Ga naar inhoud


Instellingen Johansson 9645


pietpiet50

Aanbevolen berichten

Vandaag een Johansson Stacker/Destacker en een unicable lnb in mijn setup geplaatst.

 

De unicable lnb van 23.5 graden op de 1e input van het kastje en daarna de 1e output naar de bovenste aansluiting van mijn Vu+ duo 4K

Daarna de 2e kabel welke van een T90 met 8 lnb's komt met 2 diseqc switches en 1x uncommitted switch op de 2e input van het kastje en de 2e output dan naar de onderste ingang op de vu+

 

Daarna de unicable instellingen gemaakt in het instellingen menu van openpli bij tuner A (kan natuurlijk elke andere software ook zijn), daarna kwam keurig beeld, dat werkt.

Alleen als ik nu de instellingen van Tuner B instel voor de T90, zoals ze altijd al waren, blijft het beeld zwart, en volgt er: afstemmen mislukt.

 

Kan dit een voedingsprobleem zijn?  Ik kan namelijk een 20v voeding aansluiten op de johansson, deze versie is plug&play zonder voeding.

Of staat er een instelling verkeerd of tekort?

 

Kort samengevat: ik heb 1lnb unicable op 23.5 gericht voor FBC opnames tuner A, en wil de rest van de T90 met normale lnb's dus gebruiken op Tuner B.

                                 De ontvanger is een VU+ Duo 4k, zonder verdere uitbreidingen.

 

 

 

 

 

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bijzondere set-up-combinatie heb je gekozen! :)

'Oude techniek' (stacker) en nieuwe techniek (Unicable) en legacy met diseqc...

 

 

Ben bang dat je alleen diseqc 1.0 protokol overdraagt met de stacker/destacker,

zie hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/358314-in-cascade-aansluiten-unicable-multiswitch-aan-convent-multiswitch-mogelijk/?do=findComment&comment=2438208

 

Desondanks zou ik dan verwachten, dat je op de LNB van input1-AA toch signaal zou krijgen. Maar ik weet eigenlijk niet hoe diseqc/voltage/22kHz via de stacker/destacker wordt overgedragen. Weet iemand daar iets over?

 

Of wellicht is je kabel (en hopelijk geen wandcontact-dozen?) niet zo geschikt (edit: of te lang) voor de hoge frequenties van de stacker.

Heb je de A en B al eens omgedraaid geprobeerd? Met welk resultaat?

 

Ik ben eigenlijk best verbaasd dat het met Unicable gewoon werkt. Ook daar wordt met hogere spanning en 22kHz-opdrachten gewerkt.

Werkt het inderdaad bij gebruik van meerdere userbands?

Weet iemand hoe ook dat signaal wordt overgedragen naar de LNB, bij een stacker/destacker?

Ik herinner me niet, ooit gelezen te hebben hoe ze de stuursignalen naar de stacker sturen; ben benieuwd hoe dat zit.

Altijd leuk om dit soort technieken tot de uiterste mogelijkheden te proberen te gebruiken (al zou ik zelf niet snel voor de 'gevoelige' stacker/destacker techniek gaan)!

 

Groet,

A33

 

Edit:

Hier staat wel dat hij ook diseqc 1.2 zou kunnen: https://www.sat4all.com/forums/topic/362849-splitter/?do=findComment&comment=2492187

Ik heb dat alleen nooit getest gezien; kan ook een foute reclame-uiting zijn.

 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor zover ik heb kunnen testen heb ik alle kwadranten met de unicable lnb, en kon overal van opnemen en kijken.

Dat werkt wel prima, 

 

Heb verder geen beeld kunnen krijgen nog dus met input2.  Vermoed zelf dat de spanning te laag is, vandaar dat ik wil

testen met een externe voeding. Alleen zijn de originele niet te koop in de benelux zegt de fabrikant. Dus ff opzoek naar

een universele, dacht aan een laptopvoeding.

 

Mocht het inderdaad niet lukken ga ik denk ik terug naar 4 lnb's  via 1.0 protocol, dat zou wellicht wel moeten werken dan.

 

Een extra draad is de allerlaatste optie, aangezien alles is weggewerkt tussen plafonds en kokers. En een trekveer of iets

gaat ook niet lukken ivm bochten etc.

 

Ga kijken of ik van het weekend ff verder kan kijken hoe en wat.

