Ga naar inhoud


openpli-7.0-rc-dm800se


dreamboxzrend

Aanbevolen berichten


Uiteraard zonder ook maar enige garantie van de makers van OpenPli...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op een DM800se V1 ook pure zelfmoord met slechts 64 Mb flashruimte... De DM800se V2 zou dat zeker kunnen behappen, maar om ook daar nu OpenPli 7.0 op te prakken met zijn trage SoC (405 Mhz) en redelijk gedateerde hardware??

En zoals TripleBoy ook al aangeeft: geen ondersteuning meer vanuit OpenPli sinds 2013 of 2014 (wil ik even vanaf wezen).. Oppassen dus als je hem toch wil gaan gebruiken! Een foute ingebakken?? SSL stopt je ontvanger... Een DM800se V1 heeft #84 en de V2 #88 of #89...

 

Ben bang dat dit alleen wordt gepromoot voor deze 'oude' bakken omdat er heel veel clonen in omloop zijn en 'men' ze nog massaal in wil zetten voor IPTV (illegaal) en daar een nieuwere gstreamer voor nodig is... De laatste paragraaf is overigens wel een persoonlijke aanname..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin!!!   Ik heb hier een DM8000 en een DM800se die ik inmiddels beiden op Openpli 6.2 heb draaien.  (werkt tot op heden prima)  Die dm8000 wordt ondersteund maar die dm800se niet,  eigenlijk vind ik het allemaal flauwekul die spelletjes van openpli.  Want  er is schijnbaar 1 of ander script waarmee je ook voor unsupported boxes een openpli versie kunt compilen. Ik gebruik dat verder niet maar gelukkig zijn er andere bronnen op internet die kant en klare builds beschikbaar stellen.  Het had ook makkelijk op de openpli pagina zelf gekund natuurlijk,  want nu riskeer je dat er malware in de images komt te zitten.

 

En sinds wanneer heb je ook maar enige garantie van openpli als er iets fout gaat? Alles is daar een dagelijkse build en de ene dag is dat stuk en de andere dag iets anders en soms werkt alles weer prima.  Maar het blijft dus gokken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik ervan uit dat je een DM800se V2 hebt zoals ik al aangaf.. In 64Mb krijg je met moeite OpenPli 4 en zeker geen OpenPli 7.0.

Die 'gok' is de reden dat ik jaren geleden ben gestopt met OpenPli. Gezien de posts in het forum is er eigenlijk altijd sprake van bugs, patches in een repeterende successie.. Wat me toen het meest stoorde is het feit dat zaken die gewoon werkten na een update plots niet meer werkte.. Je bent als gebruiker gewoon een proefkonijn.. En dan praat ik over de tijd dat er nog geen BackupSuite bestond en Gutemine het leuk vond om timebombs in zijn dFlash te bouwen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf pli 7 op een originele Dream 800 pvr staan 

deze soft is door derden gebouwd 

en natuurlijk is deze niet verkrijgbaar bij pli zelf 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...