Ga naar inhoud


Zendervolgorde


huibdankers

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb sinds afgelopen week ipv CD voor Joyne gekozen. 
 

Het uitrichten van de schotel gebeurd via de Een Schwaiger 9002, en gaat perfect op de 9.0E.

 

Nu is het zo dat ik geen goede zendervolgorde krijg op mijn TV. Welke transponder van de 3 ik ook gebruik. Ik heb gelezen om een transpondervolgorde aan te houden, maar ik kan er maar 1 instellen. Dit resulteert dat op kanaal 1 Ziggo Sport te zien is, en kanaal 74 RTL4 HD.

 

Ik zou het graag net als bij CD willen hebben, maar ik kan dat dus niet instellen.

 

Weet iemand hier meer van? Mijn TV is het merk Philips en model 24PHK4000/12.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bij mijn weten heeft Joyne geen fastscan, je zal de volgorde dus zelf moeten instellen,

 

Doorgaans kan je in een tv een favorietenlijst aanmaken waar je zelf de gewenste zenders in je eigen volgorde kan sorteren en opslaan.

Kijk eens in je gebruiksaanwijzing of jouw tv ook een favorietenlijst instel mogelijkheid heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje lullig antwoord (niet zo bedoeld).. Had je maar een aparte ontvanger moeten kopen. TV's met ingebouwde DVB-S2 tuner staan notoir bekend om hun bedieningsONgemak... Je mag dus op de hand de zenders gaan verplaatsen.... En niet opnieuw scannen want dan staat weer alles door elkaar..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jup, ik heb ook familie die dan bij de mededeling nieuwe zenders gevonden op ja drukken waarna ze weer een uur op de knopjes van de ab mogen drukken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 6-7-2020 om 17:39, Mimisiku zei:

Beetje lullig antwoord (niet zo bedoeld).. Had je maar een aparte ontvanger moeten kopen. TV's met ingebouwde DVB-S2 tuner staan notoir bekend om hun bedieningsONgemak... Je mag dus op de hand de zenders gaan verplaatsen.... En niet opnieuw scannen want dan staat weer alles door elkaar..

Klopt. Gisteren nog op de camping meegemaakt. Maar je hebt op vakantie toch tijd zat, en ongelooflijk hoe betaalbaar tv's tegenwoordig zijn, en wat de mogelijkheden zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen denken bij aankoop van een apparaat niet na over een zender zoek of zender volgorde aanpassing van de zenderlijst.

maar er zijn voor heel veel merken toch zenderlijst editors te vinden en de uitzondering bevestigd de regel

 

deze moet bekend zijn https://www.setedit.de/firstpage.php?spr=1

 

aangepast door Tonskidutch
link

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de zenders in de goede volgorde te krijgen kan men deze het beste de zenders handmatig inscannen. Als eerste transponder 11747H 30000 3/4 8psk, dan 11727V 30000 3/4 8psk en als derde 12073V 30000 3/4 8psk. Hierna kan nog een satellietscan gedaan worden voor de vrije zenders. Er zijn ontvangers die een fastscan voor Joyne hebben, waaronder de Bente bw-7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

maar ik lees dat alleen de PxK-modellen een satellietontvanger hebben.

 

Gevalletje x = variabele letter of variabel cijfer, misschien?

Als in 'diseqc x.0 en x.2'?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste huibdankers

 

Of je tv beschikt over een satelliettuner, kun je zien aan je aansluitingen aan de achterzijde.

Een tv met een satelliettuner heeft een F-plug aansluiting, een aansluiting met schroefdraad.

Een tv voor kabel en terrestrial (antenne) aansluiting heeft alleen een aansluiting waar je een stekker in steekt.

 

sat aansluiting op TV.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-7-2020 om 17:38, ceesv zei:

Doorgaans kan je in een tv een favorietenlijst aanmaken waar je zelf de gewenste zenders in je eigen volgorde kan sorteren en opslaan.

Kijk eens in je gebruiksaanwijzing of jouw tv ook een favorietenlijst instel mogelijkheid heeft.

 

Dit klopt en geld voor deze tv, het gaat alleen in de zelf gemaakte favorieten zenderlijst zie pagina 25 t/m 31 van de handleiding.

 

24phk4000_12_dfu_nld.pdf

 

https://www.philips.nl/c-p/24PHK4000_12/4000-series-smart-led-tv-met-digital-crystal-clear/ondersteuning#reviews

 

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joyne zit op 3 verschillende transponders
laad eerst 11747H in, dan 12074V en dan 11727V, dan zitten alle zenders op volgorde en kun je ook de Vlaamse radiozenders ontvangen.
De specificaties van de transponders zijn:
11747H, DVB-S2, 8PSK, SR 30.000, fec 3/4
12074V, DVB-S2, 8PSK, SR 30.000, fec 3/4
11727V, DVB-S2, 8PSK, SR 30.000, fec 3/4

Hoe je de transponders moet inladen, staat in de gebruiksaanwijzing van je tv die hier onder staat:

 

 

handmatig satellietzenders toevoegen.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op ‎6‎-‎7‎-‎2020 om 17:39, Mimisiku zei:

Beetje lullig antwoord (niet zo bedoeld).. Had je maar een aparte ontvanger moeten kopen. TV's met ingebouwde DVB-S2 tuner staan notoir bekend om hun bedieningsONgemak... Je mag dus op de hand de zenders gaan verplaatsen.... En niet opnieuw scannen want dan staat weer alles door elkaar..

dat zie ik toch anders op  mij sony tv zit een  optie om de zender lijst op een  usb sick te zetten

en dan met op de site van sony te krijgen zender editor daar mee kun je op je pc alles zo zetten zoals jij dat wild

heel makkelijk

dus totaal geen ongemak

ligt eraan dat je bij aankoop kijkt wat je r mee wild doen

dat geld voor alles   toch

 

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...