Tips blijven welkom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou het een spannings/stroom-probleem zijn denk je?
 

Heb je al getest zonder diseqc switches, met alleen één LNB? En met maar 4 LNBs, en een 4/1 diseqc 1.0 switch? Kost minder stroom, en geeft meteen inzicht over de diseqc-toepasbaarheid.

Heb je A en B al eens omgewisseld, zodat unicable op B komt? Dan ook geen problemen op de hogere-frequentie-userbands? Of juist wel?

 

Maar als er een voedings-ingang opzit, kan je natuurlijk altijd eens proberen of het wat uitmaakt met een externe voeding.

Overigens kan je ook een breedbandversterker erop zetten, als de hoge frequenties problemen opleveren. Wat voor kabel gebruik je, en hoe lang?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is precies de opstelling die ik ook heb uitgeprobeerd.  Alleen kreeg ik de Unicable niet  werkend, maar de andere kant wel.  

 

Ik denk inderdaad ook dat het een voedings probleem is.  Ik heb het aantal LNBs terug gebracht naar 6, en dan werkt het prima. Je zou kunnen proberen als experiment om LNBs af te koppelen tot het gaat werken. Bij mij dus 6.

 

Ben zeer benieuwd welke Unicable LNB je hebt! Ik zou dit zelf ook heel graag werkend krijgen.

 

Overigens heb ik de externe 20V voeding geprobeerd, maar dat hielp niet.  Ik zal vandaag eens meten of die wel werkt. 

 

 

 

 

 

 

 

 

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

De unicable lnb is een inverto uit onderstaand topic, met de instellingen die daar in staan en werkt perfect.

Ook de 8 opnames werken als een trein.

Link:

https://www.sat4all.com/forums/topic/362823-inverto-unicable-lnb-icm-vu-uno/

 

Ben wel benieuwd naar de instellingen om input 2 te laten werken.

Heb nu 4 lnb's op input 2 met een diseqc switch maar er komt geen beeld.

Heb zowel de 1,2 en 4 config daarvoor gebruikt, maar het blijft zwart. geen db.

 

@fbouwman hoe heb je de 6 lnb's gedaan?

 

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

even een update op dit draadje.

 

Ondertussen beeld via de Unicable LNB en via Disqec 1.1 (1 uncommitted switch en 2 committed switches) keurig overal beeld.

Geen extra voeding benodigd voor de stacker/destacker.

 

Volgens leverancier en handelaar was het onmogelijk 1.1 te gebruiken, maar het werkt perfect nu.

 

Nu las ik in andere draadjes dat je ook nog de FBC tuners c t/m h kan instellen, nu staan ze standaard dus niets aan ingesteld verder.

Wat is beste om te doen?

 

 

 

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei pietpiet50:

Nu las ik in andere draadjes dat je ook nog de FBC tuners c t/m h kan instellen, nu staan ze standaard dus niets aan ingesteld verder.

Wat is beste om te doen?

Ik laat de ontvanger dat regelen.

Wanneer die een extra tuner nodig heeft voor een programma, kiest hij die zelf naar behoefte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei pietpiet50:

Ondertussen beeld via de Unicable LNB en via Disqec 1.1 (1 uncommitted switch en 2 committed switches) keurig overal beeld.

 

Dus ook geen probleem met diseqc 1.1, mooi!

Volgens mij was dat dus met eerdere versies van de stacker/destacker wel een probleem.

 

Heb je de diseqc1.1 aansluiting bij de Receiver1-poort of Receiver2-poort van de destacker aangesloten?

En heb je geprobeerd of dat verschil maakt, of het met de andere poort net zo goed gaat?

Daar ben ik nog wel benieuwd naar...

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de configuratie is:

 

De unicable lnb zit op poort 1 van de stacker/destacker en gaat in Tuner A bij mijn Vu

Een spaun uncommitted switch  gaat op poort 2 van de stacker/destacker en dan in Tuner B bij mij vu

  Vanaf de uncommitted switch gaan er 2 kabels naar een spaun committed switch voor de 8 lnb's (wil later nog kijken naar meerdere lnb's)

 

Verder staan de instellingen zoals in dit topic naar verwezen wordt, oa het topic van de inverto unicable, en de foto van @fbouwman maar dan zonder de repeat.

LNB1 is de unicable, LNB2-9 zijn de overige LNB's

 

  • Bedankt 1

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...