Ga naar inhoud


Redelijk geprijsd 4k, Open ATV of PLi compatible satelliet tuner gezocht


Loek3000

Aanbevolen berichten

Ik ben voor een kennis aan het zoeken voor een goed alternatief van de Mutant 51 4k tuner. Deze heb ik namelijk en ben uiterst tevreden, alleen die is nog maar schaars verkrijgbaar.

 

Deze kennis heeft niet al te veel te besteden. 4k is echt een must aangezien hij in de nabije toekomst een 4k tv wil kopen.

 

OpenATV / OpenPLi is ook heel belangrijk aangezien ik het apparaat zal configureren.

 

Extra tuner is niet belangrijk, uiterlijk en merk ook niet

 

Ik dacht eerder aan een Edison tuner of een Formuler... 

 

Added: Vu+ Zero is misschien ook een optie, al vraag ik mij af of deze beter of minder is dan de Mutant hd51

aangepast door Loek3000

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

AB lossen we op met een All for one... over een tv, ja klopt, maar diegene wil er lnb's 3 op hebben een aangezien de updates van firmwares vaker door onder andere OpenPLi dan door tv merken, lijkt het mij beter om een aparte decoder te nemen (voor onder andere Youtube)

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een ontvanger met CI-slot nodig of niet?

De laatste tijd komen veel "goedkope" (4K) UHD ontvangers uit zonder CI-slot, meestal wel een kaartlezer.

 

Voor openPLi ondersteunde ontvangers, kan je hun wiki pagina eens raadplegen.

Receivers: Settopbox Comparison STB's supported by OpenPLi

https://wiki.openpli.org/Receivers:Settopbox_Comparison

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ton68 ja ik zag dat al, alleen toen ik deze kocht, was die veel beter verkrijgbaar en tja, die hd51 bied veel voor relatief weinig geld zie ik nu dat ik kan vergelijken. 1gb netwerksnelheid, uhd en zeer fijne besturing via de ab....... kortom, denk dat ik toch voor die hd51 ga en inderdaad, bij * :) bedankt voor de reactie 

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn UHD-tv 4 lnb's en dat kan op alle UHD-tv's die een satellietontvanger hebben.

Updates van de tv heb ik ook na anderhalf jaar na aanschaf nog gekregen van Samsung.

Ik denk dat je je onnodig druk maakt. Bovendien kun je altijd nog een losse ontvanger kopen als er zich na jaren problemen gaan voor doen.

En denk niet dat informatie die een nieuwe UHD-tv wat betreft de ontvanger zeer beperkt is. Op mijn Samsung worden ook de bitfouten van de ontvangst weergegeven e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zgemma H9S  kun  je niet gaan vergelijken met een Mutant. Grootste nadeel van dit soort ontvangers is dat er geen interne schijf kan worden gemonteerd. Je zit dan vast aan alleen USB wat veel geld kost want een harde schijf is goed betaalbaar en heeft meer opslag capaciteit als een USB stick.Wat ik bedoel is USB prima maar wil je wat meer opslag geen ontvanger kopen zonder deze mogelijkheid alle opslag  extern kost hetzelfde (meestal duurder) en niet echt handig natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet geheel On-Topic, maar als je meerdere ontvangers hebt is een NAS een betere/handigere oplossing. Zo is alles centraal bereikbaar. Geen gezeur met synchronisatie van bestanden. Geen harddisk in de ontvanger, dus geen extra warmte-ontwikkeling in de box. Voedingen die niet overstressed raken (zijn sowieso altijd erg krap bemeten)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ton68 Je bedoeld die H9S kan geen hdd in? want in die HD51 wel... daar heb ik een 2tb 3,5 inch hdd in....

 

Ik ga inderdaad die mutant bestellen

 

@Mimisiku ik weet wat je bedoeld, heb een tijd geleden een NAS gehad, ging stuk, al mijn gegevens kwijt, gebruik nu die hd51 als een soort nas :P.... ik ga binnenkort wel een ssd erin stoppen inderdaad vanwege de temp

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...