Ga naar inhoud


Anthem MRX 500 versterker


mr|repel

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Vandaag ben ik aan het knutselen aan een Anthem MRX 500 reciever. Zoals het nu uitziet schakelt het relais niet in waardoor de eindversterker niet van spanning wordt voorzien. Kan iemand mij aan een service manual helpen van deze versterker ?

 

Gr

 

MrRepel

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


kleine stapjes, eindtrap werkt. Wel komt er nog steeds geen geluid uit. De versterker is voorzien van een r2a15218fp input chip. Het signaal komt wel bij de chip aan, maar niet eruit. Ik heb het vermoeden dat deze defect is. Helaas lijkt er in de buurt een dergelijke chip niet (voor een redelijke prijs) uit te halen.

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even voor je gezocht. Chip kan je bij een bekende chinese site voor ongeveer 7 euro bestellen. Maar je hebt wel wat soldeerervaring nodig.

Verder kan het probleem natuurlijk heel anders zijn. Staat er wel voedings spanning op het IC, is de mute geactiveerd, komt er wel data en clock binnen? Deze data kan je met een scoop meten.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is voeding aanwezig, + en - 7 volt. Als ik aan de uitgang meet en het volume opendraai zie ik ook "ruis" op de lijn komen. Op de ingang komt het analoge signaal ook goed binnen. Enkel niets aan de uitgang. De chip heb ik vanmiddag al besteld, als het goed is over een paar weken binnen. Als ik een signaal injecteer op de voorversterker werkt alles naar behoren. Data en clock ga ik ik nog nakijken, maar aangezien de volumeregeling lijkt te werken vermoed ik dat hier geen probleem zit. Meteen een excuus om een hotair station te bestellen 🙂. Nu wachten tot de boot binnenkomt.

 

 

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De boot is binnen. Net de nieuwe chip gesoldeerd, helaas....zelfde resultaat. Helaas kan ik maar weinig vinden van deze versterker buiten dat alles "in het digitale domein" plaatsvindt. De versterker is voorzien van twee DSP chips van het type tms320d788e001brfp. Logisch denkend is / zijn deze de volgende stap in het circuit.

 

De MRX staat erom bekend dat het HDMI board defect kan raken, echter het beeld werkt goed en op alle andere ingangen ( optisch en analoog ) krijg ik ook de melding "no signal". Zo goed en kwaad als het kan heb ik eea qua voedingsspanningen nagemeten en de kristallen lijken ook op orde te zijn. Als iemand nog suggesties heeft, laat maar komen 🙂

 

 

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...