de big bisat geloof ik) zijn niet nodig. En het ding is ook nog eens betaalbaar.

knipsel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja beste edbe. Je kunt wel lnb's met kleine koppen nemen maar wat heb je daar aan als de lnb-klem 68mm breed is. Je kunt ze dus toch niet dichter bij elkaar zetten dan dat de klem breed is. Helaas is Wavefrontier zo stront eigenwijs dat ze in al die jaren dat er smalle lnb's bestaan nog geen lnb-houder met een hals van 23mm op de markt hebben gebracht.
Het enigste wat je kunt doen is om een bestaande lnb-houder te modificeren zodat hij wel smal wordt.

 

LNB holder frontier.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha !! Bij mij juist niet.

Want door die irritante nederlandstalige zanger zal ik daar nooit een nieuwe bril gaan kopen.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Patje7of9.

Ik heb voor Astra-3 vorig jaar bewust een Inverto Black Ultra genomen, omdat deze een bredere kop heeft,

wat een betere ontvangst zou moeten geven, maar dat valt mij achteraf toch tegen.

Ik heb op Astra 3 bij goed weer zo'n 15,4 tot 16,1 dB, terwijl ik met de smallere Relook op BBC & ITV

maar liefst 18,1 dB ontvangst heb.

@Dreeke

Ik heb nu 8 LNB's en dus ook 2 EMP Centauri switches met 8 ingangen en 1 uitgang.

Door Thor er nog bij te plaatsen (waar niet zoveel interessante zenders op zitten) kom je op 9 ingangen

en dan heb je ook weer grotere switches nodig.

CAHORS 12    Big-BiSat Aanpassing op 29-01-2018.JPG

  • Like 1

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-10-2018 om 15:32 zei patje7of9:

9E, 13E, 19E, 23,5E & 28,2E

 

gaat op een t55 prima, jaren zo gehad nu een t90

TOROIDAL T90, 1 TB SSD

8 x Inverto Black Pro Octo LNB 8, OpenPLi 7.0

0.8w, 7.0e, 9.0e, 13.0e, 16.0e, 19.2e, 23.5e, 28.2e, 38.0e

Mutant HD51 2 x AVL6211, MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Cahors schotels zijn ook ontzettend robuust. Ik heb hier een Cahors Visiosat g4 al 13 jaar op de garage staan en die is nog in prima staat.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de eerst genoemde reeks kan het bij de T55, 9.0 en 16.0 er nog eens 'tussen proppen' kan je dan vergeten, of je hangt ze iets boven de bestaande, alleen dat is erg priegelen, heb ik zelf wel eens gedaan en ik had beeld, alleen was dat zeer zwak

aangepast door Ataric

TOROIDAL T90, 1 TB SSD

8 x Inverto Black Pro Octo LNB 8, OpenPLi 7.0

0.8w, 7.0e, 9.0e, 13.0e, 16.0e, 19.2e, 23.5e, 28.2e, 38.0e

Mutant HD51 2 x AVL6211, MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch lijkt mij wanneer je zoveel satelliet posities wilt ontvangen met nog een beetje slecht weer reserve een T-90 de betere keuze.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...