Ga naar inhoud


cc cam 2.3.8, hoe installeren.


Aanbevolen berichten

 constant freezes, lokale kaarten die niet aangesproken worden, onbegrijpelijke configuratiemogelijkheden...... yep, goe spul die oscam.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier bijgesloten CCcam 2.3.2 versies voor SKYDE, TNTSAT, MEZZO  voor zowel HD boxen (mips) als 4K boxen (ARM) 

 

 

 

CCcam2.3.2-de.mips.zip CCcam2.3.2-de.arm.zip

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jean-Claude:

 constant freezes, lokale kaarten die niet aangesproken worden, onbegrijpelijke configuratiemogelijkheden...... yep, goe spul die oscam.

Herken die problemen niet. Toch al heel wat kaarten in gebruik (gehad) met OScam. En onbegrijpelijk? Gewoon niet zo lui wezen en gewoon een beetje inlezen in de mogelijkheden..

Gebruikte kaarten: Digitenne (Conax), Canal Digitaal (Seca2, Seca3), TVVlaanderen (Seca2, Seca3), Ziggo (Irdeto2), HD+ (Nagra).. Werken allemaal prima. Geen vastlopers

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zolang je bij lokale kaarten blijft niet, nee....... Voeg er maar eens een paar internet servers bij - fini oscam.

en "even" inlezen ? er zijn honderden instellingen en de uitleg klinkt al even exotisch als de naam van die instelling.

@Codx

zou deze versies niet gebruiken want ze geven freezes op alle kanalen, niet alleen sky DE. Ben dus teruggekeerd naar de vroegere 2.3.2 versie, die werkt probleemloos. Zoveel sky DE kijken we toch niet.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jean-Claude, deze CCcam versies zijn op een paar bytes na identiek aan de orginele versie!!  (grootte is hetzelfde)  Je moet jezelf niks wijs laten maken ze geven geen minder of meer freezing dan de standaard versie. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jean-Claude:

zolang je bij lokale kaarten blijft niet, nee....... Voeg er maar eens een paar internet servers bij - fini oscam.

en "even" inlezen ? er zijn honderden instellingen en de uitleg klinkt al even exotisch als de naam van die instelling.

Internet servers erbij voegen is WAN sharing en dat is illegaal! En dat doe ik dus niet! De freezes zullen dan niet aan OScam liggen maar aan de 'lag' die die fijne volgepropte servers veroorzaken.. Dat kan en mag je OScam niet aanrekenen.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Codx:

@Jean-Claude, deze CCcam versies zijn op een paar bytes na identiek aan de orginele versie!!  (grootte is hetzelfde)  Je moet jezelf niks wijs laten maken ze geven geen minder of meer freezing dan de standaard versie. 

 

 

ik merk hier wel degelijk een verschil ...... alleen niet ten goede.

1 uur geleden zei Mimisiku:

Internet servers erbij voegen is WAN sharing en dat is illegaal! En dat doe ik dus niet! De freezes zullen dan niet aan OScam liggen maar aan de 'lag' die die fijne volgepropte servers veroorzaken.. Dat kan en mag je OScam niet aanrekenen.

 

legaal of niet, ze zijn er (en met dank aan canaal digitaal trouwens, het is dank zij hun beperkingen dat ik ooit hieraan begonnen ben en heb er nog geen sekonde spijt van gehad).

leve CCcam dus.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Jean-Claude:

ik merk hier wel degelijk een verschil ...... alleen niet ten goede.

legaal of niet, ze zijn er (en met dank aan canaal digitaal trouwens, het is dank zij hun beperkingen dat ik ooit hieraan begonnen ben en heb er nog geen sekonde spijt van gehad).

leve CCcam dus.

Ik deel die mening zeker niet. Sterker nog: De Seca3 kaart is één van de weinige kaarten die normaal in OScam gebruikt kunnen worden. Goed, wel met een maximum van 4 SIDs per 10 seconden, maar voor normaal gebruik gaat dat prima.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo 1 van de weinige kaarten die normaal in OScam gebruikt kan worden, er zijn genoeg kaarten die normaal in OScam of CCcam werken.   En je beseft dat SECA3 maar een emulatie mode is toch?  In werkelijkheid is het Nagravision  en als M7 beslist kan het binnen 5 minuten over zijn nouja of althans een stuk lastiger.

 

Verder wil ik de OScam fanboys er op wijzen dat CCcam  als client beter werkt dan oscam  (en ook anders) Zeker voor de hobby doelgroep die in 95% van de gevallen helemaal geen noodzaak heeft aan OScam. Daar voldoet CCcam uitstekend en het is simpel in te stellen, wat wil je nog meer?

 

 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Mimisiku:

Herken die problemen niet. Toch al heel wat kaarten in gebruik (gehad) met OScam. En onbegrijpelijk? Gewoon niet zo lui wezen en gewoon een beetje inlezen in de mogelijkheden..

Gebruikte kaarten: Digitenne (Conax), Canal Digitaal (Seca2, Seca3), TVVlaanderen (Seca2, Seca3), Ziggo (Irdeto2), HD+ (Nagra).. Werken allemaal prima. Geen vastlopers

 

 

Hmmm, bij mij geven de Digitenne kaarten de update (nieuwe maand)  pas door wanneer ik oscam herstart, vind ik toch een minpuntje.

1 van de vele, vele minpuntjes overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met normaal gebruik bedoel ik dus zonder rare trucjes.. De meeste providers in Europa gebruiken inmiddels gepairde kaarten of een CI+ module...

En uiteraard weet ik dat Seca3 een emulatiemode is.. Er staat immers in mooie letters Nagra op de kaart...

Als M7 dat beslist raken ze denk ik heel wat klanten kwijt.. Alhoewel.. Ze zijn al aardig aan het inkrimpen qua transponderruimte. Misschien is die vraag straks helemaal niet eens meer aan de orde..

2 minuten geleden zei Spotvogel:

 

 

Hmmm, bij mij geven de Digitenne kaarten de update (nieuwe maand)  pas door wanneer ik oscam herstart, vind ik toch een minpuntje.

1 van de vele, vele minpuntjes overigens.

Dat probleem is vanaf juli vanzelf opgelost :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het mag dan makkelijk zijn voor deze of gene, maar SKY Duitsland gaat niet open met CCcam of Oscam

dus lul niet over wat SKYDE betreft ja => die kaart opent echt niet in een softcam

 

voor de rest is al minstens 6 jaren bekend dat de Client met CCcam heel veel aan de IPserver doorgeeft middels het CCcam protocol en daardoor stokt de Server en de Client

in tha House kan CCcam voor deze of gene een uitkomst zijn zoals in mijn aanhef

en doe maar

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met laatste oscam versie 11518 zou sky de gewoon moeten werken.Daar zit een aanpassing in.Ze hebben wel een aantal kanalen gepaird ondertussen en deze zullen dus met de softcam niet open gaan.Google maar eens.Ondertussen werken ze zelfs op servers alhoewel dat dus illegaal is.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...