Ga naar inhoud


Ontvangst Joyne met Travel Vision Duo


PKitoC

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een abonnement genomen op Joyne voor België.

Het uitrichten op Eutelsat 9 lukt perfect met mijn Travel Vision R6 Duo.

De ontvangst is, hier in België, volgens mij niet schitterend.

Op de meeste zenders VTM, Vier, Vijf enz (de commerciële zenders) het ik, op mijn Philips TV met S2 tuner, een signaalsterkte van 82% de kwaliteit is echter maar 30 à 40%.

Op de openbare zenders Eén, Canvas, Ned1 enz heb ik echter maar een signaalsterkte van ong. 50% de kwaliteit is hier echter beter ook ong. 50%

Er zijn echter FTA zenders waar ik een kwaliteit van 80 à 90% heb en een sterkte die even hoog ligt.

Hoe kan ik dit verbeteren?

 

Vriendelijke groeten,

 

PKitoC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan zou ik er maar een normale lnb op zetten i.p.v. een duo-lnb.
De schotel is een Cahors (Visiosat) SMC 65, een schotel van 60cm breed en daar heb je maar net genoeg signaal mee voor Joyne op de Eutelsat 9 oost.
Ik ga er van uit dat je een abonnement op Joyne hebt. Dan zul je de Astra 23,5 niet gebruiken want daar zitten geen interessante vrij te ontvangen zenders op.
Een duo-lnb is altijd een compromis en daar zul je niet zo'n goed signaal mee ontvangen als met een enkele lnb. Om met de duo-lnb de Astra 19,2 en 23,5 te kunnen ontvangen zonder de schotel te hoeven verdraaien, heeft dus weinig zin.


Nu heeft de Cahors SMC 65 wel een probleempje. De f/D-verhouding is niet zoals standaard 0,6 maar heeft een f/D van 0,5. Dat betekent dat een gewone lnb niet de gehele schotel af tast. De buitenrand wordt niet gebruikt, ook niet met een duo-lnb.
Normaal zou ik je een Inverto Black Ultra Single adviseren omdat dat een uitstekende lnb is maar of die op een schotel met een f/D van 0,5 ook zo goed presteert, durf ik niet te zeggen.
Het zou best wel eens kunnen dat een ALPS single lnb net zo goed of misschien zelfs een fractie beter presteert omdat die een minder strakke aftasting van de schotel heeft. Op alle afbeeldingen van de Visiosat schotels zie je namelijk dat ze standaard ALPS-lnb's gebruiken.
Is er een speciale reden waarom je een duo-lnb gebruikt op deze schotel?
Ik kan me voorstellen dat de daarmee de 9 oost en de 13 oost samen wilt ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik hen de duo lnb door een single vervangen. De module ingesteld op single lnb en terug uitgericht. 

Het resultaat is, dat de sterke goed, ong. 80% is, maar de kwaliteit nog steeds zwak, tussen 10 en 49%.

Bij TV Vlaanderen had ik dit niet.

Als ik de schotel rechtstreeks op de TV aansluit, en niet via de aansluiting van de caravan,  is de sterke ong. 15% beter, maar de kwaliteit verbetert niet.

Kan ik die andere lnb's op mijn schotelantenne plaatsen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hen de duo lnb door een single vervangen. De module ingesteld op single lnb en terug uitgericht. 

Het resultaat is, dat de sterke goed, ong. 80% is, maar de kwaliteit nog steeds zwak, tussen 10 en 49%.

Bij TV Vlaanderen had ik dit niet.

Als ik de schotel rechtstreeks op de TV aansluit, en niet via de aansluiting van de caravan,  is de sterke ong. 15% beter, maar de kwaliteit verbetert niet.

Kan ik die andere lnb's op mijn schotelantenne plaatsen? 

 

De lnb van Travelvision zelf. Door hen er op gezet, zodat de skew juist is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...