Ga naar inhoud


Doorlus kabel twee c tuners


stevie-v

Aanbevolen berichten


als je de connectors hebt is zelf maken het makkelijkst.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog een vraagje.

Ik vond een kabeltje die al klaar is die had ik nog ergens liggen.

Zitten normale connectoren in zoverre ik kan zien dus geen hirschmann..

Nu is deze kabel denk ik zo,n 20 hoogruit 30cm.

Kan ik het hiermee niet proberen?

Ik snap dat een korte kabel beter is maar zou dit hier niet kunnen volstaan? Zoveel signaal verlies zal het toch ook niet zijn als de kabel max 30 cm is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker.Dat zal het verschil niet maken

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, bellejt zei:

zeker.Dat zal het verschil niet maken

Wederom zeer bedankt voor je reactie.

Nu vond ik in mijn VUduo2 doos toevallig een loopkabeltje maar dan met F connectoren die je volgens mij niet hoeft te schroeven.

Ik zag ook dat je van die coax adapters hebt voor de f connectoren. Wellicht dat ik die adapters kan kopen en dan op de coax aansluiting zetten?

Op de xtrend zitten coax aansluitingen namelijk.

Dan zou ik dus een male,female f connector adapter nodig hebbben en die dan op de f connector loop kabel moeten aansluiten.

 

Zou inderdaad ook dat kabeltje van 30 cm kunnen proberen maar bovenstaand is wellicht ook een optie.

 

f-naar-coax-verloopstekker-aansluiting-2-f-connector-male.jpg

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

deze connectoren gebruik ik hier ook.Zelfs voor de gewone kabeltv aansluiting.Ik steek op de generale satkabel  dan een tussenconnector tussen en je kan kiezen wat eraan komt (man of vrouw)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, bellejt zei:

deze connectoren gebruik ik hier ook.Zelfs voor de gewone kabeltv aansluiting.Ik steek op de generale satkabel  dan een tussenconnector tussen en je kan kiezen wat eraan komt (man of vrouw)

Ik ga er straks maar eens 2 bestellen zal ik straks nog effe proberen met dat langere kabeltje en dan later die korte met deze verloopstekkertjes aansluiten.

Ik vond ik de Vuduo2 doos inderdaad het verloop kabeltje maar met 2 f connectoren.

Nu moet het goed komen.

Overigens off topic ..ik moet zeggen dat de xtrend ook een heel mooi plaatje geeft qua beeld ik zou blij zijn als ik 2 tuners kan gebruiken.

 

Zeer bedankt voor je reactie waardeer ik enorm.!

 

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, VuDuogebruiker zei:

Dank voor jullie reacties.

Zal me inderdaad 2 hirschmann  connectoren uit moeten halen en een kabeltje zo kort mogelijk inkorten.

Dan kan ik tuner 2 ook instellen en als het goed is kan ik dan echt de ene zender kijken en een ander opnemen.

Zou wel zo fijn zijn.

Als je doorlust kan dat alleen op een transponder in hetzelfde kwadrant van dezelfde satelliet. Als je echt willekeurig wilt kijken en opnemen tegelijk zul je wat meer moeten doen.

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit gaat over DVB-C, bij kabel tv heeft men geen kwadranten en kan men gewoon doorlussen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, VuDuogebruiker zei:

Nu vond ik in mijn VUduo2 doos toevallig een loopkabeltje maar dan met F connectoren die je volgens mij niet hoeft te schroeven.

ik zou gewoon effe wachten totdat je een kabeltje binnen hebt of maakt met de spullen die je weldra binnen krijgt en verder niet van die rare vragen stellen

 

je kan ook met prikkeldraad de tuners verbinden, of het makkelijk is weet ik niet

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

quote = loopkabeltje maar dan met F connectoren : dat is vermoedelijk het kabeltje van de foto's in dit topic.Zijn 2 mannetjes .Als je een gewone verloopstekker man/vrouw hebt kan je die ook gebruiken aan dat kabeltje

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van RF Out naar RF in gaat is dat altijd male-female. RF Out gemalen, RF in male..

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...