Ga naar inhoud


Ten einde raad....... Geen ontvangst VU Duo


Johan728

Aanbevolen berichten

Ik ben echt lang bezig geweest met het uitrichten, filmpjes hierover gekeken, hier op het forum gelezen. Ik zou toch denken dat ook ik dat kan, eerder is het ook gelukt. Ben normaliter niet totaal onhandig, zeg maar 😉 Daarom verken ik nu ook andere oorzaken. Ik kan nog wel een halve dag aan de schotel draaien, maar ik ben bang dat dat niks brengt.....

Ik wil ook best een andere lnb kopen als dat nodig is, dan zoek er eentje uit die nog wat meer kan ontvangen dan astra 1 en 3

 1 en 3. 

 

 

@Steve,

 

Geweldig bedankt voor je aanbod, maar Arnhem is behoorlijk ver!!

aangepast door Johan728
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik ben bang, dat door het meten en los en vastschroeven de voeding schakeling 13 en 18 volt voor de LNB door kortsluiting defect is geraakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje en Cees,

Dat zou zomaar kunnen. Ik zet hem dan wel uit, Niet de stekker er uit, Maar ik heb zo hopeloos zitten prutsen dat ik mss wel ergens wat geraakt heb. Dus geen spanning op de lnb uitgang betekent voeding gehemeld? Is dat repareerbaar voor iemand met zeer beperkte electronica kennis?

 

Uit de oude vu heb ik zojuist de bolle C14 en 15 condensators van de voeding los gesoldeerd (10V 1500 uF). En andere besteld. Misschien krijg ik die nog aan de praat dan.... 

aangepast door Johan728
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Johan728:

@ Sprietje en Cees,

Dat zou zomaar kunnen. Ik zet hem dan wel uit, Niet de stekker er uit, Maar ik heb zo hopeloos zitten prutsen dat ik mss wel ergens wat geraakt heb. Dus geen spanning op de lnb uitgang betekent voeding gehemeld? Is dat repareerbaar voor iemand met zeer beperkte electronica kennis?

 

Uit de oude vu heb ik zojuist de bolle C14 en 15 condensators van de voeding los gesoldeerd (10V 1500 uF). En andere besteld. Misschien krijg ik die nog aan de praat dan.... 

hoi

ik zou ook c848 1000 uf maar vervangen op het maiboard en tuner b  niet instellen waarschijnlijk werkt het dan weer 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update. Zojuist C14 en C15 vervang en voila, mijn oude ontvanger doet het weer!!! Mooi.

Gisteren met een satfinder signaal proberen te vinden. Da's niet gelukt en het was erg koud op de ladder gisteravond, dus na een half uurtje had ik het wel gezien.

Vrijdag gaan we verder kijken, andere lnb proberen, eigenlijk kan het bijna niks anders zijn...

 

Ik laat weten hoe het afloopt. So far, bedankt voor alle tips en trics

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-11-2018 om 19:12 zei Johan728:

Even een update. Zojuist C14 en C15 vervang en voila, mijn oude ontvanger doet het weer!!! Mooi.

Gisteren met een satfinder signaal proberen te vinden. Da's niet gelukt en het was erg koud op de ladder gisteravond, dus na een half uurtje had ik het wel gezien.

Vrijdag gaan we verder kijken, andere lnb proberen, eigenlijk kan het bijna niks anders zijn...

 

Ik laat weten hoe het afloopt. So far, bedankt voor alle tips en trics

 citaat:   Gisteren met een satfinder signaal proberen te vinden. Da's niet gelukt

heb je c848 wel gecontoleerd en eventueel vervangen

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satfinder bleek niet in orde te zijn 😞

Maarrrr, gelukkig wel wat vorderingen gemaakt. Andere ontvanger geleend, schotel opnieuw uitgericht en voila, alle kanalen komen binnen.

 

Mijn vu duo's zijn dus het probleem. De ene ontvangt wel alle zenders, maar wordt soms blokkerig en het duurt soms wel erg lang voordat hij het kanaal vindt. Geeft regelmatig de melding "afstemmen mislukt waar na hij soms daarna toch nog de zender pakt.

De andere pakt sommige zenders wel, NPO2 wel maar 1 en 3 niet bijvoorbeeld. Factory reset gedaan, nieuwe zenderlijst, zender opnieuw laten zoeken.

Is dit bij allebei de vu's een kwestie van brakke electronica?

Zou vervanging van de C848 nog verbetering kunnen geven?

 

Ik hou niet zo van weggooien, maar indien het toch allemaal end of life blijkt te zijn, wat is een betrouwbare en niet al te dure (tot ca 250,-) Linux ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

citaat: Zou vervanging van de C848 nog verbetering kunnen geven?

wat denk je zelf  

het vervangen van c848 geeft zeker verbetering zou ook c819 vervangen alle 2 zijn 1000uf 25 volt 105 graden

en als je toch bezig bent en 807 is nog niet vervangen pak deze dan gelijk mee

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja, ik heb in beide ontvangers al wat condensators vernieuwd, maar het heeft nog geen echte verbetering opgeleverd. Ik heb ook de voedingen eens omgewisseld maar dat maakte niks uit. Ik denk dat de voedingen wel goed zijn, heb van beide c14 en 15 vervangen,  maar dat het de condensators op het hoofdbord zijn.

Daarvan heb ik op 1 bord er ook drie vervangen van 470 uf 25v (die vlak bij de voeding zitten), zonder effect. Wat me verder wel opviel was dat er bij de andere vu deze condensators een andere waarde hadden, ik meen 16 v 670 uf? Vreemd?

 

 

In een andere post las ik dat het in de volgende kon zitten

C848 10V 1000uf

C819 10V 1000 uf

C850 25V 470 uf

C814 idem

C897 idem

en evt in:

C812 10V 1000 uf

c805 16v 100 uf

c801 idem

Ik heb nog best wel wat 25v condensators liggen, maar weet niet of ik die kan gebruiken voor de 10 en16V condensators.

Zo niet dan moet ik weer bestellen en wachten.....

Het begint me nu allemaal wel wat lang te duren, dus misschien moet ik gewoon maar een nieuwe kopen en op mijn gemak wat verder prutsen.

Of zou het nog zin hebben heel die boel te vervangen?

 

grt Johan

 

O ja de C847 heb ik ook vernieuwd op 1 bord. Verder zie ik geen bolle condensators meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Frans B:

condensatoren met een hogere spanning kan je zo gebruiken voor een lagere spanning, andersom niet.

Dank je wel Frans, ik weet weinig van electronica. Misschien kan ik er nu nog en paar vervagen met het spul wat ik heb. En de hoogte van de uf, luistert dat nauw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...