Ga naar inhoud


Redelijk geprijsd 4k, Open ATV of PLi compatible satelliet tuner gezocht


Loek3000

Aanbevolen berichten

Een NAS is géén backup device... Het is een opslag apparaat. Heb hier 2 NAS-en. De tweede is de backup van de eerste. En dan een losse USB HDD die dáár weer een backup van maakt...

 

Een NAS kan ook stuk, de HDD's kun je gewoon in een nieuwe behuizing stoppen (als je een BEETJE merk koopt) en in de nieuwe NAS synchroniseren/rebuilden.

 

Wel de RAID goed instellen zodat er meerdere schijven voor de files gebruikt worden. Gaat een HDD onderuit, kun je gewoon een nieuwe 'hotswappen'... Gaat er niks verloren..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op 16-12-2018 om 13:58 zei Loek3000:

Added: Vu+ Zero is misschien ook een optie, al vraag ik mij af of deze beter of minder is dan de Mutant hd51

zo iets hoef je niet eens te veronderstellen c.q. vragen

als er al naar een vervanging gezocht wordt is het mutantje evident niet duurzaam

 

de ZERO 4K is gegarandeerd beter qua hardware specs

als je voor iemand anders zoekt moet je ook weten hoe goed HIJ of ZIJ met die apparaten om kan gaan

en wat z''n eisen zijn bepaald de receiver

 

dat kan die beter zelf komen vertellen

 

 

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft soms ook een persoonlijke keuze. Of de specs van de Vu+zero nou beter zijn vraag ik mij af want de processor is 2x 1500Mhz en bij de mutant is dit 2x 1700Mhz lijkt mij wat sneller

al zal het niet merkbaar zijn. Persoonlijk vindt ik het lastig als je geen harde schijf kunt inbouwen dan kun je beter gaan voor de VU uno maar dat kost je ook ca € 100,- meer maar net waar je de focus legt en de vraag is een goede betaalbare ontvanger. Met de Mutant Hd51 voldoe je ruimschoots aan het gevraagde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de VU+ Zero 4K bestaat een PVR-Kit. Die 'kleeft' onder de VU+ Zero 4K. Ziet er gelikt uit en je hebt een bakje van 8 x 14 cm. Wordt absoluut niet heet (zelfs niet warm)... Heb er hier 5 en nog geen moment spijt van gehad

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima keuze de Vu+Zero 4K  alleen kun je deze niet gaan vergelijken met bijvoorbeeld de Mutant HD 51 want die heeft 2 tuners aan board (niet geheel onbelangrijk) een display en mogelijkheid harde schijf inbouwen als je wilt vergelijken dan wel appels met appels. De Vu+ Zero is een uitgeklede versie van zijn grotere broertjes desondanks een bewezen kwaliteits box.

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de war met een ander merk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HD51 heeft een VFD. Niet echt een display per se.. Uiteraard is de single of tuner een gebruikerskeuze. Dat mag je als zodanig niet zo vergelijken 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-12-2018 om 19:56 zei DeltaFM:

Hebben die VU+'s nog steeds die tijdbom? (=Clone beveiliging dmv batterij)

 

Op 17-12-2018 om 20:32 zei ceesv:

In de war met een ander merk?

 

juist waar komt dat fabeltje nu weer vandaan

 

Op 17-12-2018 om 20:31 zei ton68:

Prima keuze de Vu+Zero 4K  alleen kun je deze niet gaan vergelijken met bijvoorbeeld de Mutant HD 51

loek3000 vroeg dat en ondanks het snellere cpu'tje van je Mutant HD51 is de ZERO beter

(ik zij niet qua opties gelijkwaardig, want twee tunerslots heeft de ZERO 4K niet en dat weet loek3000, dus was niet gewenst, neem ik aan)

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien off topic, maar een kwalitatief goed toestel kopen is niet meer zo eenvoudig als "vrogahh" dit geld voor veel zaken. Neem ik mijn eigen Philips LED tv gekocht in 2012 voor € 950,-

zo goed als geen app werkt nog tv valt wel eens zomaar uit of start niet goed op (gemiddeld zo'n 12 keer per jaar) gaat dus nog maar mag natuurlijk niet bij zo'n prijs en ga nou niet zeuren over Philips is TVP en dat soort geneuzel. Samsung was vroeger ook een B merk wat bijna niemand kocht en kijk nu eens. Ik heb eens gekeken naar een Salora tv (helaas weinig over te vinden) die koop ik voor 50% minder (en UHD) ik ga van het weekend is even kijken naar de beeldkwaliteit ik vermoed dat er weinig verschil zal zijn t.o.v. duurder geprijsde tv's veel is commercie en nog eens commercie de Herzen vliegen je om de oren terwijl het meeste 50 of 60 FPS is maar goed da's weer een andere discussie waar iedereen zijn eigen mening over zal hebben.

