Ga naar inhoud


Problemen met DM920UHD, zwarte balk en bevroren beeld.


Bambike

Aanbevolen berichten

Heb sinds kort een dreambox 920uhd aangekocht omdat mijn dm8000 en dm7080 overleden zijn door blikseminslag.

Er komt een zwarte balk in beeld met de melding: "speeltijd 30 minuten", een half uur later terug een melding maar dan is het "speeltijd 60 minuten"

Hoe moet dit uitgezet worden?

De box heeft nog een ander probleem:

Soms stopt het beeld en loopt de klank gewoon door. Dit gebeurt met verschillende images en zelfs ook tijdens het weergeven van een opname .

Zelfs met de image van dream.

In de box zit geen xtra tuner, wel een hdd van 1Tb.

Wat kan hier de oplossing voor zijn ?

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welke software is er op de box geinstalleerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei ceesv:

Welke software is er op de box geinstalleerd?

vastlopen gebeurd met de originele image van dream, newnigma, openATV, DreamElite, Oozoon

in de image geen extra plugins of emu geinstalleerd

wel een cam-module erin met TVvlaanderen

vastlopen gebeurd tijdens live TV kijken, tijdens kijken van opname en met dm in standby

aangepast door Bambike

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mag je een RMA ticket gaan aanmaken óf de box als DOA retour naar je leverancier. Dit is dé standaard fout bij veel DM9x0 toestellen. Mainboard moet vervangen worden..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei jeevanhoof:

Het lijkt me een probleem met het HDMI signaal.

 

De melding kan ook van je tv komen.

 

Probeer eens een andere HDMI kabel.

 

mvg

nu andere HDMI kabel in gebruik (die uit doos van de dreambox )

hopelijk blijft die melding weg

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vastlopen van het beeld terwijl de audio doorloopt én het gebeurt in ieder image, dan is het echt een H/W defect.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

dreambox920 is dus terug naar leverancier (zal de satshop niet vermelden)

daar het probleem uitgelegd en men ging dreambox testen .... en is er dus dagelijks mailverkeer over hoe het is met de dream 920.

 

1e verhaal: het probleem is "openATV6.3" want die werkt niet op een dm920.... ik geef nogmaals aan dat de box zelfs vastloopt met de soft van dream erop (via recue loader online erop gezet) en meerdere andere images en dat ik bij de aankoop al aangaf om openATV erop te zetten (ahn die is goed komt er als antwoord!)

 

2e verhaal: oscam is fout ingesteld en dus de oorzaak maar die kunnen we niet bereiken omdat openATV foutief is ingelezen.... ok, ja oscam staat erop maar het beeld stopt ook "zonder" oscam of andere emu erop ...

 

3e verhaal: we kunnen de originele software niet op dm920 krijgen omdat jij (ik als gebruiker dus) openATV6.3 er rechtstreeks heb op gezet! De juiste werkwijze zou zijn om eerst openATV 6.1 erop te zetten daarna overgaan te gaan naar 6.2 en vervolgens naar 6.3

 

op mijn vraag van waar die wijsheid vandaan komt komt er de melding: "we gaan de dm920" opsturen naar dream"

aangepast door Bambike

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal nu niet zeggen "told you so..". Het is een standaardprobleem waar het Duitse forum vol mee staat. Enige remedie is het omruilen van het mainboard..

De DM920 is een pracht ontvanger ALS hij 100% werkt! Stond lang op mijn verlanglijstje totdat er een continue stroom aan DOA's en defecten bleef komen. Ook de belofte van een DVB-C FBC tuner die er toch maar niet kwam heeft bij mij de doorslag gegeven. Geen Dreambox meer.. 

 

Lekkere satwinkel dan... De Dreambox kun je altijd via de rescue-loader opnieuw instellen ongeacht welke firmware er toevallig op draait! De truc met de folie-toets kennen ze dus klaarblijkelijk niet. Heb je de box nieuw in verpakking gekregen? Er worden nogal wat DOA's via Amazon gewoon opnieuw verkocht. Ongetest dus.. Veel van die boxen hebben dus 'jouw' probleem..

 

Overigens is het handig om zo'n Dreambox direct na het starten zijn rescue-loader te laten updaten. De meeste hebben 1.02 in de box staan. 

aangepast door Mimisiku
Extra info

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja in een gesloten doos met alles in verpakking, dus daar was niets mis mee

Ik had ook aangegeven wat er op de forums stond maar in satshop geloofden ze blijkbaar dat het een software probleem was....al was het probleem in eerste instantie de extra tuner die erin gestoken was .... daarna de image en vervolgens de oscam.... verkoper was noorden kwijt denk ik 

En inderdaad tussen het vastlopen is het een geweldige box en heel snel

En wat te denken van de uitleg hoe openATV erop gezet moet worden?

Aha goeie tip ivm rescue loader 

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik met een gerust hart een Dreambox DM920UHD kopen, of zijn er (te)veel problemen met dit model?
Ik wordt niet vrolijk van hetgeen hierboven staat.

 

Ik wil de box in Duitsland kopen, maar ik zit er niet op te wachten dat ik hem terug moet sturen voor reparatie.
(Wel bij een Dreambox dealer, die aangeeft alleen originele boxen te verkopen)

aangepast door Funfreak
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst!

 

Je zal voor jezelf een afweging moeten maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet je als potentiële koper zélf bepalen. Ik heb geen verkoopcijfers dus kan niets zeggen over het uitvalpercentage. Feit is dat het nu gewoon Chinese massaproductie is. In Lünen wordt alleen nog maar 'bedacht'. Ik ga het risico niet meer nemen. Ik ga liever naar een Koreaan..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 uur geleden zei Funfreak:

Kan ik met een gerust hart een Dreambox DM920UHD kopen

Het is een vraag die je zelf zult moeten beantwoorden!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Funfreak:

Kan ik met een gerust hart een Dreambox DM920UHD kopen, of zijn er (te)veel problemen met dit model?
Ik wordt niet vrolijk van hetgeen hierboven staat.

 

Ik wil de box in Duitsland kopen, maar ik zit er niet op te wachten dat ik hem terug moet sturen voor reparatie.
(Wel bij een Dreambox dealer, die aangeeft alleen originele boxen te verkopen)

Een vriend heeft er ook eentje staan

Uit de doos genomen, kabels aangesloten , instellingen gemaakt en al 4 maanden zonder enig probleem in gebruik...

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...