Ga naar inhoud


Kanaal Test 2 Amsterdam UHD


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op het kanaal "Test 2 Amsterdam UHD" op positie 692 van de CD-zenderlijst, is het korte filmpje over Amsterdam verdwenen en zijn momenteel beelden te zien in HD+ 1080p  2,5 Mbps volgens de beeldinformatie links onder in beeld. Met 2,5 Mbps verwacht je niet van die mooie beelden die je te zien krijgt. Nu is het wel zo dat er over het algemeen weinig snelle bewegingen in het beeld voor komen maar de beeldkwaliteit is opmerkelijk goed.
Ga ik nu echter kijken op de site van Digitalbitrate,    http://en.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=11023&pid=5200&live=61&sec=0&lang=en , dan geven ze aan dat de zender met gemiddeld 22,2 Mbps wordt uitgezonden.
Ik kan het zelf niet meten.
Kan iemand het wel zelf meten en welke Bitrate is nu juist?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja hoor.

 

 

4E915EAD-8180-4B88-BBD2-F26FCF8E849C.jpeg

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zender "Test 2 Amsterdam op UHD" zit al zeker 14 maanden op positie 692. Er werd al die tijd een kort filmpje over Amsterdam uitgezonden zonder geluid. Sinds enige tijd is dat eindelijk gestopt en vervangen door nieuwe beelden ook zonder geluid.
Hoewel het nu om een HD-uitzending gaat, kan ik die zender niet op een normale HD-ontvanger ontvangen omdat die niet met HEVC overweg kan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de ene kant ben ik vóór technische progressie, maar niet voor marketing.. Zolang er geen reguliere échte UHD uitzendingen zijn die mij interesseren, ga ik geen UHD TV aanschaffen (hetzij ik wordt gedwongen doordat er tegelijk hier 2 TV's instorten -even afkloppen-). Je ziet hetzelfde gebeuren als met bijvoorbeeld PC's. Vette processoren met x-kernen en een Windows wat erachteraan hobbelt en nog niet de helft kán gebruiken.. In Japan zijn ze al met 8K TV's bezig terwijl we nog met 4K demo kanalen genoegen moeten nemen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik geniet toch al volop van het UHD scherm, de Netflix series in UHD, met Dolby Digitaal 5.1 zonder reclame rechtvaardigen de aanschaf van een UHD scherm.

En gemiddeld elke 2 weken de Formule 1 in UHD is de kers op de appelmoes. (of taart).

Het is nog maar een paar jaar geleden dat we Nederland 1 voor de HD uitzendingen hadden, met alleen maar SD programma's terwijl op Nederland 2 de grote evenementen in SD te zien waren, terwijl die geregistreerd werden in HD techniek.

 

En toch is HD tegenwoordig de standaard.

Toch?

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geniet ook al enige jaren van zowel een UHD ontvanger en ook van de HD+ zenders. 

Kleine aanrader mischien: Cirques du Soleil in UHD op het UHD1+, parallel aan de Arte HD uitzending op woensdag de 26e: Kurios: Cabinet of Curiosities om 21.40 uur. 

Zou niet graag de UHD, en zeker ook niet in combinatie met HD+ willen missen. 

Trouwens nu zaterdag de finale van Das Supertalent in UHD bij RTL UHD, net als een week Gute Slechte Zeiten in UHD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al de .mkv films in uhd hdr is ook een lust voor het oog.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...