 

Wat ik bedoel een duurder "machientje" is per saldo niet altijd beter of het nu gaat om een tv, satelliet decoder of magnetron, koelkast en ga zo maar door. Ik heb al redelijk wat fabrieken bezocht in mijn carrière ( op een ander vlak maar in ieder geval hoogwaardiger techniek als een satelliet decodertje) sommige afdelingen mocht je niet zien omdat ze daar (vermoed ik) een ander "stempeltje" plaatsten op hetzelfde product. Geloof het of niet maar er zijn ook geen miljoen koekjes fabrieken toch...of wel.....

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ton68

Voor een groot deel heb je gelijk. Er zijn uiteraard veel meer 'merken' dan dat er daadwerkelijk producenten zijn. Dat zijn de zogenaamde OEM producenten die in licentie apparatuur van één fabrikant bouwen. Daar wordt dan gewoon een ander merkje op geplakt maar zijn technisch identiek. Voorbeeld de Mut@nt HD51 die ook als AX51 wordt aangeboden. Buiten de officiële OEM producenten (die in licentie bouwen) zijn er ook de Chinese clonenbouwers. Voorbeeld: de Cloudbox 2, 3 en Pro die gecloonde VU+ boxen levert. Deze zijn illegaal en maken veelal gebruik van B-klasse electronica..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch deze persoon laat mij installeren, ik ben dus in de toekomst een soort help deskje voor hem, ik wil dus niet zo graag een apparaat kopen waarvan ik niet weet wat ik kan verwachten, dit woog voor mij zwaarder na de topic start dan ervoor...

 

Verder moet ik ook nog een schotel voor hem ophangen, een T55, dus dat is al veel werk, ik wil dan gewoon met bekend apparatuur gaan werken dit weekend, en ja ik wist van die tuners, dit is voor later, want hij neemt er nu 1 met 1 tuner en 2de is optioneel aangezien hij dit 'nog' niet belangrijk vind, terwijl ik weet dat hij dit op ten duur wel gaat willen. Ook een hdd zit er niet in, ook daarvan weet ik dat ie dat op ten duur wil, maar zoiets is makkelijk in te bouwen in de hd51.

 

Kortom, omdat ik daar eraan moet werken heb ik maar gekozen voor het bekende materiaal, die Zero vind ik op zich aardig, alleen heb ik dus geen ervaring mee, de hd51 vind ik er mooi uitzien, goede display, 2de tuner, opties en snel, vooral opstarten is een uitkomst, zeker als ik van alles moet installeren.

 

Bedankt allen voor uw reacties!

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet nemen wat je kunt en wilt betalen en wat je verwacht aan uitbreiding.

mee eens

de T55 doe je op je keukentafel thuis in elkaar schroeven en de skew + elevation + de LNB's kun je al behoorlijk nauwkeurig met de online berekeningen instellen voor zijn lokatie

dan heb je op lokatie nog maar weinig anders dan coax kabels en switches aansluiten

 

maar ervaring met die helpdesk achtige hulp heb ik ook en daar wordt je na een half jaar snel moe van

dat moeten ze zelf leren

 

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch Ja heb het al helemaal uitgedacht, gaat zeker lukken, wel een tas vol gereedschap, want je zal het altijd zien, op de plek van werk kan er plots geen goed gereedschap worden gevonden. Klopt inderdaad, hele schotel in elkaar schroeven, heb alles al opgevraagd waar de lnb's moeten komen, zijn er 4 (13,19,23 en 28) dus dat moet lukken.

Moet alleen wel die coax kabels fixen, (4 losse tussen lnb's -> switch en 1 lange naar de tuner) dat is even *** werk wat ik altijd vervelend vind, wil op ten duur een tang kopen met pluggen dat ze vaster komen en makkelijker te monteren, ik vind die 'schroef aan' RG6 pluggen waar ik nu nog moet werken maar knudde.

 

En ach ik ben al jaren een helpdesky voor vele in de familie en kennissen, vind het nooit erg om te doen als er maar een beetje dankbaar uit komt (en dan bedoel ik niet met geld)

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...