Ga naar inhoud


Joyne CI module


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Ik heb geen OpenPli, maar VTi 15... Daar staat meervoudig decoderen op 'AUTO'. In die stand 'ziet' hij dus niet dat er een 2de stream gestart kan/mag worden...

Meervoudig decoderen op 'Ja' gezet en de box laten herstarten....

Op deze wijze accepteert hij WEL dat er een 2de stream gestart kan worden..

 

Ik heb RTL 5 HD laten opnemen en gezapt naar een ander kanaal in dezelfde multiplex. Dat werkt! Ik kan kijken en de gemaakte opname is in orde :) 

 

De CI gebruikt wel een specifiek protocol. Eénmaal een opname gestart en een 'kijk'-zender gekozen kun je NIET meer zappen! Ook al is dat kanaal ook in dezelfde multiplex!! Beeld blijft zwart. 

 

Rudimentair werkt het dus... Je kunt daadwerkelijk opnemen en een ander kanaal kijken, maar je zit vast op dat kanaal tot de opname klaar is..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
34 minuten geleden, Mimisiku zei:

Op deze wijze accepteert hij WEL dat er een 2de stream gestart kan worden.

 

34 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik heb RTL 5 HD laten opnemen en gezapt naar een ander kanaal in dezelfde multiplex. Dat werkt

een tweede stream is in mijn ogen een andere transponder.

 

Wat werkt er nu, een 2e programma uit dezelfde stream? (wat ik denk wat mogelijk is.)

Of een 2e programma van een andere transponder? (waarvan ik denk dat dat niet werkt.)

 

Een transponder levert doorgaans één stream, uitgezonderd sommige transponders op 5 west.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geval A. Werkt. Dus een ander kanaal dan wat je opneemt maar WEL van dezelfde transponder. Voor de Vlamingen een groot voordeel want hebben maar 1 transponder in gebruik..

 

Overigens heb ik een VU+Ultimo 4K BTE en kan dus ook gewoon achteraf decoderen instellen en bij opname kiezen voor NIET decoderen. Maar het is al heel wat dat dit met een CI module kan... Verreweg de meeste CI's doen maar 1 stream.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand het al voor elkaar op een vu ultimo 4k om 2 streams te gelijk te decoderen? Dus een opname en live kijken?
Ik heb alleen maar achter decoderen bij een opname werkend gezien, maar dat is nogal irritant voor bepaalde opnames. 
Als Eurosport bijv. 's middags een cross uitzendt die ik opneem, dan wil ik die zsm kunnen bekijken zodra er tijd is. En niet nadat de ontvanger een tijd in standby heeft gestaan. Ik gebruik overigens VTI.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de stream zitten in elk geval de kanalen... Een 'oude' CI deed slechts 1 kanaal (of kijken of opnemen). Wat dat aangaat is het dus een verbetering. Primitief? Wellicht.. Ook ik heb liever een losse kaart die onder OScam werkt zodat ik in huis kan delen. Het is nu eenmaal hoe het is. Joyne zelf zal daar weinig aan doen (de CI firmware stamt uit 2013). De embedded SoC zal ook snel genoeg moeten zijn om meer 'streams' te kunnen verwerken. Zo heeft Aston de 'Pro' CI CAM die in head-ends kan worden ingezet.. Het kán dus wel....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...