Ga naar inhoud


SAB Titan 1 ontvangt nog slechts één satelliet tegelijk


whp

Aanbevolen berichten

Mijn 8 jaar oude SAB Titan 1, die verbonden is met een duo-lnb heeft altijd prima gefunctioneerd, maar sinds kort ontvang ik alleen Astra1-kanalen. Als ik echter in de menukeuze Satelliet installatie bij Astra3 het LNB type even op Unicable zet en vervolgens weer terug op Universeel, krijg ik ineens wel Astra3-kanalen. Maar dan blijk ik geen Astra1-kanalen meer te kunnen ontvangen. Om wel Astra1-kanalen te ontvangen moet ik dezelfde handeling bij Astra1 verrichten. Maar dan krijg ik geen Astra3-kanalen meer. Als ik naar een Astra3-kanaal heb gekeken en vervolgens de ontvanger uitschakel, dan krijg ik nadat ik de stroom weer heb ingeschakeld ook alleen maar Astra1 en moet ik de hiervoor omschreven handeling verrichten om Astra3 weer terug te krijgen. Ik heb de ontvanger teruggezet naar de fabrieksinstelling, maar dat bood geen soelaas. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aan de poortinstellingen ligt het niet, die zijn goed. De optie Unicable even aanzetten in de menukeuze Satelliet installatie en vervolgens weer terug naar Universeel was de enige mogelijkheid om het signaal van Astra3 binnen te krijgen, maar dat werkt nu ook niet meer. Krijg alleen nog Astra1. Inmiddels contact gehad met SAB en daar te horen gekregen dat een onderdeel van de ontvanger waarschijnlijk defect is en vervangen moet worden. Probleem schijnt meer voor te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al vaker geschreven. Dit model decoder heeft condensator problemen. Vooral de insteek tuner. Je kan deze eenvoudig vervangen. Zeer waarschijnlijk zal het probleem dan over zijn. (of een nieuwe decoder nemen).

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...