Ga naar inhoud


Dual tuner Dvb-c/2t mbt dm 8000


michaelangelo

Aanbevolen berichten


De connector heeft geen 'device-select'! M.a.w. er is maar 1 bit voor 'select'. De 800SE en nieuwer hebben dat wel.. 

Gezien de gezegende leeftijd (en dus kwaliteit) van de DM8000 zou dit eigenlijk geen issue meer mogen zijn... Koop gewoon een nieuwere ontvanger...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei michaelangelo:

Kan iemand mij vertellen waarom een dvb-c/2t dual tuner wel geschikt is voor een dm 800/800 hdse/7020 hd etc, behalve een dm 8000 serie? 

Daar is die wel geschikt voor. Je hebt alleen aan het DVB-T/T2 niets meer. Hiervoor zal je een DM900/920 moeten hebben.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, is hij niet. De sloten van de DM8000 accepteren alleen single tuners... Heb hier nog steeds een DM8000 in gebruik. De nieuwere SiLabs werken er niet in als Dual... DVB-T2 werkt in de DM8000 niet omdat die geen H.265/HEVC in de hardware heeft...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft bij mij een aantal jaren gewerkt zowel DVB-C en DVB-T(1) icm met een spaun schakelaar voor het switchen tussen C en T.

 

Weet niet meer precies hoe mijn setup was.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een gescheiden DVB-C en een gescheiden DVB-T tuner. Later had ik de LG combo DVB-C/T tuner. Die was omschakelbaar van DVB-C naar DVB-T. Maar nog steeds een single tuner...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou kan ik hem ook niet vinden, maar wil er ook niet zoveel tijd aan besteden, dat doe ik wel m.b.t. mijn eigen bijdragen dan kan ik zelfs een uur helemaal terug naar 2003

denk dat het voor het topic echter niet zoveel uitmaakt jou instelling m.b.t. DVB-T2, want daar is Mimisiku's opmerking de uitslaggevend voor de H.256/HEVC codec

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...