Ga naar inhoud


raspberry vu+


dream timmy

Aanbevolen berichten

hallo, ben voor mij iets nieuws tegengekomen op internet, voor velen onder jullie wel al gekend, de Raspberry.

 

Kan ik met dit toestel aangesloten op de tv in de keuken en netwerk, Tv vlaanderen kijken als deze gelinkt is aan de Vu+ solo 2 die in de living staat?

 

Ik kan via de VU+ app op mijn android slimme telefoon tv kijken, misschien bestaat dit ook voor de raspberry of via een andere weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb in de loop van de week net hetzelfde gedaan. Mijn raspberry PI laten streamen van m’n Dreambox. De raspberry aangesloten op de tv in de keuken. Werkt goed.

Op het geheugenkaartje (16gB) van de raspberry eerst het programma Noobs copieren, de raspberry opstarten en dan het programma LibreElec aanvinken om te installeren. Via deze weg staat Kodi op je Raspberry.

standaard zit er een app in Kodi die heet VU+ en daarmee stream je van je vu+-ontvanger.

In de VU+ontvanger maak je een boucket aan waar je de nodige zenders plaatst zodat bij opstarten niet gans de TV-Vlaanderen lijst opgehaald wordt. Ik heb het boucket raspberry genoemd. Dit moet je ook configurenen in Kodi en ook het ip-adres van je Vu ontvanger.

Er is zelfs een app om de kanalenlijst van Hans op te halen. Maar daar zit wel heel veel in wat je niet nodig hebt.

De app voor vrt.nu zit ook standaard in Kodi en werkt heel goed. (Vooraf login en pw aanmaken)

ik heb alles kunnne doen via LAN, als je Wifi gebruikt moet die wel goed zijn anders heb je stotteringen.

Ik heb ook een goeie case gevonden voor de raspberry in te steken waar een voeding en koelfan bij geleverd wordt.

Er bestaan ook heel handige afstandsbedieningen voor de raspberry en helmaal niet duur.

Google maar eens .

smraza voor Raspberry Pi 3 B + behuizing met Adapter 5 V 2.5 A + 1.5 m USB-kabel met schakelaar een/van + ventilator + 3 x koellichaam voor Raspberry Pi 3 Pi 2 Model B Case (zonder Raspberry Pi)

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...