Ga naar inhoud


Enigma2 / OpenPLi FTP van buiten benaderen


Loek3000

Aanbevolen berichten

Ik wil graag de FTP server gedeelte van mijn satelliet ontvanger kunnen benaderen van een ander adres.

 

Via de router heb ik al aangegeven dat poort ***** moet open staan en deze met de interne poort 21 gelinkt moet worden. via OpenPorts heb ik gezien dat de poort inmiddels Open staat, alleen als ik probeer in te loggen via een FTP tester dan krijg ik daar een melding te zien.

 

Ook via mobiel (een ftp browser) staat aangegeven dat ik niet mag inloggen met root, volgens mij bedoeld die of root access of root als user (dit laatste is standaard)

 

Wachtwoord van enigma2 is inmiddels veranderd van root naar iets anders 😛

 

Wat doe ik fout? Kan ik een user adden, of de dir (als de root het probleem is) veranderen naar een geldige

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een VPN server ingesteld op mijn router.

Als ik dan van buiten op mijn box wil zet ik een VPN verbinding op met mijn router.

 

Zo kan ik in mijn box, net hetzelfde of dat ik op je eigen netwerk zit.

En je moet geen poorten open zetten.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

VPN kost geld?

Ik denk dat dit een misverstand is, ik kan op mijn Fritzbox zo een VPN instellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VPN is volledig gratis, omdat de VPN server op je box draait. Kijk maar eens naar OpenVPN, kun je standaard installeren bij OpenPLi of OpenATV.

 

Overigens zet je dan wel degelijk een poort open, maar knappe jongen die openVPN kraakt.

1 minuut geleden zei ceesv:

VPN kost geld?

Ik denk dat dit een misverstand is, ik kan op mijn Fritzbox zo een VPN instellen.

Die Fritzbox VPN was nooit zo lekker omdat je dan ook Fritz VPN SW moest draaien.

 

Met OpenVPN heb ook je bijbehorende gratis apps zodat je vanaf je telefoon kunt inloggen. En TV kijken 🙂

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees dit onderwerp ook eens door.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Ceesv,

 

Vroeger ging het allemaal veel gemakkelijker, het is wat gevaarlijker geworden op het net en misschien dat daardoor Ziggo met een router is gekomen die wat meer is dicht getimmerd.. Ik ga me er wat meer in verdiepen later. Ik dacht poortje open zetten en klaar is kees, maar nee, dit is niet het beste voor deze kees

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...